دومین جلسه دادگاه 'بزرگ‌ترین پرونده فساد مالی ایران' برگزار شد
نوشته شده توسط : abbuse

متهم ردیف اول "بزرگ‌ترین پرونده فساد مالی ایران" گفت که به دلیل انصراف وکیلش نمی‌تواند دفاعیات خود را به دادگاه ارائه کند

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده‌ای که "بزرگ‌ترین فساد مالی در ایران" خوانده شده است، امروز یکشنبه ۲۱ اسفند (۱۱ مارس) در تهران برگزار شد.

به گزارش رسانه‌‌های داخلی ایران، این جلسه در دادگاه انقلاب اسلامی برگزار شد و تمام ۳۲ متهم پرونده در آن حضور داشتند.

در پرونده فساد بزرگ اقتصادی در ایران، گروهی از فعالان اقتصادی و دست‌اندرکاران سیستم بانکی متهم هستند که با صدور غیرقانونی اسناد اعتباری به ارزش حدود سه هزار میلیارد تومان، به کسب سود پرداخته‌اند.

گزارش شده است که متهم ردیف اول این پرونده که رسانه‌های ایران نام او را مه‌آفرید امیرخسروی اعلام کرده‌اند، به دلیل انصراف وکیلش، نتوانست در جلسه روز یکشنبه از خود دفاع کند و نماینده دادستان کیفرخواست متهم ردیف دوم پرونده را به دادگاه ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نماینده دادستان در جلسه دادگاه دومین متهم پرونده را که "س ر" و رئیس پیشین شعبه گروه ملی بانک صادرات ایران در اهواز خوانده شده است، به پولشویی و دریافت و پرداخت رشوه متهم کرد و گفت که این اتهامات از مصادیق "افساد فی‌الارض" است.

او گفت که این متهم از روز ۱۵ مرداد امسال در بازداشت بوده است.

در کیفرخواست نماینده دادستان، آقای "س ر" به گشایش دو هزار و ۸۵۵ میلیارد تومان ال‌سی سازمان‌یافته برای انتشار، ۱۳۶ فقره گشایش اسناد اعتباری، دریافت دو میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان رشوه از مه‌آفرید خسروی، دریافت ۵۶ میلیون تومان و ۱۱ سکه طلا رشوه از آقای "ع ر"، پولشویی از طریق خرید املاک برای بستگان، ایجاد شبکه تبانی بانکی و پرداخت ۴۷ میلیون تومان رشوه متهم شده است.

انصراف وکیل

به گزارش رسانه‌های ایران، متهم ردیف اول این پرونده به دلیل انصراف وکیل مدافعش، نتوانسته است دفاعیات خود را ارائه دهد. دفاعیات آقای امیرخسروی در جلسه اول این دادگاه نیز نیمه تمام مانده بود.

خبرگزاری رسمی ایران (ایرنا) گزارش داده است که متهم ردیف اول پرونده در جلسه روز یکشنبه، ۲۱ اسفند، به ناصر سراج، قاضی دادگاه گفت: "چهارشنبه غروب در بازداشتگاه به من اعلام کردند که وکیل من از وکالت در این پرونده انصراف داده است و من وکیلی ندارم."

او اضافه کرد: "طبق ادعای وکیلم، وی به علت کمبود وقت و عدم مطالعه پرونده، از پذیرش وکالت من انصراف داده است."

با این حال، ایرنا گزارش داده است که نماینده دادستان در جلسه دادگاه گفته است که "هیچ منعی برای مطالعه پرونده‌ها توسط موکلین وجود ندارد."

نماینده دادستان گفت: "در مورد وکیل متهم ردیف اول، پیغام داده شد تا بیاید و پرونده را مطالعه کند، اما گویا وی به دوستان خود اعلام کرده است که حق‌الوکاله این پرونده ممکن است حرام باشد و دوست ندارد مال نامشروع وارد زندگیش شود و استعفای وکیل متهم ردیف اول پرونده درست است."

نماینده دادستان عمومی و انقلاب تهران در اولین جلسه رسیدگی به این پرونده، در کیفرخواستی، متهم ردیف اول را به "افساد فی‌الارض از طریق شرکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق تبانی و فساد در شبکه بانکی کشور" متهم کرده بود.

براساس گزارش‌ها، متهم ردیف اول این پرونده برای ارائه دفاعیات خود، از دادگاه مهلت خواسته است که مورد موافقت قاضی قرار گرفت و به این ترتیب، متهم ردیف اول این پرونده فرصت دارد تا در جلسه بعدی دادگاه، دفاعیات خود را ارائه کند.

در پایان جلسه این دادگاه اعلام شد که سومین جلسه محاکمه متهمان این پرونده روز شنبه هفته آینده (۲۷ اسفند)، در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

گزارش و تحلیل‌های بیشتر درباره پرونده بزرگ‌ترین اختلاس در تاریخ ایران را در بخوانید.





:: برچسب‌ها: پرنده ,
:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: