سال 90 سالی پربار برای ثبت جهانی میراث ایرانی بود
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، 'سیدحسن موسوی' در پیامی به مناسبت آغاز سال جدید خورشیدی سال 1390 را سالی پربار برای ملت ایران دانست و گزارشی از عملكرد سازمان متبوعش را در این سال ارایه كرد.

وی گفت: در كنار دستاوردها و پیشرفت های علمی و صنعتی، سال گذشته ایران توانست در زمینه معرفی شكوه و عظمت تاریخی و فرهنگی كشورمان به جهانیان گام های خوبی را بردارد و دو اثر تاریخی را در فهرست جهانی یونسكو ثبت كند.

موسوی با اشاره به ثبت جهانی بازار تاریخی تبریز و بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی در سال 90افزود: در این سال باغ های ایرانی نیز به عنوان نخستین میراث طبیعی ایران در فهرست سازمان آموزشی علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسكو) به ثبت رسیدند.

معاون رییس جمهور تاكید كرد: تاكنون 12 اثر جمهوری اسلامی ایران در یونسكو به ثبت رسیده اند كه بخش عمده ای از این موفقیت یعنی ثبت هشت اثر در فهرست میراث جهانی از سال 1384 به بعد و در دولت های نهم و دهم به وقوع پیوست.

موسوی در ادامه از تشكیل و فعال‌سازی كمیته‌ های تخصصی گردشگری، اجرای طرح توسعه سفرهای همگانی و ارزان‌قیمت،شناسایی بیش از هزار مسیر گردشگری در سطح استان‌ها، اجرای طرح سفركارت ملی و پرداخت وام سفر تا چهل میلیون ریال را از اقدامات انجام شده برای تسهیل سفر و گردشگری در سال 90 نام برد.

به گفته رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اجرای طرح سامان‌دهی خانه‌های استیجاری و خصوصی و طرح سامان‌دهی اماكن اقامتی دولتی و زائرسراها نیز تنها بخشی از اقدامات انجام شده عرصه گردشگری داخلی در سال 90 بودند.

موسوی از برپایی همایش های مشترك گردشگری با كشورهای بازار هدف، میزبانی و شركت در كمیته‌های فنی مشترك گردشگری كشورهای بازار هدف، میزبانی رویدادها و كنفرانس‌ های بین‌المللی گردشگری شركت در رویدادها و كنفرانس‌های بین‌المللی گردشگری، ایجاد شبكه صدور روادید الكترونیك برای اتباع كشورهای عضو OIC ( اجلاس وزرای گردشگری كشورهای عضو سازمان كنفرانس اسلامی) نیز به عنوان بخشی از عملكرد این سازمان در سال 90 نام برد.

به گفته معاون رییس جمهور، راه‌اندازی سامانه‌ی ویزای فرودگاهی در فرودگاه‌های بین‌المللی كشور، راه‌اندازی سامانه‌ی ویزای الكترونیك به ‌منظور تسهیل و تسریع در صدور روادید ورود به كشور، تشكیل كمیته‌ ملی تورهای ورودی و خروجی و حضور فعال در نمایشگاه‌های بین‌المللی از جمله اقدامات انجام شده برای جذب گردشگران خارجی به كشور در سال 90 هستند.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به برپایی جشن نوروز در حوزه تمدنی نوروز تاكید كرد: نوروز زیباترین و ناب ترین جلوه معنوی و آیینی در پاسداشت طبیعت و میراث ماندگار و باشكوه ایران اسلامی است.

موسوی با تاكید بر اینكه باید بیش از پیش در پاسداشت این میراث گرانقدر ایرانی و جهانی كوشید، افزود: نوروز برای دست اندركاران سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خدمت مضاعف به هموطنان در سراسر ایران اسلامی است كه این مجال خدمتگزاری، رایحه دل انگیز بهار را برایمان دو چندان می كند.

فراهنگ 2025**1588





:: برچسب‌ها: مرخصی , روز تعطیل , ساحل ,
:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: