عرضه سكه گرمی از فردا آغاز می‌شود
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی بانك مركزی، 'عباس كمرئی' مدیر كل ریالی و نشر بانك مركزی با اعلام این كه اسامی شعب بانك پاسارگاد از طریق سایت بانك یاد شده قابل دسترسی است، افزود: قیمت سكه‌های گرمی بر مبنای قیمت جهانی و میانگین قیمتی كه روز قبل در بانك كارگشایی معامله شده است، ‌تعیین می شود و به هر فرد دو قطعه سكه گرمی تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به این كه این اقدام، تا پایان اسفند ماه ادامه می‌یابد افزود: پیش فروش سكه تمام بهار آزادی با قیمت 599 هزار تومان در هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی ضمن رد مجدد شایعه عدم ‌تحویل سكه‌های پیش ‌فروش شده از سوی بانك

مركزی گفت: در مرحله اول بالغ بر چهار میلیون قطعه سكه پیش فروش شده است و به طور حتم، بانك مركزی سكه‌ها را در موعد مقرر به ثبت‌ نام ‌كنندگان تحویل خواهد داد.

كمرئی ‌خاطر نشان كرد: از آنجایی كه احتمال می‌رفت به هنگام تحویل نخستین سری سكه‌های پیش فروش شده، قیمت سكه در بازار افت كند یا این كه قیمت‌ جهانی طلا دچار نوسان شود، بانك مركزی تمهیداتی اندیشیده است تا افراد در صورت تمایل بتوانند به جای سكه، اوراقی را دریافت نمایند كه نشان می دهد فرد چه تعداد سكه خریداری كرده است.

وی گفت: به این اوراق سود تعلق می‌گیرد و با این ابتكار عمل، از خطرات مربوط به نقل و انتقال فیزیكی سكه‌ها نیز كاسته شده است.

كمرئی افزود: بانك مركزی به هنگام اعیاد قربان، فطر و نوروز مبادرت به توزیع پول نو می‌نماید و امسال نیز بانكهای ملی، اقتصاد نوین و كارآفرین برای تامین اسكناس نو مورد نیاز مردم مد نظر قرار گرفته‌اند.

وی افزود: در استان‌ها نیز ناظرین پولی بانك مركزی با همكاری بانك ملی ایران در این امر كمك خواهند كرد.

وی با اشاره به عملكرد شبكه بانكی طی سال جاری در پرداخت مطلوب یارانه‌های نقدی طی 12 ‌مرحله، اظهار داشت: در ایام نوروز نیز بانكها شعب كشیك خواهند داشت تا مردم در زمینه امور پولی و بانكی مشكلی احساس نكنند.

اقتصام** 9141/1594





:: برچسب‌ها: شب ,
:: بازدید از این مطلب : 304
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: