13 هزار نیروی تخصصی امدادگر زن در شرایط بحرانی خدمات امدادی ارائه می كنند
نوشته شده توسط : abbuse

' فرحناز رافع ' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود: زنان جزیی از گروه های آسیب پذیر در حوادث به شمار می روند كه بدلیل ویژگی های جسمی خاص خود باید از كمك های ویژه در حوادث و سوانح برخوردار شوند.

وی توضیح داد، ایده تشكیل گروه های تخصصی امدادگران زن ( توانا ) از مهرماه سال 88 شكل گرفت كه با بررسی های صورت گرفته از سوی كارشناسان امور زنان و خانواده جمعیت هلال احمر به این نتیجه رسیدیم كه بخش عظیمی از مصائب متعدد حوادث و سوانح به وقوع پیوسته در كشور در لحظات نخست گریبانگیر كودكان و زنان مصدوم و گرفتار به ویژه مادران باردار است.

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر ادامه داد: كمك به زنان باردار و گرفتار در انواع حوادث باید با حضور گروه های واكنش سریع امدادگران زن به صورتی ارایه شود كه تبعات ناشی از استرس و حوادث را در این گروه های آسیب پذیر كاهش دهد.

وی مراقبت از زنان و دختران جوان، مادران باردار، كمك به انجام زایمان های بهداشتی و ارایه خدمات تخصصی امداد و نجات، مراقبت پس از حادثه، مراقبت از نوزادان آسیب دیده را از جمله وظایف نیروهای تخصصی زنان امدادگر ( توانا ) در حوادث بیان كرد.

رافع همچنین از طراحی، تدوین، مطالعه و اجرای 20 طرح بزرگ و كوچك طی سال جاری در سازمان داوطلبان هلال احمر خبر داد و افزود: در راستای اجرای طرح های یاد شده سومین مرحله انجام طرح ملی فرشتگان رحمت برای ارایه خدمات اجتماعی به نیازمندان جامعه ازروز 22 بهمن ماه آغاز شده و تا 29 اسفند ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این طرح، امسال برای سومین سال متوالی در تمامی شعب جمعیت های هلال احمر سراسر كشور و خانه های داوطلب به اجرا در می آید كه در روزهای یاد شده اعضای فعال و داوطلب این سازمان به جمع آوری كمك های نقدی و غیرنقدی مردم برای ارایه به نیازمندان جامعه خواهند پرداخت.

وی اظهار داشت: هم اكنون 605 خانه داوطلب و 75 تشكل مردم نهاد برای جمع آوری كمك های نقدی و غیرنقدی مردم نوع دوست و خیر باتعامل با سازمان داوطلبان در حال فعالیت هستند.

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر افزود: 638 دستگاه چادر و یك هزار و 49 صندوق جمع آوری كمك های مردمی در اجرای سومین مرحله طرح فرشتگان رحمت از سوی این سازمان به جمع آوری كمك های یاد شده اختصاص داده شد.

وی از هموطنان نیكوكار خواست تا همانند سال های گذشته با كمك و حضور پرشور خود، به كمك و حمایت از كودكان و اقشار محروم و نیازمند جامعه بشتابند.

رافع گفت : شماره حساب 42/15000000 جام بانك ملت به نام سازمان داوطلبان آماده دریافت وجوه نقدی مردم نوع دوست و خیر است.

اجتمام**7029**





:: برچسب‌ها: فرمت مربع , کریسمس , کنسرت ,
:: بازدید از این مطلب : 379
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: