موفقیت های ایران در انرژی هسته ای چشمگیر است
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش ایرنا، 'فریدون عباسی' پنجشنبه شب در همایش 'تجلیل از شهدای جهاد علمی كشور' در سالن اجتماعات دارالشفای قم افزود:

امروز در زمینه تولید سوخت هسته ای كلیه مراحل چرخه سوخت در كشور و توسط دانشمندان ایرانی محقق می شود.

وی پیشرفت های هسته ای كشور را صرفاً مرهون علوم و استعداد علمی دانشمندان ایرانی ندانست و تصریح كرد: آنچه سازمان انرژی اتمی كشورمان را به این موفقیت ها نائل كرد، اخلاق و تقوای محققان و پژوهشگران سازمان بود.

عباسی به حضور پررنگ و معنا دار پژوهشگران و دانشمندان هسته ای كشور در مساجد موجود سایت های هسته ای اشاره كرد و گفت: اگر اعتقادات معنوی و خلوص نیت این جوانان مومن و متعهد نبود بدون شك ما نمی توانستیم به چنین موفقیت هایی دست پیدا كنیم.

وی با بیان اینكه دست آوردهای اخیر هسته ای كشور مدیون خون پاك شهیدان و جهادگران هسته ای كشور است، تصریح كرد: تنها عاملی كه ما را با وجود تحریم‌ها و تهدیدها، در ساخت مجتمع‌های سوخت راكتور تحقیقاتی تهران، افزایش تعداد ماشین‌های سانتریفیوژ، طراحی، تولید و راه‌اندازی نسل‌های جدید سانتریفیوژ، به موفقیت رساند اعتقادات معنوی و تقوای كلیه همكاران در سازمان انرژی اتمی كشور است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: دشمنان اسلام باید بدانند كه ما از حذف فیزیكی نمی هراسیم و خون پاك شهدا ما را در مسیر و رسیدن به اهداف خود مستعدتر می كند.

عباسی ادامه داد: كار برای رسیدن به پیشرفت های هسته ای در كشور همانند كار و تلاش رزمندگان در دفاع مقدس است بطوریكه اگر در صحنه جنگ پرچمی از دست سربازی درحال افتادن باشد جان بركفی دیگر پرچم را به دست می گیرد، این مهم در بین دانشجویان و نخبگان علمی كشور صادق و بارز است.

وی به انرژی دریافتی از نیروگاه اتمی بوشهر نیز اشاره كرد و گفت: توان تحویلی نیروگاه اتمی بوشهر به شبكه سراسری برق كشور در تابستان سال 91 به بالاترین حد ممكن یعنی یكهزار مگاوات خواهد رسید.

7405/ 550/607





:: برچسب‌ها: نیکون , مدل ,
:: بازدید از این مطلب : 330
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: