مهدی کروبی از 'رای دادن غیرمنتظره' محمد خاتمی آگاه شد
نوشته شده توسط : abbuse
کروبی و خانواده - عکس آرشیوی

مهدی کروبی پس از چهار ماه به مناسب حلول سال نو اجازه ملاقات با اعضای خانواده خود را یافت (عکس آرشیوی است)

اعضای خانواده مهدی کروبی پس از چهار ماه، اجازه ملاقات با او را یافته و گزارش رویدادهای داخلی و خارجی از جمله شرکت محمد خاتمی در انتخابات مجلس را به اطلاع او رسانده اند.

روز چهارشنبه، ۲ فروردین (۲۱ مارس)، سایت سحام نیوز، متعلق به حزب اعتماد ملی، گزارش کرد که اعضای خانواده مهدی کروبی، دبیرکل حزب و از رهبران مخالفان دولت در ایران، به مناسبت فرا رسیدن نوروز و سال نو شمسی در محل بازداشت خانگی آقای کروبی، با او دیدار کرده اند.

به گزارش سحام نیوز، محمد حسین کروبی، فرزند مهدی کروبی، در مطلبی با عنوان "ملاقات با پدر بعد از نزدیک به چهار ماه" در فیس بوک خود نوشته است که روز سه شنبه، اول فروردین، "به مناسبت تحویل سال نو، ساعت هشت و نیم صبح قبل از سال تحویل به همراه مادر، برادرانم و خانواده به خدمت پدرم در خانه ای که در آن در حصر هستند، رسیدیم."

به گفته محمد حسین کروبی، ملاقات خانواده مهدی کروبی با او حدود دوازده ساعت به طول انجامید.

فرزند مهدی کروبی گفته است که از چهار دیداری که با پدرش داشته، این اولین ملاقاتی بود که "بدون حضور فیزیکی ماموران اطلاعات" انجام گرفت.

محمد حسین کروبی گفته است که در طول این ملاقات، سلام دوستان از جمله محمد نوری زاد را به پدرش رسانده و مهدی کروبی هم سال نو را به همه ایرانیان تبریک گفته است.

در این گزارش آمده است که اعضای خانواده کروبی در این دیدار "خیلی از مسایل مطرح شده در این سه چهار ماه اخیر از جمله مشارکت پایین مردم دز انتخابات مجلس نهم و رای غیرمنتظره آقای خاتمی در انتخابات و نیز عکس العمل هایی را که در مورد حضور ایشان منعکس شده بود" به اطلاع او رساندند.

موسوی خاتمی و کروبی

بر خلاف موسوی و کروبی، محمد خاتمی در انتخابات اخیر مجلس مشارکت کرد

در حالیکه بسیاری از فعالان و تشکل های اصلاح طلب جمهوری اسلامی انتخابات مجلس نهم را غیرمنصفانه و فاقد آزادی دانسته و از عدم شرکت در آن خبر داده بودند، محمد خاتمی، رئیس جمهوری سابق که پیشتر از فقدان شرایط لازم برای مشارکت در انتخابات سخن گفته بود، با حضور در یکی از حوزه های اخذ رای، در انتخابات شرکت کرد هرچند مشخص نیست به چه کسی رای داد.

اقدام آقای خاتمی انتقاد برخی از گروه ها و فعالان سیاسی را در پی آورد هر چند شماری از نزدیکان وی انتقاد از این اقدام را مردود دانستند.

محمد حسین کروبی در مورد واکنش پدرش نسبت به شرکت محمد خاتمی در انتخابات توضیحی نداده است.

در مورد سایر مسایلی که در این دیدار مطرح شد، محمد حسین کروبی به "وضعیت اقتصادی کشور در سال ۹۰ و سال آینده که با بحران های جدی روبرو خواهد گردید، و نیزتحولات منطقه به خصوص وقایع سوریه و برخی مسایل دیگر" و "مساله بی سابقه رفتار تحقیر آمیز دولت با مجلس" اشاره کرده است.

ظاهرا منظور از "رفتار تحقیرآمیز دولت با مجلس" اظهارات محمود احمدی نژاد در جریان سئوال گروهی از نمایندگان مجلس از اوست که برخی از نمایندگان آن را توهین به مجلس دانستند.

امید به 'موفقیت و پیروزی ملت'

براساس گزارش سحام نیوز، مهدی کروبی به اعضای خانواده خود گفت که از لحاظ روحی در شرایط خوبی است و افزود که با وجود اینکه "تنهایی مشکلات خاص خود را دارد، لیکن به دلیل اینکه به کارم، راهم و مسیری که در همراهی با مردم انتخاب کرده ام، ایمان دارم، احساس خستگی نمی کنم و هیچ موقع در زندگی به این اندازه از خداوند شاکر و شکرگزار وی نبوده ام."

آقای کروبی گفته است که "البته هرچه هزینه بیشتر داده شود، بعدها قدر این دستاورد را بیشتر خواهیم دانست و این هزینه ها باعث می شود همه ما سعی کنیم به حفظ آن."

وی ابراز امیدواری کرده است که "در آینده ای نزدیک شاهد موفقیت و پیروزی ملت و کشور باشیم."

موسوی و کروبی و همسرانشان

تظاهرات حمایت از حرکت های اعتراضی در منطقه باعث حبس خانگی کروبی و موسوی و همسرانشان شد

آقای کروبی نسبت به آینده فعالیت های سیاسی مخالفان هم ابراز اطمینان کرده و گفته است: "امیدکامل دارم به نتیجه دادن این حرکت و مسیر."

مهدی کروبی که، همراه به میرحسین موسوی، از رقبای انتخاباتی محمود احمدی نژاد در انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری بود، نتیجه اعلام شده این انتخابات را مردود دانست و دولت را به تقلب گسترده انتخاباتی متهم کرد.

موضعگیری آقایان کروبی و موسوی علیه اعلام پیروزی چشمگیر محمود احمدی نژاد در انتخابات که مورد تایید و حمایت آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی هم قرار گرفت، خشم مقامات حکومتی را برانگیخت.

در بهمن ماه دو سال پیش، آقایان موسوی و کروبی درخواستی را برای صدور مجوز راهپیمایی در حمایت از حرکت اعتراضی مردم در چند کشور منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا تسلیم وزارت کشور کردند که با آن موافقت نشد.

با اینهمه، روز ۲۵ بهمن ماه سال ۱۳۸۹، تظاهراتی در حمایت از اعتراضات مردم تونس و مصر در تهران و چند نقطه دیگر برگزار و با برخورد خشونت آمیز ماموران امنیتی مواجه شد و چند روز بعد، آقایان موسوی و کروبی، همراه با همسرانشان، تحت بازداشت خانگی قرار گرفتند.

آقای موسوی و همسرش، زهرا رهنورد، همچنان همراه هم در حبس خانگی به سر می برند اما آقای کروبی چند ماه پیش به یک آپارتمان کوچک منتقل شد و ظاهرا به دلیل فضای محدود و حضور دایم ماموران امنیتی، همسرش امکان ادامه سکونت در این محل را نداشته است.

حدود چهار ماه پیش خانم کروبی گفت که همسرش در دیدار با او گفته است که حکومت در نظر دارد "انتخابات فرمایشی" برگزار کند و شرکت در چنین انتخاباتی را مردود دانسته و به گفته خانواده کروبی، در پی انتشار دیدگاه مهدی کروبی در مورد اننخابات مجلس نهم، ملاقات اعضای خانواده با او به مدت حدود چهار ماه قطع شد.

در پی انتخابات اخیر مجلس، نزدیکان میرحسین موسوی نیز گفتند که آقای موسوی و همسرش در انتخابات شرکت نکرده و رای نداده اند.





:: برچسب‌ها: استرالیا , ایالات متحده , مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: