20 هزار نفر كاهش تلفات و مصدومین حوادث رانندگی در سال 90
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، سردار 'اسكندر مومنی' روز دوشنبه در نشست خبری افزود: براساس تكلیف قانونی باید در سال جاری ، 10 درصد كاهش تلفات و مصدومین داشته باشیم كه در 11 ماهه امسال ، آمارها حكایت از 2/14 درصد كاهش را نشان می دهد.

وی تصریح كرد: این موضوع به رغم افزایش تعداد خودروها، موتورسیكلت ها و افراد دارای گواهینامه و سفرهای درون و برون شهری است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اضافه كرد: در 11 ماهه نخست امسال، یك میلیون و 465 هزار و 462 خودرو شماره گذاری شدند كه 7/3 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

مومنی اظهار داشت: همچنین در این مدت، 8/12 درصد افزایش نقل و انتقال خودرو داشتیم كه برابر با دو میلیون و 222 هزار خودرو می شود.

وی به كاهش 3/1 درصدی شماره گذاری موتور سیلكت ها در 11 ماهه امسال اشاره كرد و گفت: در این مدت، 800 هزار موتور سیلكت جدید شماره گذاری و در چرخه حمل و نقل قرار گرفته است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تاكید كرد: همچنین در این مدت، یك میلیون و 677 هزار و 659 نفر، گواهینامه رانندگی جدید دریافت كردند كه افزایش 8/2 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

این مقام انتظامی درباره رویكردهای سال 90 پلیس راهور ناجا افزود: چند رویكرد مهم در سال جاری در برنامه های پلیس راهنمایی و رانندگی در اولویت كاری قرار داشت كه مهم ترین آن اجرا شدن قانون جدید راهنمایی و رانندگی است.

وی با بیان اینكه قوانین راهنمایی و رانندگی از حساسیت زیادی برخوردار است، اظهار داشت: تدوین این قانون یكسال طول كشید و درسال 90 اجرایی شد و امیدواریم در سال 91 شاهد نهادینه شدن این قوانین باشیم.

مومنی با یاد آوری دومین رویكرد پلیس راهور در سال 90 كه استفاده از سیتم های هوشمند و فناوری های جدید است، تاكید كرد: استفاده از این ابزار نوین یك ضرورت اجتناب ناپذیر است و این رویكرد در سال جاری در چند بخش در دستور كار قرار دارد كه بخش های نظارتی ، گواهینامه های هوشمند و جریمه های الكترونیكی از جمله آنان است.

وی تاسیس و راه اندازی بزرگترین مركز كنترل ترافیك خاورمیانه در شهرك آزمایش را یكی از كارهای مهم پلیس راهور در بخش استفاده از فناوری ها دانست.

به گفته وی، راه اندازی سیستم یكپارچه هوشمند در جاده هراز و فیروزكوه كه در مراحل نهایی است و به زودی به بهره برداری خواهد رسید، از دیگر اقدامات پلیس راهور است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، استاندارد سازی و ارتقای رفتار حرفه ای پلیس راهور را یكی دیگر از برنامه های مهم سال 90 دانست و گفت: امسال تمامی نیروهای وظیفه و كادر راهور در دوره های آموزشی یك هفته ای شركت كرده اند كه یكی از دلایل برگزاری دوره های یاد شده، چگونگی اجرای قوانین جدید راهنمایی و رانندگی است.

مومنی درباره طرح نوروزی سال 91 پلیس راهور نیز گفت: در نوروز سال 91 بیش از نیم میلیون نفر از دستگاههای مختلف با یكیدیگر همكاری خواهند داشت تا هموطنان، سفرهای بی خطری در این ایام داشته باشند.

اجتمام**1379**1572





:: برچسب‌ها: آبی , سرگرمی ,
:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: