سووال از رییس جمهور بیانگر تعمیق مردمسالاری دینی در نظام اسلامی است
نوشته شده توسط : abbuse

محمد غفاری چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : سووال از رییس جمهور از حقوق و وظایف اصلی و حقوقی مجلس است در عین آنكه نشانه ای از صوری نبودن مردمسالاری در نظام جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود.

وی اظهار داشت : در این میان آنچه كه در مجلس شاهد بودیم یك بحث طلبگی مستقیم و رودر رو بود.

وی با بیان اینكه در برخی دولت ها گاه اتفاق می افتد كه مسوولان دو یا سه قوه بصورت غیر مستقیم و از طریق نشریات و مانند آن بحث می كردند كه این امربرای مردم پذیرفتنی نبود و نیست و مردم ترجیح می دهند این بحث در زمینه مسائل و موضوعات جامعه رودر رو باشد.

وی با بیان اینكه در این بحث رییس جمهور با گشاده رویی تمام در مجلس حضور یافت ، افزود : اما آنچه كه از وی سووال شد و از مدت ها قبل نیز در مجلس مطرح بود مباحث چندان مرتبطی با مسائل اصلی جامعه و مردم نبود.

وی اظهار داشت : درشرایطی كه با وجود فشارهای دشمن انتخاباتی پرشور با حضور گسترده مردم برگزار شد و دشمن بار دیگر در توطئه های خود ناكام ماند به نظر می رسید در جریان وقوع چنین بحث طلبگی بین قوا باید به مسائل اصلی كشور و مردم پرداخته می شد.

وی گفت : آنچه كه در قالب این 10 سووال از رئیس جمهور مطرح شد بیشتر در بحث اظهار نظرها ، دیدگاه ها و عقاید رییس جمهور بود تا مسائل و مشكلات اصلی و روز كشور و جامعه ،در حالی كه توقع جامعه غیر از این بود.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت : این سووال ها باید در بحث وظایف رییس جمهور و كوتاهی ها و قصورها می بود نه نظرات و دیدگاه های وی در عین آنكه سووال كنندگان هم عموما نمایندگان جریان های غیر اصولگرا در مجلس بودند كه مردم در این انتخابات به آنها پشت كردند و همین پاسخ نه مردم بدان ها برای انصراف شان از این بازخواست كافی بود.

وی ادامه داد : با این حال آنان منصرف نشدند و به جای طرح مسائل سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی روز كشور كه مردم با آنها درگیرهستند و تعامل دولت و مجلس در كاهش بار این فشارها و مسائل، به مباحث حاشیه ای و فرعی كه طرح آنها ضرورتی هم نداشت پرداختند.

وی گفت : در این میان مجلس شورای اسلامی خود باید پاسخگو باشد چرا كوتاهی هایی كه از سوی مجلس و برخی دستگاه های دیگر در رسیدگی و توجه به مسائل و مشكلات مردم چون گرانی ها و مانند آن مطرح است، نمی پردازد.

غفاری افزود : هشت سووال از 10 سووال از رییس جمهور مربوط به حوزه اختیارات و وظایف وی نبود اما با این حال وی به این مباحث كه سود و تاثیری هم برای جامعه نداشت با درایت پاسخ داد اما در دو سووال مربوط به مسائل مردم پاسخ های بسیار قانع كننده و قابل قبولی ارائه كرد.

وی بیان كرد : مجلس باید همه اركان كشور و امور مربوط به آنها را مورد توجه قرار دهد نه آنكه در شرایطی كه جامعه نیاز به انسجام دارد ، از مباحث بهره برداری های سیاسی و مانند آن كند.

2713/659





:: برچسب‌ها: روش , پاریس ,
:: بازدید از این مطلب : 340
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: