حمله به یك مینی بوس در مركز سوریه شش كشته و شش زخمی بر جاگذاشت
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش ایرنا به نقل از اعلام روز پنجشنبه خبرگزاری سوریه (سانا) ، این حمله با استفاده از موشك 'آر بی جی ' انجام شد و زخمی های حادثه به دو بیمارستان منتقل شدند.

در همین حال به دنبال اقدامات نیروهای امنیتی در منطقه 'طیبه الامام' در نزدیك حماه كه منجر به تعقیب و دستگیری افراد مسلح شد ، ثبات و امنیت به این منطقه بازگشته است.

پیشتر افراد مسلح مانع از رفتن مردم به محل كار و حضور دانش آموزان در مدارس می شدند.

یك منبع رسمی نیز گفت كه نیروهای امنیتی سوریه عصر چهارشنبه در منطقه 'بساتین مزه' در شهر دمشق با اعضای یك گروه مسلح درگیر شدند كه در جریان آن شماری از این افراد دستگیر و یك انبار شامل انواع سلاح ، نارنجك و مهمات كشف و ضبط شد.

در این محل همچنین وسایل و دستگاه های ارتباطی پیشرفته، مواد منفجره ، لباس های نظامی ارتش سوریه و تجهیزات پزشكی بدست آمده است.

این منطقه پشت سفارت ایران در شهر دمشق پایتخت سوریه قرار دارد و عصر روز گذشته صدای تیراندازی هایی در این منطقه شنیده شد.

دو هفته قبل این منطقه شاهد درگیری بین نیروهای امنیتی و افراد مسلح بود كه در جریان آن برخی از این افراد كشته شدند.

در همین حال روز گذشته شماری از سوری ها در شهرهای دمشق و حسكه در حمایت از اصلاحات تجمع برگزار كردند.

در دمشق این تجمع در میدان 'سبع بحرات' انجام شد و در جریان آن حاضران در حالی كه عكس هایی از 'بشار اسد' رییس جمهوری سوریه در دست داشتند با سردادن شعارهایی حمایت خود را از ادامه روند اصلاحات اعلام كردند.

این افراد همچنین هرگونه تلاش برای دخالت خارجی در امور داخلی سوریه را محكوم و بر آمادگی خود برای مقابله با هرگونه توطئه تاكید كردند.

شركت كنندگان در تجمع دمشق همچنین از فداكاری ها و از خودگذشتگی های نیروهای ارتش سوریه برای مقابله با گروه های مسلح تقدیر كردند.

برخی از شخصیت های سیاسی از تونس و لبنان نیز در این تجمع حضور داشتند.

'احمد الاینوبلی ' دبیركل حزب اتحاد دمكراتیك تونس در اجتماع مردم دمشق در سبع بحرات گفت كه آنچه در حال وقوع در سوریه است تلاش های نا امید كننده غرب برای تضعیف یك مدافع مهم از حقوق اعراب در جهان است.

وی با اشاره به اعتماد به نفس سوریه در ادامه حمایت از مقاومت افزود كه این استقامت موجب ظهور نظم جدید در سطح بین المللی خواهد شد و سلطه امریكا و رژیم صهیونیستی را از بین می برد.

' اكرم مكنا ' تحلیلگر سیاسی سوری نیز در این اجتماع گفت كه سوریه قوی تر از این بحران خارج خواهد شد و مردم این كشور مصمم به ادامه روند اصلاحات و مبارزه با تروریسم هستند .

در میدان رییس جمهور شهر حسكه در شمال شرق سوریه نیز شماری از جوانان سوری با برگزاری تجمع حمایت خود را از ارتش این كشور برای دفاع از وطن اعلام كردند.

شركت كنندگان با سردادن شعارهایی ضمن قرائت همزمان سرودهای ملی و بالا بردن پرچم سوریه ، دستنوشته های در دست داشتند كه در آن بر رد دخالت خارجی در امور داخلی سوریه و همه طرح هایی كه موجب تضعیف ثبات و عزت سوریه می شود ، تاكید شده بود.

شركت كنندگان در تجمع شهر حسكه مواضع برخی از كشورهایی عربی را برای مسلح كردن گروه های مسلح در سوریه محكوم و آن را درراستای خدمت به اهداف و سیاستهای رژیم صهیونیستی اعلام كردند.

خاورم**1436**1543





:: برچسب‌ها: نقاشی های دیواری ,
:: بازدید از این مطلب : 339
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: