'تن تن كارتن' برنامه ای نوروزی برای كودكان تهرانی
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، یك دكور شاد و فانتزی به همراه تعداد زیادی عروسك آن سوی دوربین خود نمایی می كند. مجری برنامه با لباسی با رنگ شاد و دوست داشتنی در پشت دكور قرار می گیرد و برنامه با تیتراژی شاد و آهنگین آغاز می شود.

عروسك های فانتزی ' تن تن' و ' یابی ' با دستان عروسك گردان ها و صداپیشه های برنامه جان می گیرد و وارد دنیای پاك و بی آلایش كودكان می شوند، تا آنجا كه شخصیت غیرواقعی آنها در ذهن كودكان هضم می شود و كودكان دوستان عروسكی خود را می پذیرند و در باور خود با آنها زندگی و بازی می كنند.

این نمایی كوتاهی از پشت صحنه ضبط برنامه پرطرفدار و جذاب 'تن تن كارتن ' در خیابان بهار جنوبی است كه یك گروهی 20 نفر آن را همراهی می كند.

** تن تن كارتن با كارتن های جدید

'فاطمه شیرازی مقدم' تهیه كننده جوان برنامه 'تن تن كارتن نوروزی' است كه از پاییز سال جاری تهیه كنندگی این برنامه را بر عهده دارد كه در این باره می گوید: برنامه تن تن كارتن در 16 قسمت 80 دقیقه ای هر روز صبح حدود ساعت 10 در ایام نوروز مهمان خانه های كودكان و خردسالان می شود.

این برنامه با یك تیتراژ شاد و با صدای عروسك تن تن شروع می شود كه بعد از آن وُله های تبریك سال جدید توسط بچه ها بخش می شود. سپس در لا به لای برنامه كارتن هایی برای كودكان پخش می شود كه تاكنون پخش نشده و تكراری نیستند؛ مانند فضایی ها، موجودات چهار چشم و ... این كارتن ها ریتم تندو بهاری دارند و متناسب با ایام نوروز برای كودكان انتخاب شده اند.

البته در كنار این كارتن ها، تعدادی كارتن های پایه ای كه ریتم تند دارند مانند پلنگ صورتی و گوفی نیز پخش می شوند.

به گفته شیرازی، در برنامه امسال 'تن تن كارتن' سعی شده بار آموزشی این برنامه برای خردسالان بیشتر از سال های قبل لحاظ شود و اكنون بیش از 50 درصد این برنامه برای كودكان با رویكرد آموزش مهارت های فردی، اجتماعی،‌ بهداشتی و زندگی تهیه شده كه با بیانی ساده و در قالب نمایش عروسكی به كودكان ارایه می شود.

این برنامه حاصل یك كار گروهی است كه نزدیك به 20 نفر در آن همكاری دارند. یابی، تن تن، خاله مهتاب، دایی راهور از جمله شخصیت های اصلی این برنامه هستند كه مفاهیم مهارت های اجتماعی و زندگی در كلان شهر تهران را در قالب نمایش عروسكی به كودكان ارایه می دهند.

'مهتاب رضایی' كه در این برنامه نقش خاله مهتاب را برای كودكان اجرا می كند، چندسالی اجرای برنامه رنگین كمان را در شبكه تهران بر عهده داشت.

رضایی در مورد نقش و شخصیت خاله مهتاب می گوید: خاله مهتاب به عنوان مجری به برنامه سمت و سو و جهت می دهد و به طور معمول بچه ها با مجری برنامه همواره ارتباط خوبی برقرار می كنند و آنها دوست دارند، از زبان مجری برنامه حرف هایی بشنوند كه شاید از معلم مهد كودك یا بزرگترهای خانواده نمی شنوند.

گروه تهیه و تولید برنامه تن تن كارتن امیدوارند كه ایام نوروز لحظات شاد و مفرحی را برای كودكان و خردسالان پایتخت فراهم كنند.

فراهنگ 2025**1588





:: برچسب‌ها: برف ,
:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: