رهبر معظم انقلاب :‌ در همان سطحی كه دشمن حمله كند پاسخ خواهیم داد
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش ایرنا ،حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر سه شنبه در اجتماع باشكوه زایران ، مجاوران و مردم مشهد مقدس، همچنین گرفتاریهای روز افزون آمریكا را یادآور شدند و اظهار داشتند :‌'‌آمریكا گرفتار است . ممكن است خطرهایی را برای كشورهای دیگر ایجاد و دیوانگی كنند .

رهبر فرزانه انقلاب با خواندن آیاتی از قران كریم ؛‌ فرمودند: قران كریم به ما وعده داده است كه اگر دشمن به شما حمله كرد آن دشمن قطعا شكست خواهد خورد.

ایشان كه سخنانشان با شعارهای حماسی از جمله '‌حسین حسین شعارماست ؛ شهادت افتخارماست '‌ و '‌خونی كه در رگ ماست هدیه به رهبر ماست '‌همراه بود با بیان این مطلب كه '‌ ملت ایران در فكر تهاجم و تجاوز نیست ' خاطر نشان كردند :‌ملت ایران با تمامی وجود به هستی ؛ ثروت ؛‌ هویت ؛‌ اسلام و جمهوری اسلامی دلبسته و علاقه مند است.

مقام معظم رهبری كه بیاناتشان به طور زنده و مستقیم از شبكه خبر سیمای جمهوری اسلامی پخش می شد، به تلاش های دشمنان برای ایجاد یاس و ناامیدی در میان ملت ایران اشاره و خاطر نشان كردند : سران استكبار ، تكیه دهندگان بر مسندهای زر و زور و همچنین عوامل آنها در منطقه ما ، با همه توان خود اعم از توان مالی ، تبلیغاتی و سیاسی سعی می كنند ملت ایران را مرعوب كنند.

رهبر فرزانه انقلاب با مروری به آنچه كه در سال گذشته بر ملت و كشور ایران و منطقه گذشت ؛ خاطر نشان كردند : علت اینكه به مسائل سال 90 و عمدتا به موفقیت های ملت ایران در این سال می پردازم به خاطر رجز خوانی های دشمنان و بدخواهان ما در مقابل ملت عزیز ماست.

مقام معظم رهبری علت دشمنی،دشمنان با ملت ایران را شجاعت و ایستادگی و مقابله با حركت رو به جلو ملت ایران دانستند و فرمودند : همه تلاش های عملی ، اقتصادی و سیاسی تهدیدات امنیتی و نظامی برای این است كه ملت ایران را كه ملتی فعال ؛ زنده ؛ پرنشاط , توانا و پرهمت است از حركت رو به جلو بازدارد و از حضور در این عرصه بترساند.

حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از بیاناتشان به شعار ' ما می توانیم ' اشاره فرمودند و این شعار را از تعلیمات امام خمینی (ره) به ملت عزیز ایران دانستند و فرمودند : شعار ما می توانیم را امام بزرگوار به ما تعلیم داد و انقلاب ما را جرات داد كه بگوییم 'می توانیم' و ( دشمنان ) در مقابل این شعار می خواهند به ملت ایران بقبولانند كه شما نمی توانید.

مقام عظمای ولایت فرمودند : علیرغم تلاش های دشمنان و به كوری چشم آنها ؛ ملت ایران در سال 90 با حركات خود و با پیشرفت و تصمیم گیری های خود به همه دنیا از جمله به دشمنان به طور مكرر فهماند كه ما می توانیم .

ایشان فرمودند : علیرغم میل بدخواهان كه می خواستند ثابت كنند كه ملت ایران نمی تواند ، اما ملت ایران بارها ثابت كرد كه می تواند .

ایشان همچنین در آغاز بیانات مهم شان ، فرارسیدن سال 91 را به آحاد ملت ایران تبریك گفتند و ابراز امیدواری فرمودند : سال 91 سال شادی ، گشایش ، دلخوشی , نشاط , فعالیت و توفیق در راه كسب معارف حق و تقوای الهی باشد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای بیاناتشان فرمودند:خداوند متعال را از اعماق دل سپاسگزارم كه به ما فرصت و توفیق داد تا یكبار دیگر و یكسال دیگر در جوار بارگاه آسمانی حضرت ابوالحسن علی بن موسی الرضا سلام الله علیه با شما مردم عزیز، جوانان عزیز چه مردم عزیز مشهد و مجاوران، چه زائران محترم، برادران و خواهران دیدار كنیم و روز آغازین سال را متبرك شویم به نشستن در زیر سایه این حرم بزرگوار و مرقد مبارك ایشان.

حضرت آیت الله خامنه ای اظهارداشتند: تبریك عرض می كنیم عید نوروز و حلول سال جدید را و امیدوارم برای همه ملت ایران، این سالی كه وارد شدیم در آن، سال شادی، گشایش، دلخوشی، نشاط ، فعالیت و توفیق در راه كسب معارف حقه و تقوای الهی باشد.

ایشان خاطرنشان كرد: چند مطلب در این دیدار با شما برادران و خواهران در میان می گذارم، مطلب اول نگاه كوتاهی است به آنچه كه در سال گذشته بر ما و ملت ما و كشور ما و در رابطه ما در جهان و در منطقه گذشت.

رهبر معظم انقلاب تصریح كرد: علت اینكه به مسایل سال 90 و عمدتا به موفقیت های ملت ایران در این سال می پردازم به خاطر رجزخوانی های دشمنان و بدخواهان ما در مقابل ملت عزیز ماست، سران استكبار تكیه دهندگان بر مسند زر و زور و همچنین خرده ریزهای آنها در منطقه خود ما با همه توان، توان مالی شان، توان تبلیغاتی و سیاسی خود سعی می كنند ملت ایران را مرعوب كنند، ملت ایران را مایوس كنند، همه سعی آنها امروز متوجه به این است.

حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند: هركس دنبال كرده باشد تبیلغات سیاسی بدخواهان ملت ایران را، این را در می یابد كه تلاش های عملی و اقتصادی و تلاشهای سیاسی و تهدیدهای امنیتی ونظامی، همه برای این است كه این موجود فعال زنده و پرنشاط ، یعنی ملت ایران را كه در وسط میدان با شجاعت تمام ایستاده و در حال حركت به جلو است، این موجود پرنشاط پرهمت توانا را از پیش روی باز بدارند و او را ناامید كنند و از حضور در این عرصه بترسانند.

رهبر معظم انقلاب اظهارداشتند: در حقیقت در مقابل شعار ما می توانیم كه امام بزرگوار این شعار را به ما تعلیم داد، انقلاب ما را جرئت داد كه بگوییم می توانیم، در مقابل این شعارمی خواهند به ملت ایران بقبولانند كه شما نمی توانید، با همه توان دنبال این هستند كه این هدف را دنبال كننند.

ایشان خاطرنشان كردند: سال 90 اوج فعالیت های آنها بود و من می خواهم بر روی این نكته تكیه كنم كه به كوری چشم آنها، ملت ایران در سال 90 با حركات و پیشرفت خود و تصمیم گیری های خود به همه دنیا از جمله به دشمنان باز هم به طور مكرر فهماند كه ما می توانیم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح كردند: اگر بر روی نقاط مثبت و نقاط قوت تكیه می كنم برای این است كه ثابت شود ملت ایران این توانایی را به كار برد و علیرغم میل بدخواهان كه می خواستند ثابت كنند كه نمی تواند، ثابت كرد كه می تواند.

حضرت آیت الله خامنه ای تاكید كردند: از نقاط ضعف بی اطلاع نیسیتم ، نقاط ضعف هم داریم اما نقاط قوت در جمع بندی نهایی بسیار بیشتر از نقاط ضعف است.

ایشان اظهار داشتند: سال 90 را سال جهاد اقتصادی اعلام كردیم، لذا از مسایل اقتصادی آغاز می كنم . تحرك اقتصادی مسولان كشور با همراهی مثال زدنی و تحسین برانگیز مردم در طول سال 90 قابل ذكر است، از جمله آنچه كه می توان در این زمینه مطرح كرد همین مساله هدفمندی یارانه هاست.

رهبر معظم انقلاب فرمودند:همه كارشناسان اقتصادی چه در دولت های قبلی و چه در دولت كنونی، متفق القولند كه هدفمندی یارانه ها برای كشور یك نیاز و یك ضرورت است. همه این را اعتراف كردند، با وجود اینكه این معنا مورد اتفاق همه بوده است این اقدام لازم در زمین مانده بود به خاطر دشواری هایش، بخاطر پیچیدگی هایش.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان كردند: دولت و مجلس همت كردند در سال 90 در شرایط تحریم، در شرایطی كه دشواری و پیچیدگی این كار بیشتر از همیشه بود، اقدام كردند و مراحل مهمی را ازاین كار را پیش بردند، البته كار تمام نشده است.

ایشان تصریح كردند: اما آنچه تاكنون اقدام كرده اند مسوولان كشور چه در دولت و چه در مجلس شورای اسلامی، پشتیبانی ملت، همراهی و همدلی ملت، آنها را قرین موفقیت كرد، این بسیار مهم و قابل توجه است.

رهبر معظم انقلاب اظهارداشتند:هدف های عمده این قانون چند مطلب بسیار اساسی است كه من اشاره می كنم ، آحاد مردم عزیز ما شنیده اند لكن باید تامل و تعمق كنند. اینكار كار بزرگ و مهمی است. یكی از هدفهای این قانون عبارتست از توزیع عادلانه یارانه هایی كه نظام و دولت به مردم می دهد.

حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند: من قبلا در صحبتی شرح دادم كه یارانه هابه صورت نامتعادل و غیرعادلانه همیشه در بین قشرهای مختلف مردم تقسیم می شده است. طبیعت كار یارانه عمومی همین است . با هدفمندی یارانه ها در واقع یك تعادلی ، یك اجرای عدالتی در تقسیم وتوزیع یارانه ها وجود پیدا كرده است و من خبرهای موثقی از سراسر كشور دارم كه حاكی از آن است كه این كار در بهبود زندگی طبقات ضعیف نقش موثری داشته است.این یكی از هدف ها است كه مهمترین هدف و مقصد از این قانون هم همین است.

رهبرمعظم انقلاب اظهار داشتند: یك هدف دیگر، اصلاح ساختار تولید و اصلاح ساختار اقتصاد كشور است، چرخه تولید در كشور، چرخه معلومی بوده است، آنچه را كه ما در مجموعه تولیدی كشور به دست می آوردیم با مصرف بیشتر، هزینه بیشتر و بازده كمتر بوده است.هدفمندی یارانه ها طبق تشخیص كارشناسان اقتصادی كه همه بر آن اتفاق نظر دارند می تواند این را اصلاح كند ، حالت پرمصرف و كم بازده را از تولید كشور بستاند و مصرف وبازده را در تولید متعادل كند.

ایشان تصریح كردند: یك هدف دیگر، مدیریت مصرف حامل های انرژی است، ما در كشورمان ، چون كشوری نفت خیز بودیم از اول عادت كردیم بنزین ، گاز ، گازوئیل و نفت سفید را بدون ملاحظه مصرف كنیم، مصرف ما از مصرف بسیاری از كشورها شاید به یك معنا از بسیاری كشورها بیشتر و بی رویه تر بوده است. این هدفمندی یارانه ها كشور را به صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی می كشاند .

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان كردند: آمارهای كه منتشر شده است و آمارهایی كه مورد قبول است به ما نشان می دهد كه تا همین امروز اگر قانون هدفمندی یارانه ها اجرا نمی شد مصرف بنزین در كشور تقریبا دو برابر مصرفی بود كه امروز انجام می گیرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهارداشتند: وقتی كه تولید داخلی بنزین به قدر مصرف نیست، ما مجبوریم چكار كنیم؟ باید بنزین را وارد كنیم یعنی دست ملت ایران زیر كارد بدخواهان و دشمنان باشد، با این كار ( هدفمندی یارانه ها) صرفه جویی شد ، امروز مصرف بنزین در كشور تقریبا به قدر تولید داخلی است و احتیاجی به واردات بنزین نداریم واین برای كشور یك امتیاز بزرگ است، این كار در سال 90 انجام شد.

ایشان تاكید كردند: در همان وقتی كه دشمنان ما ، ما را تحریم كردند برای اینكه ملت را به زانو درآورند، جوانان ملت، همت كردند با این كارها ، توانستند نقشه دشمن و توطئه دشمن را خنثی كنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهارداشتند: یك عرصه مهم اقتصادی دیگر كه در سال 90 با همت این ملت انجام گرفته است، عرصه علم و فناوری است. علم و فناوری یكی از پایه های اقتدار اقتصادی یك ملت است، با داشتن دانش پیشرفته و فناوری پیشرفته یك ملت هم به ثروت می رسد و هم به استغنای سیاسی می رسد و هم آبرومند می شود و هم دستش قوی می شود.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان كردند: من به خاطر كلیدی بودن مساله پیشرفته علم و فناوری ، نسبت به این مساله حساسم ، از راه های مختلف و كانالهای مختلف، گزارش های متفاوتی را تقریبا به طور مستمر دریافت می كنم و می توانم به شما قاطعانه عرض كنم، سطح پیشرفت های كشور بسیار بیشتر از آن چیزی است كه تاكنون به اطلاع مردم رسیده است.

ایشان تصریح كردند: بر اساس گزارش مراكز علمی معتبر دنیا، این گزارش مربوط به مراكز علمی خود ما نیست. آنها گزارش می دهند كه سریعترین رشد علمی جهان امروز در ایران دارد انجام می گیرد، در سال 90 كه تقریبا برابر بود با سال 2011 میلادی، گزارش مراكز علمی معتبر این است كه در سال 2011 كه سه ماه پیش تمام شد، ملت ایران نسبت به سال قبل یعنی سال 2010 میلادی رشد علمی و پیشرفت علمی اش 20 درصد افزایش داشته است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: معنای آنها چیست؟ در شرایطی كه دشمنان ملت ایران بر روی سقوط این ملت شرط بندی می كردند و می گفتند ما تحریم های فلج كننده را برای ملت ایران در نظر گرفته ایم، ملت ایران این گونه عمل كرده است.

حضرت آیت الله خامنه ای اظهارداشتند: این هم گزارش مراكز علمی معتبر دنیاست كه در منطقه ایران در رتبه اول سطح علمی و دركل جهان در رتبه 17 است، این گزارش كسانی است كه اگر بتوانند گزارش خلاف علیه ما بدهند، امتناع نمی‌كنند، اینها این جور اعتراف می كنند. ما در زیست فناوری پیشرفت كردیم ،اینها مال سال 90 است، در نانو فناوری پیشرفت كردیم. در هوافضا پیشرفت كردیم كه ماهواره نوید پرتاب شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان كردند: در صنعت هسته ای در سال 90 پیشرفت كردیم و غنی سازی 20 درصد محصول كار سال 90 است. این غنی سازی 20 درصد همان چیزی است كه در سال 89 اصرار می كردند آمریكایی ها و دیگران، برای اینكه ما بتوانیم اورانیوم غنی شده 20 درصد را برای مركز اتمی آزمایشگاهی تهران كه مال رادیو داروهاست ،راه اندازی كنیم چون سوخت 20 درصدمان تمام شده بود باید تهیه می كردیم.

ایشان تصریح كردند: برای این كار شرط گذاشتند، گفتند باید اورانیوم كه تولید كردید به خارج بدهید، ما قبول نكردیم، آمریكایی ها دولت برزیل و دولت تركیه را واسطه كردند كه با ما صحبت كنند ومیانه را بگیرند تا چیزی مورد توافق به وجود آید، ما قبول كردیم.مسئولان برزیل و تركیه آمدند اینجا، با رییس جمهور ما نشستند بحث و صحبت كردند و نوشته ای را امضا كردند، آمریكایی ها از تركیه و برزیل درخواست كرده بودند كه این كار را بكنند، بعد كه امضا شد آمریكایی ها زدند زیر قول خودشان.

حضرت آیت الله خامنه ای اظهار داشتند: نمی خواستند این قرارداد امضا شود. می خواستند امتیاز زیادی بگیرند، زورگویی كنند و باج بگیرند. دوستان خودشان را هم شرمنده كردند. یعنی دولت برزیل و دولت تركیه را، به خاطر بدقولی كه آمریكایی ها كردند آنها پیش ما شرمنده شدند. ماجرای 20 درصد این است؛ این همه مشكلات و این همه مانع تراشی ها، جوانان ما گفتند خودمان درست می كنیم.

ایشان خاطرنشان كردند:در سال 90 اورانیوم غنی شده 20 درصد را برای راكتور هسته ای تهران تولید و به دنیا اعلام كردند و دشمنان ما متحیر ماندند، با این كه می دانند مركز هسته ای تهران مخصوص رادیوداروها است ؛ یعنی برای نیاز بیمارستان ها و آزمایشگاه های ما در سرتاسر كشور است. هزاران بیمار به این رادیو داروها احتیاج دارند، در عین حال نمی دادند و نمی فروختند، شرط می گذاشتند، باج گیری می كردند.

رهبرمعظم انقلاب اسلامی تصریح كردند: جوانان ما خودشان آن را تهیه كردند. كار پیچیده و سختی بود اما از عهده (آن) برآمدند و انواع و اقسام رادیو داروها الان در همین مركز تهران با سوخت داخلی تولید می شود. این (موفقیت) مال سال 90 است.

حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند: در سال 90 تولید صفحه سوخت را در كشور انجام دادند، در همین صنعت هسته ای كه اگر بخواهم آن را هم شرح دهم طولانی می شود. اجمالا، آن موقع كه صحبت تبادل اورانیوم تولید داخل بود (در این چارچوب كه ) اورانیوم 3.5 درصد را بدهید به روسیه ، روسیه 20 درصد كند، بدهد به فرانسه و فرانسه صفحه سوخت كند بدهد به شما. یعنی هفت خوان رستم. این صفحه سوخت را دانشمندان ما و جوانان ما گفتند كه خودمان درست می كنیم. همت كردند، درست كردند، گزارش دادند و نشان دادند كه این (موفقیت نیز) مال سال 90 است.

ایشان اظهارداشتند: افزایش 6 برابری داروهای نوتركیب، افزایش صادرات كالا و خدمات دانش بنیان؛ این ها همه مربوط به سال 90 است؛ این ها بخشی از دستاوردهای سال جهاد اقتصادی است، (اینها) پیشرفت علمی و پیشرفت فناوری و نشاندهنده اقتدار علمی كشور است اما دارای تاثیر مستقیم اقتصادی برای كشور؛ جهاد اقتصادی یعنی این .

رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان كردند: در پایان سال 90 درهمین هفته گذشته از پژوهشگاه صنعت نفت بازدید كردم. چیزهایی انسان آنجا مشاهده می كند كه نظایر آن را در برخی پژوهش گاه های علمی كشور می بیند ، انسان به این نتیجه می رسد كه اینها استثنا نیست. قاعده است. این پدیده های مهم كه یك روزی ملت ما در خواب هم نمی دید این پیشرفت ها تحقق پیدا كرده و وبه شكل قاعده درآمده است.

حضرت آیت الله خامنه ای تصریح كردند: در درجه اول، روحیه و فكر جهادی حاكم بر مجموعه بود، مجموعه دانشمندان با روحیه جهادی كار می كردند. مثل این كه جهاد می كردند و با روحیه فردی كه در جبهه جهاد فی سبیل الله كار می كرد، این فرق می كند با كسی كه برای مقام شهرت و یا برای خود علم كار كند، جهاد فی سبیل الله این روح حاكم بر مراكز علمی ما است كه این خیلی ارزش دارد.

ایشان اظهارداشتند: خصوصیت دوم این بود ، دانشمندان ما این تحریم هایی را كه بر ملت ما تحمیل كرده اند یك فرصت می دانند؛ در خلال این بازدید گفتند الحمدلله كه ما را تحریم كردند، به خود آمدیم در درون جوشیدیم. روحیه فرصت بودن تحریم دشمنان خیلی باارزش است لذا ساخت داخلی را جدی گرفتند به ساخت داخلی جوانان میدان دادند و همین طور كار دارد پیش می رود و مثل چشمه جوشانی كار می جوشد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: خصوصیت سوم كه در آنها دیدم اعتماد به نفس بالا است، بخشی از صنعت نفت در انحصار سه چهار كشور در دنیا است كه اجازه نمی دهند كسی وارد شود. كشور ما در سال های طولانی خواسته و به آنها پرداخته است. (درخصوص این) كارهای پیچیده این اعتماد به نفس خیلی با ارزش است.برای یك ملت ، برای دانشمندان یك ملت و جوانان ملت.همت گماشتند، ما می توانیم و خودمان می كنیم و می سازیم.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان كردند:خصوصیت دیگر جوانگرایی است، كار دست جوان هاست . سررشته امور دست جوان ها است ، جوان مركز نوآوری و خلاقیت و ابتكار است.

ایشان تصریح كردند: خصوصیت دیگر، ارتباط صنعت با دانشگاه است. این از خواسته های دیرینه بنده است. همیشه سفارش می كردم به مسوولان بخش های گوناگون دولت های گذشته كه میان صنعت و دانشگاه ارتباط برقرار كنید. خوشبختانه در آنجا دیدم كه این ارتباط برقرار شده است .

رهبر معظم انقلاب اسلامی تاكید كردند:این ارتباط باید عمومیت پیدا كند و همه صنایع ما باید با دانشگاه ها مرتبط شوند و دانشگاه ها متصل شوند. (در اثر این ارتباط) هم دانشگاه ما و هم صنعت ما رشد پیدا می كند. این خصوصیات را من آنجا دیدم. اینها مخصوص مركز علمی و فناوری نفت نیست. در جاهای دیگر هم مشاهده كردیم كه این نشان می دهد كه در كشور این یك قاعده جاری است.

حضرت آیت الله خامنه ای اظهارداشتند: (این گزارشی از ) بخش اقتصادی در سال 90 (بود) سالی كه از اول آن تا آخر عربده دشمنان و بدخواهان ملت ایران بلند بود. گاهی تهدید كردند، گاهی فشار سیاسی آوردند و گاهی تحریم كردند، عوامل دولت آمریكا امروز در سراسر دنیا دارند تلاش می كنند تحریم ها را عملی كنند به خیال این كه به ایران ضربه بزنند و بین ملت ایران جدایی بیندازند.

ایشان فرمودند: در سال 90 دستاوردهای بزرگ دیگری هم بوده است از جمله دیپلماسی فعال سال 90 ؛ اجلاس بیداری اسلامی، اجلاس فلسطین، اجلاس خلع سلاح ، اجلاس جهان بدون تبعیض و اجلاس بیداری جوانان اسلامی، (این ها) فعالیتهایی بود كه در تهران انجام گرفت و نظام جمهوری اسلامی شد مركز توجه دنیای اسلام كه امروز بیدار شده است.

رهبر معظم انقلاب خاطرنشان كردند: در زمینه خدمات اقتصادی ده ها هزار خانه و مسكن ساخته شد و در اختیار مردم قرار گرفت. این آمارها، آمارهای بزرگ و مهمی است. مسكن روستایی، جاده ها و بزرگراه ها و آزادراهها ساخته شد، این ها طلیعه دهه پیشرفت و عدالت است. ما گفتیم این دهه، دهه پیشرفت و عدالت خواهد بود. این طلیعه اش است. ما سه سال (از این دهه) را گذرانده ایم. در مقابله با این دشمن بدخواه ، خمود و خبیث این ملت فعال و پرنشاط توانسته است این پیشرفت ها را بوجود آورد.

حضرت آیت الله خامنه ای تصریح كردند: یك قلم بزرگ از افتخارات ملت ایران در سال 90 انتخابات آخر سال در 12 اسفند بود ، البته این جا بگویم كه انتخابات هنوز تمام نشده است و مردم ما در مرحله دوم انتخابات هم بایستی همین شكوه و زیبایی را نشان دهند . این انتخابات خیلی اهمیت داشت.

رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند: به شما عرض می كنم و قبلا هم گفتم كه حدود شش ماه همه تلاش خود را گذاشتند تا مردم را نسبت به انتخابات دلسرد كنند. انواع و اقسام تبلیغات را كردند برای جدا كردن مردم از صندوق های رای . گاهی گفتند تقلب می شود. گاهی گفتند اگر مردم نیایند دشمنی دشمن كم می شود.

ایشان افزودند: گاهی با ترور دانشمندان ما كه كمتر از شش ماه سه ترور را انجام دادند برای آن كه مردم را بترسانند، دلسرد و ناامید كنند. در چنین فضایی این انتخابات انجام گرفت و با چنین مشاركتی.

حضرت آیت الله خامنه ای اظهارداشتند: یك مشاركت بالاتر از 64 درصد؛ این رقم خیلی مهمی است. از متوسط انتخابات مجالس دنیا این رقم بالاتر است. در آمریكا متوسط رقم مشاركت در انتخابات كنگره 35 درصد است. در 10 سال گذشته مشاركت مردم آمریكا در انتخابات كنگره و مجلس ملی و مجلس سنا به 40 درصد نرسیده است. این را مقایسه كنید با ملت ایران كه این نشاط ، حضور و اظهار وجود را نشان داند. اهمیت مطلب روشن می شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان كردند:اینها می خواستند با این فشارها و با جو روانی و ترور، روز 12 اسفند را روز سرخوردگی ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی قرار دهند و به عكس خواسته آنها و به كوری چشم آنها شد روز سربلندی نظام و ملت ایران.

ایشان تصریح كردند: این انتخابات مثل یك رسانه صادق و پرقدرت عمل كرد. خبرهای ایران را تحریف می كنند؛ حوادث دروغین را از داخل ایران مخابره می كنند. خبرهای راست را مكتوم نگه می دارند اما این انتخابات را نمی توانند انكار كنند. واقع شده است جلوی چشم همه است. این انتخابات به مثابه یك رسانه بزرگ و قدرتمند توانست نظام و ملت ایران را به دنیا نشان دهد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهارداشتند: در سال نودی كه این قدر دشمنان سرمایه گذاری كردند كه به ملت و نظام جمهوری اسلامی ضربه وارد كنند. این ها بخشی از دستاوردهای سال 90 است. چرا این دشمنی ها را می كنند؟

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: بهانه دشمنی در اوقات مختلف متفاوت است . از وقتی مساله هسته ای مطرح شده است، بهانه دشمنی ها هسته ای است. البته می دانند واعتراف می كنند كه ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست. واقع قضیه هم همین است. ما به دلایل خودمان به دنبال سلاح هسته ای نیستیم و تولید نكرده ایم و نخواهیم كرد.

ایشان فرمودند: یك روز (بهانه دشمنی ها) حقوق بشر ، یك روز فلان مساله داخلی ، مساله اصلی چیست؟ مساله اصلی، مساله حراست مقتدرانه نظام اسلامی از ثروت عظیم نفت و گاز در این كشور است. این را به شما عرض كنم. مساله اصلی این است.

رهبر معظم انقلاب خاطرنشان كردند: امروز و فردا مثل دیروز اقتدار اقتصادی و سیاسی و به تبع آن اقتدار علمی و نظامی متوقف است به انرژی و نفت . تا دهها سال دیگر دنیا محتاج نفت و گاز است. این یك مطلب مسلم است. استكبار و قدرت های استكباری می دانند كه رگ حیاتشان به نفت و گاز وابسته است و آن روز كه نتوانند بدست آورند و مجبور باشند برای تهیه نفت و گاز امتیاز دهند و از زورگویی دست بردارند آن روز برای آنها مصیبت بار است.

رهبر معظم انقلاب اظهارداشتند: استكبار و قدرت های استكباری می دانند كه رگ حیاتشان به نفت و گاز وابسته است و آن روز كه نتوانند این نفت ارزان را بدست آورند، آن روز كه مجبور باشند برای تهیه نفت و گاز امتیاز بدهند و از زورگویی دست بردارند، آن روز برای آنان مصیبت بار است، این نشانه نفت و اهمیت آن برای استكبار جهانی است.

حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند:از طرف دیگر،كشورهای غربی از لحاظ منابع نفتی دچار مشكل شده اند و روز به روز مشكل آنان بیشتر خواهد شد، كشورهای اروپایی و كشورهای غربی به طور كلی منابع نفتیشان برخی چهار سال دیگر، برخی شش سال دیگر و برخی 9 سال دیگر تمام خواهد شد و مجبورند از منابع غیرخودشان استفاده كنند.

ایشان خاطرنشان كردند: كشور آمریكا كه امروز حدود سی و چند میلیارد بشكه نفت ذخیره دارد طبق محاسباتی كه كارشناسان كشورمان كرده اند و متكی به آمار خود آمریكایی هاست نفتش تا سال 2021 یعنی تا 9 سال دیگر تمام می شود ، نفت دنیا كه امروز بیش از 50 درصدش از خلیج فارس خارج می شود آن روز متكی خواهد شد به سه منبع عمده نفتی در منطقه ما و خلیج فارس كه یكی از آن سه منبع ایران است.

رهبر معظم انقلاب تصریح كردند: در بین همه كشورهای دنیا، این دیگر مربوط به خلیج فارس نیست، آن كشوری كه موجودی نفت و گازش بر روی هم ازهمه بیشتر است، كشور جمهوری اسلامی ایران است، بعضی از كشورها گازشان بیشتر از ماست یعنی ما در منابع گاز در دنیا كشور دوم هستیم، اول روسیه است و بعد ما هستیم.

حضرت آیت الله خامنه ای اظهارداشتند: در منابع نفت ما كشور چهارم هستیم سه كشور قبل از ما منابع نفت دارند كه بیشتر از ما هستند لكن نفت و گاز را بر روی هم كه حساب می كنیم، جمهوری اسلامی ایران منابعش از همه كشورهای دنیا بر طبق آن چه امروز اكتشاف شده بیشتر است. این خیلی چیز جذابی است برای مصرف كنندگان نفت در دنیا. برای دستگاه های استكبار كه رگ حیاتشان به حامل های انرژی و نفت و گاز وابسته است بسیار جذاب است یك كشور با یك چنین ثروتی.

رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان كردند:آنان تا چهارسال یا ده یا 15 سال دیگر نفتشان تمام می شود، جمهوری اسلامی طبق منابعی كه تا امروز اكتشاف شده است تا 80 سال دیگر نفت و گاز دارد.این خیلی جذاب است، كشوری در اوج قله دارایی نفت و گاز.

ایشان تصریح كرد: قدرت های استكباری چه چیز می خواهند، می خواهند این كشور در اختیار دولت و نظامی باشد كه مثل موم در دست آنان باشد مثل برخی كشورهای منطقه. نفت دارند زیاد هم دارند اما مثل موم در دست آمریكایی هستند.اینقدر تولید كنید چشم. اینقدر قیمت بگذارید چشم.به اینجا بفروشید یا به اینجا نفروشید، چشم.

حضرت آیت الله خامنه ای تاكید دادند: اگر در كشور ثروتمند ایران كه قله ثروت نفت و گاز متعلق به اوست نظامی بر سر كار باشد كه غیرتمندانه از این ثروت ملی حراست كند و اجازه چپاول و تطاول ندهد و تسلیم سیاست های دشمنان نباشد با این نظام دشمنی خواهند كرد، دشمنی با ایران اسلامی به این خاطر است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: آنان كه خیال می كنند اگر ما در قضیه انرژی هسته ای عقب نشینی كردیم دشمنی آمریكا تمام می شود، غافلند. مشكل آنان مساله هسته ای نیست، كشورهایی هستند كه دارای سلاح هسته ای هستندو در منطقه ما هم هستند، آنان ككشان هم نمی گزد، مساله، مساله سلاح هسته ای یا صنعت هسته ای یا مساله حقوق بشر نیست بلكه مساله ، جمهوری اسلامی است كه مثل شیردر مقابل آنان ایستاده است.

ایشان خاطرنشان كردند: اگر جمهوری اسلامی هم در مقابل این ها مثل بعضی از رژیم های منطقه حاضر بود به ملت خود خیانت كند و در مقابل این ها تسلیم شود با جمهوری اسلامی كاری نداشتند، مساله اینها زیاده خواهی های استكباری است، این علت دشمنی با ملت ایران است. البته آمریكایی ها اشتباه می كنند اگر فكر كنند با ستیزه گری و دشمنی و تهدید بتوانند جمهوری اسلامی را به عقب نشینی وادار كنند یا بتوانند جمهوری اسلامی را از میان بردارند این یك خطای بزرگ و فاحشی است كه چوب این خطا را هم می خورند.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: می توانند با ملت ایران محترمانه رفتار كنند، می توانند به حق خود قانع باشند، می توانند فاجعه ای كه در انتظارشان است را ببینند و بشناسند.

ایشان تصریح كردند: كشورهای غربی نمی گذارند مردمشان از فاجعه آینده نفت مطلع شوند نمی خواهند ملت هایشان بفهمند كه چه چیزی در قضیه نفت و حامل های انرژِی در انتظار آنان است. این ها نمی خواهند به ملت هایشان بگویند.آنان خیال می كنند با ستیره گری با ملت ایران می توانند كار را پیش ببرند امانمی توانند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: آمریكا با همه قدرت نمایی ها و هیاهوها و جنجال هایش امروز در موضع ضعف و متزلزلی است، نمی خواهم به خبرهای پشت پرده یا به چیزهای ظاهری تمسك كنم ، حساب من یك حساب دو دو تا چهار تاست. رییس جمهور كنونی آمریكا با شعار تغییرسركار آمد. تغییر یعنی چه یعنی وضعیتی داریم كه بسیار بد است من می خواهم آن وضعیت را تغییر دهم. با این شعاربه میدان آمد و مردم به خاطر شعارتغییر به او رای دادند.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان كردند: مردم نژاد پرست حاضر نبودند به فردی كه از نژاد سیاه است رای دهند به امید تغییر. این كه شعار تغییر این قدر در این مردم اثر می گذارد نشانه وضع بد فعلی است، یعنی وضعی كه درهنگام نامزد ریاست جمهوری شدن این آقا بر آمریكا حاكم بوده ، این فرد قول داد تغییر ایجاد كند پس بدی مسلم شد.ما نمی خواهیم بگوییم خود مردم آمریكا اعتراف كردند كه وضعشان بد است.

ایشان تصریح كردند: خوب ، حالا این آقا به سر كار آمد تغییر ایجاد كرد؟ آیا توانست تغییر ایجاد كند؟ آیا توانست آن وضع بد را تغییر دهد؟ وضع اقتصادی امروز آمریكا یعنی 15هزار میلیارد دلار، گرفتاری و بدهكاری. از تولید ناخالص ملی این بدهكاری ها یا بیشتر است یا برابر با تولید ناخالص ملی است. این برای یك كشور بدبختی و گرفتاری است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهارداشتند: آن هم وضع سیاسی شان،از عراق مجبور شدند بدون دستاورد بیرون بیایند، درافغانستان روز به روز وضعشان بدتر می شود، در پاكستان كه یكی از كشورهای همراه با آنان بود روز به روز بدنام تر می شوند،دركشورهای اسلامی، در مصر، شمال آفریقا، آمریكایی ها ازآن همینه كاملا ساقط شده اند، علاوه برهمه این ها جنبش تسخیروال استریت در خود شهرهای آمریكا به راه افتاده است.

حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند:این حساب دودو تا چهارتا است، حساب پیچیده ای نیست. تغییر را مردم آمریكا قبول كردند یعنی وضعیت كنونی بد است وآن وضعیت بدهم تا به حال تغییر نیافته است پس وضعیتشان بد است. امریكا گرفتاراست، ممكن است خطرهایی برای كشورهای دیگر ایجاد كنند، ممكن است دیوانگی كنند.

حضرت آیت الله خامنه ای تاكید كردند: البته ما سلاح اتمی نداریم، سلاح اتمی هم نخواهیم ساخت، اما در مقابل تهاجم دشمنان چه آمریكا و چه رژیم صهیونیستی برای دفاع از خودمان در همان سطحی كه دشمن حمله كند به آنان حمله خواهیم كرد.

( شعار الله اكبر مردم)

ایشان تصریح كردند: قرآن كریم به ما نوید داده است ولو قاتلكم الذین كفروا لولوالادبار ثم لا یجدون ولیا و لا نصیرا سنه الله التی قد خلت من قبل و لن تجد لسنته الله تبدیلا. هیچ جا در قرآن نیامده است كه اگر شما شروع به جنگ كردید و حمله كردید حتما پیروز خواهید شد، ممكن است پیروز شوید، ممكن است شكست بخورید. همچنان كه در جنگ های صدر اسلام، آن جایی كه مسلمانان حمله كردند، گاهی شكست خوردند، گاهی پیروز شدند، خدا وعده ای نداده كه اگر شما ابتدا حمله كردید حتما پیروز خواهید شد اما وعده داده است كه اگر دشمن به شما ابتدا حمله كرد، آن دشمن قطعا شكست خواهد خورد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهارداشتند: نباید بگویید این مخصوص صدر اسلام است این قانون الهی است، ملت ایران عازم است، با نشاط است، در فكر تهاجم و تجاوز نیست، اما به هستی و ثروت و اسلام خود ، به جمهوری اسلامی خود با تمام وجود دلبسته و علاقه مند است.

حضرت آیت الله خامنه ای تصریح كردند: شعار امسال را تولید ملی قرار دادیم و دنبالش توضیح دادیم كار و سرمایه ایرانی، یعنی شما كالای داخلی را وقتی مصرف می كنید، دارید به كارگر ایرانی كمك می كنید، اشتغال ایجاد می كنید، به سرمایه ایرانی هم دارید كمك می كنید و رشد و نمو ایجاد می كنید. این فرهنگ غلطی است كه متاسفانه بر بخش هایی از ما حاكم است كه مصنوعات خارجی را مصرف كنیم، این به ضرر دنیای ماست، به ضرر پیشرفت و آینده ماست، همه مسئولیت دارند، دولت هم مسئولیت دارد، باید از تولید ملی حمایت كند و تولید ملی را تقویت كند.

ایشان خاطرنشان كردند: خوشبختانه صندوق توسعه اقتصادی در سیاست ها تصویب شد و مجلس شورای اسلامی آن را قانون كرد و امروز یك ذخیره باارزشی است در اختیار مسئولان، می توانند این را در اختیار تولید ملی بگذارند، باید تسهیل كنند مجلس باید همكاری كند و دولت هم باید همت كند تا بتوانند به تولید ملی رونق دهند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: مردم هم ، چه آنان كه دارای سرمایه هستند و چه آنان كه دارای قدرت كارهستند، بایستی همكاری كنند، محصول داخلی را باید مرغوب، باكیفیت و بادوام تولید كنیم تا آنجا كه بتوانیم قیمت تمام شده را ارزان تمام كنیم، این همكاری همه را می طلبد.

حضرت آیت الله خامنه ای اظهارداشتند: بخش های مختلف دولتی باید در این زمینه همكاری كنند، چه بخش های پولی و مالی و چه بخش های دیگر اقتصادی. مجلس هم باید همكاری كند تا بتوانند این قضیه را تحقق ببخشند، در كشور ما، عمده مردم هستند، شما باید كالای ایرانی بخواهید، این افتخار نیست این تفاخر غلطی است كه ما مارك های خارجی را در پوشاك و وسایل منزلمان، در امور روزمره مان در خوراكی هایمان به مارك های داخلی ترجیح دهیم، در حالی كه تولید داخلی در بسیاری از موارد بسیار بهتر است.

ایشان خاطرنشان كردند:من شنیدم پوشاك داخلی را كه در برخی شهرستان ها تولید می شود می برند، مارك خارجی می زنند، می آورند، همین جا اگر بفروشند ممكن است خریدار ایرانی رغبت نكند، اما چون مارك فرانسوی دارد، خریدار ایرانی همان لباس و كت و شلوار و همان دوخت را انتخاب می كند كه این غلط است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تاكید كردند: تولید داخلی مهم است، باید ببینیم كارگر ایرانی چه چیز تولید كرده است، سرمایه دار ایرانی چه سرمایه گذاری كرده است، عمده كار دست مردم در زمینه مصرف است كه این بخشی از اصلاح الگوی مصرف است كه بنده دو سال قبل اینجا به ملت ایران عرض كردم و بخشی از جهاد اقتصادی است كه سال گذشته عرض كردیم ، تولید ملی مهم است، كه این را باید هدف قرار دهیم.

حضرت آیت الله خامنه ای همچنان اظهارداشتند: توصیه سیاسی دارم، در سراسر كشور ما امروز نیاز به اتحاد و یكپارچگی داریم، بهانه های اختلاف زیاد است، گاهی سلیقه یك نفر یا دو نفردر قضیه ای با هم یكسان نیست، نباید بهانه اختلاف شود، گاهی یك گرایشی در یكی است كه در دیگری نیست نباید باعث اختلاف شود.

ایشان خاطرنشان كردند: آرا، نظرات، همه محترم هستند، اختلاف و منازعه در درون موجب فشل می شود، اگر منازعه كنیم و دست به یخه شویم سرمسائل گوناگون مسائل سیاسی و شخصیتی، دشمن ما جلی می شود، یك مقدار از جراتی كه دشمن در سال های گذشته پیدا كرد به خاطر اختلافات بود. امیر المومنین(ع) به ما درس می دهند و می فرمایند: لیس من طلب الحق فاخطاه كمن طلب الباطل و اصابه

رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح كردند: مخالفین دو جور هستند یك مخالفی كه دنبال حق است، او هم دنبال جمهوری اسلامی است دنبال انقلاب است، او هم دنبال دین و خداست منتها راه را اشتباه كرده، با او نباید دشمنی كرد،این فرق دارد با كسی كه درجهت غیرنظام اسلامی و با هدف معاندانه علیه نظام اسلامی حركت می كند.

حضرت آیت الله خامنه ای تاكید كردند: دل ها را به هم نرم كنید، برخورد ها را نسبت به یكدیگر مهربانانه تر كنید.

ایشان اظهارداشتند: این وسایل رسانه های الكترونیكی و اینترنتی متاسفانه موجب شده است افراد بی محابا علیه یكدیگر حرف بزنند وبد بگویند،كه این هم باید یك جوری توسط مسئولین كشور تدبیر شود، اما عمده این است كه خود ما ،مردم خود را مقید به اخلاق اسلامی و قانون كنیم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان كردند: حالا این حرف من بهانه ای نشود برای این كه یك عده ای جوانان انقلابی را به عنوان جوانان تند، مورد ملامت و شماتت قرار دهند، من همه جوانان غیور كشور و جوانان مومن و انقلابی را فرزندان خود می دانم، پشت سر آنان قرار می گیرم و از آنان حمایت می كنم اما همه را توصیه می كنم كه قانون را مراعات كنند، انقلاب تجسمش در قانون جمهوری اسلامی است.

حضرت آیت الله خامنه ای تصریح كردند: مسئولان كشور هم همین طور، دولت، مجلس. هم دولت حریم مجلس را حفظ كند و هم مجلس حریم دولت و رییس جمهور را حفظ كند، با هم باشند، دركنارهم باشند معنایش این نیست كه همه یكجور فكر كنند ،معنایش این است كه اگر دو جور فكر می كنند دست به گریبان نشوند، هرگونه مخالفت ما با یكدیگرو هر گونه دعوا و نزاع با یكدیگر، دشمنان را امیدوارو خوشحال می كند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پایان سخنانشان كه بارها با شعار تكبیر مردم مورد استقبال قرار گرفت، اظهارداشتند: امیدوارم سال 1391 كه امروز شروع شد جزو سال های پرنشاط و پركارو همراه با موفقیت و خوشبختی برای ملت ایران باشد.

سیام 1546**2023**2026**9121**1415





:: برچسب‌ها: بریتانیا , فرمت مربع , خانواده ,
:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: