مشاهدات رهبر مخالفان دولت آلمان؛ آپارتاید در سرزمین های اشغالی وجود دارد
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، 'زیگمار گابریل' رییس حزب سوسیال دمكرات های آلمان و رهبر گروه مخالفان دولت در پارلمان این كشور كه سرگرم بازدید از سرزمین های اشغالی است، مشاهدات خود را در پایگاه اطلاع رسانی خود منتشر كرد و گفت: جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی، 'آپارتاید' است.

نوشته های این رهبر گروه مخالفان دولت در پارلمان آلمان بازتاب فراوانی در رسانه های این كشور داشت.

زیگمار در رابطه با مشاهدات روز گذشته خود از سرزمین های اشغالی در پایگاه اطلاع رسانی خود نوشت: من یك دیدار بسیار غمگین از كرانه باختری داشتم و از مشاهدات خود به این نتیجه رسیدم كه در آنجا یك رژیم 'آپارتاید' حاكم است.

این نماینده پارلمان آلمان نوشت: من به این موضوع واقف هستم كه استفاده از كلمه آپارتاید در مورد اسراییل بسیار تند است، اما برای فلسطینی هایی كه در این منطقه زندگی می كنند، وضعیت واقعا به همین شكلی است كه گفتم.

وی نوشت: واژه آپارتاید در مورد اسراییل، واژه ای است كه نه فقط من، بلكه همه كسانی كه از این منطقه دیدن می كند و با ساكنان آن هم صحبت می شوند، به یاد آن می افتند.

رییس حزب سوسیال دمكرات های آلمان همچنین در صفحه فیس بوك خود نوشت: رفتار تحقیر كننده كه با فلسطینی ها در شهر 'هبرون' می شود به مراتب فراتر از آنی است كه ما در دیگر مناطق كرانه باختری تجربه می كنیم و این رفتار حتی در من كه از اسراییل حمایت می كردم، خشم بزرگی را نسبت به سیاست ها و رفتار آنها ایجاد كرده است.

زیگمار گابریل كه یكی از گزینه های مطرح برای جایگزینی صدر اعظم آلمان در انتخابات آتی این كشور است، همچنین در روزهای گذشته در گفت وگو با روزنامه 'راینیشن پست'، با انتقاد از سیاست های رژیم صهیونیستی در شهرك سازی، خواستار توقف هرچه سریعتر این گونه اقدامات شد.

گابریل با تاكید بر لزوم از سرگیری هرچه سریعتر مذاكرات صلح، افزود: توقف شهرك سازی در كرانه باختری از منظر وی یك پیش شرط برای مذاكرات نیست، بلكه صرفا پایبند بودن به حقوق بین المللی است.

اروپام** 2051** 1701**1545





:: برچسب‌ها: عروسی , سفر , فرانسه ,
:: بازدید از این مطلب : 348
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: