ژاپن به واردات نفت از ایران ادامه خواهد داد
نوشته شده توسط : abbuse

'كین ایچی كومانو' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا گزارش های رسانه های غربی در این باره را رد كرد و اظهار داشت: برخلاف برخی گزارش ها، جمهوری اسلامی ایران همانند گذشته یكی از كشورهای مهم تامین كننده نفت خام ژاپن است.

سفیر ژاپن در تهران با یادآوری این كه هم اكنون بیش از 81 سال از آغاز روابط سیاسی دوجانبه می گذرد، گفت: با وجود مساله هسته ای ایران، ژاپن تلاش می كند كه به روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی خود با ایران همچنان ادامه دهد.

كومانو یادآور شد: دولت ژاپن در زمینه توسعه روابط خود با جمهوری اسلامی ایران در حوزه های دیگر از جمله حوزه های فرهنگی و یا همكاری های فنی نیز مانعی نمی بیند و به این همكاری ها ادامه خواهد داد.

سفیر ژاپن در تهران درخصوص آینده روابط دو كشور نیز گفت: از دیدگاه دولت ژاپن، جمهوری اسلامی ایران كشوری بسیار مهم و تاثیرگذار در منطقه است و با توجه به روابط حسنه و تاریخی دو كشور، خواستار حفظ این روابط است.

كومانو در بخش دیگری از این گفت و گو با اشاره به سالگرد وقوع حادثه سونامی و زلزله شدید در ژاپن اظهارداشت: از نظر صنعتی كار بازسازی مناطق آسیب دیده كاملا به اتمام رسیده و در این راستا كارهای زیربنایی بسیاری صورت گرفته است.

وی افزود: با وجود آن كه تلاش های بسیاری برای عادی شدن وضعیت زندگی آسیب دیدگان از این حادثه بزرگ در ژاپن صورت گرفته است و زندگی بیشتر آسیب دیدگان به حال عادی برگشته است، اما هنوز هم برخی از شهروندان ژاپنی در پناهگاه ها بسر می برند.

** بازگشت فعالیت عادی نیروگاه هسته ای ژاپن به حدود 20 تا 30 سال زمان نیاز دارد

سفیر ژاپن در تهران در ادامه با بیان این كه مشكل نیروگاه هسته ای فوكوشیما برغم گذشت یكسال از این حادثه تلخ همچنان پابرجا است گفت: از نظر ایمنی تدابیر لازم برای این نیروگاه بكار گرفته شده و خیال ما راحت است اما برای از بین بردن خرابی های این نیروگاه هسته ای زمان زیادی و شاید حدود 20 تا 30 سال نیاز باشد.

كومانو یادآور شد: نیروگاه هسته ای چرنوبیل شوروی سابق نیز برغم گذشت سال ها از حادثه در این نیروگاه هنوز هم وارد چرخه فعالیت عادی نشده است زیرا بازسازی تاسیسات از بین رفته به سادگی و در زمانی اندك امكان پذیر نیست.

وی افزود: با وجود این موضوع هم اینك همه چیز در نیروگاه هسته ای فوكوشیما تحت كنترل كامل دولت ژاپن و متخصصان ژاپنی شركت تولید برق توكیو است.

سفیر ژاپن در تهران یادآور شد: تمامی محصولات كشاورزی كه در این منطقه به بازار فرستاده می شود، بعد از انجام تحقیقات لازم توسط كارشناسان موسسات دولتی در اختیار بازار قرار داده می شود و بنابراین همه محصولات عرضه شده از سلامت برخوردار است.

سیام**1478**2026





:: برچسب‌ها: بریتانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: