آمریكا چاره ای جز عقب نشینی از تحریم نفتی ایران ندارد
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، حجت الاسلام 'محمدرضا میرتاج الدینی' در جمع مدیران و كاركنان صنعت نفت در پارس جنوبی، اظهار داشت: آمریكا در یك عقب نشینی آشكار، 11 كشور را از تحریم نفتی جمهوری اسلامی مستثنی كرد و این به معنای واقعی شكست خوردن سیاست های خصمانه دولت آمریكا از تحریم نفتی ایران است.

وی با بیان اینكه آمریكا چاره ای جز این كار (مستثنی كردن 11 كشور از تحریم نفتی ایران) نداشت، یادآور شد: تحریم نفتی ایران عملا شكست خورده است چرا كه موقعیت جهانی جمهوری اسلامی به گونه ای است كه بسیاری از كشورها تقویت دیپلماسی انرژی خود را در دریافت و تامین منابع نفتی مورد نیاز از جمهوری اسلامی می بینند.

معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به ادعای برخی كشورهای نفتی نسبت به جایگزینی نفت ایران برای تامین انرژی كشورهای مصرف كننده، افزود: كیفیت نفت ایران به گونه ای است كه بسیاری از كشورها برنامه ریزی سالانه انرژی خود را بر مبنای استانداردهای موجود نفت ایران تنظیم كرده اند از این رو قطع دریافت نفت از ایران و جایگزینی دیگر منابع نفتی به راحتی امكان پذیر نیست.

میرتاج الدینی كه در محل فاز 17 و 18 پارس جنوبی سخن می گفت، خطاب به مدیران و كاركنان پارس جنوبی، ادامه داد: كار شما از جمله كارهای اساسی و جهادی در كشور است ما در حوزه صنعت نفت و گاز از كشورهای اصلی تامین انرژی جهان می باشیم از این رو باید بیش از پیش تلاش كنیم تا به هدف مورد نظر كه تولید روزانه 700 تا 800 میلیون متر مكعب گاز از میدان مشترك پارس جنوبی است دست یابیم.

وی با اشاره به تاكیدات و فرمایشات مقام معظم رهبری در سال گذشته و پیام نوروزی امسال، تصریح كرد: رهبر معظم انقلاب یك توجه ویژه ای به این موضوع دارند؛ فرمایشات معظم له تاكیدی بر تقویت و ارتقای جایگاه مهم ایران در صحنه انرژی جهانی است.

میز تاج الدینی ادامه داد: مستثنی كردن 11 كشور از تحریم نفتی ایران، واكنش دیگر كشورها مانند چین و هند را نیز در پی خواهد داشت چرا كه آنان نیز بخش وسیعی از انرژی خود را از ایران تامین می كنند و این استثنا نمی تواند شامل آنان نشود.

628/ 3404





:: برچسب‌ها: عکس ها , فرمت مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 320
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 5 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: