73درصد مردم انگلیس: جنگ افغانستان قابل پیروزی نیست
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش ایرنا، نظرسنجی انجام شده توسط موسسه افكارسنجی 'كامرس' همچنین نشان می دهد كه بیش از 55 درصد مردم انگلیس خواستار خروج فوری سربازان شان از افغانستان هستند.

انگلیس در حال حاضر حدود 9 هزار و 500 نظامی در افغانستان دارد كه اكثرا در استان ناامن هلمند مستقر هستند و دولت انگلیس تاكید دارد كه این نیروها تا پایان سال 2014 میلادی در آن كشور باقی خواهند ماند.

بر اساس نتایج نظرسنجی 'كامرس' كه برای شبكه تلویزیونی 'آی تی وی' انجام شده است، مخالفت با جنگ افغانستان نسبت به سال گذشته میلادی افزایش یافته است.

در نظر سنجی مشابه انجام شده در ژوئن 2011 (خرداد 1389) حدود 60 درصد مردم جنگ افغانستان را غیرقابل پیروزی خوانده بودند كه این رقم اكنون به 73 درصد رسیده است.

همچنین در نظرسنجی پیشین 'كامرس' حدود 48 درصد مردم خواستار خروج فوری نظامیان انگلیسی از افغانستان شده بودند كه این رقم نیز به 55 درصد افزایش یافته است.

نكته مهم دیگر در این نظرسنجی این است كه اكثر مردم با روایت های رسمی دولت درباره علت حضور نیروهای نظامی انگلیس در افغانستان همراهی نمی كنند و در حال حاضر 55 درصد از آنان معتقدند با ادامه جنگ در افغانستان در واقع تهدیدات تروریستی در خاك انگلیس افزایش می یابد.

مقامات دولت انگلیس همواره تاكید می كنند كه حضور نیروهای این كشور در افغانستان برای امنیت ملی این كشور ضروری است و باعث كاهش اقدامات تروریستی می شود.

حدود 57 درصد از مردم انگلیس بر این عقیده اند كه كشته شدن سربازان این كشور در افغانستان با توجه به دلایل ارائه شده برای حضور آنان در افغانستان، قابل توجیه نیست.

اروپام**345





:: برچسب‌ها: تایوان ,
:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: