بی توجهی به پژوهش باعث عدم پیشرفت صنعت خودرو شده است
نوشته شده توسط : abbuse

'خودروی فرمول'، خودرویی است با مشخصه بارز چرخهای خارج از بدنه كه بدلیل برخورداری از سرعت، شتاب و پایداری فوق العاده، از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در مسابقات كاربرد دارد.

'علیرضا امیریون'روز دوشنبه در گفتگو با ایرنا با اشاره به اینكه بازار خودرو ایران چندان رقابتی نیست، افزود: ما با وجود برخورداری از دانش بالا و نیروی انسانی نخبه، برای پژوهش در صنعت خودروسازی از پشتوانه‌ مادی محروم هستیم.

وی به مشكلات گروه خودرو فرمول دانشگاه صنعتی اصفهان اشاره كرد و اظهار داشت: این گروه برای كار خود با مشكل مالی مواجه است.

این كارشناس با تاكید براینكه این گروه برای تامین منابع مالی بارها به سراغ صنایع بزرگ خودروسازی كشور رفته است، افزود: تاكنون توجهی به این مساله نشده است.

امیریون بااشاره به اینكه گروه فرمول خودروی دانشگاه صنعتی اصفهان در سال 86 موفق به تولید اولین نمونه این نوع خودرو در كشور شد، تصریح كرد: این گروه تاكنون افتخارات بسیاری برای كشور كسب كرده اما حمایت كمی بویژه در بخش مادی از آن شده است.

امیریون بااشاره به اینكه كشورهای صنعتی و پیشرفته دنیا سرمایه گذاری زیادی روی خودروهای فرمول می كنند، گفت: این سرمایه گذاریها با هدف كسب موفقیت در مسابقات فرمول یك و افزایش كارآیی و ضریب اطمینان خودرو صورت می گیرد كه درآمد بالایی نیز نصیب آنها می كند.

وی با بیان اینكه فرهنگ و صنعت خودروی فرمول در ایران هنوز رواج نیافته است، افزود: ما توانایی تولید انبوه این خودرو و ارتقای دانش فناوری‌‌ آن را داریم اما سرمایه گذاری در این زمینه صورت نگرفته است.

به گفته وی، گروه خودرو فرمول دانشگاه صنعتی اصفهان تمام طراحی اولیه این نوع خودرو مانند خط تولید، كارخانه، تعداد كارگر، قیمت تمام شده، بازاریابی و تجاری كردن محصول را انجام داده و فقط نیازمند سرمایه گذار است.

وی گفت: كشورهای حوزه خلیج فارس مانند قطر و امارات بازار هدف بسیار خوبی برای این قبیل خودروها هستند.

امیریون خاطرنشان كرد:تعدادی از اعضای گروه خودرو فرمول دانشگاه صنعتی اصفهان اكنون در بهترین دانشگاه های كشور تحصیل می كنند و عده ای نیز برای ادامه تحصیل به كشورهای دیگر رفته اند.

بر اساس رتبه بندی، تیم خودرو فرمول دانشگاه صنعتی اصفهان در منطقه خاورمیانه رتبه اول را دارد و كشوری مانند تركیه پس از آن قرار گرفته است.

7148/1042





:: برچسب‌ها: فرمت مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 326
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: