مراسم بزرگداشت 'ملكه رنجبر' در جشنواره فیلم حسنات برگزار شد
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، در این مراسم كه شب گذشته در تالار استاد فرشچیان در برگزار شد، فرهاد ورهرام، عباس گنجوی و جهانبخش سلطانی حضور داشتند و از زحمات این بازیگر سینما تقدیر كردند.

در این بخش فیلم 'عاطفه درقاب' اثر شاهد احمدلو در باره فعالیت های ملكه رنجبر پخش شد.

در این روز همچنین مراسم نكوداشت مرحوم 'فرهاد فارسی' طراح صحنه و لباس كه در تیر ماه امسال دارفانی را وداع گفت؛ برگزار شد.

ملكه رنجبر در سال 1317 در رشت میان خانواده ای هنرمند متولد شد. پدرش از پیشگامان هنر تئاتر ایران محسوب می شود، به همین واسطه دخترش در هشت سالگی ایفاگر نقش 'كوزت' در نمایش بینوایان شد.

رنجبر بازیگری را از همان دوران زیر نظر پدر هنرمندش آموخت. سپس در سال 1327 به تهران عزیمت كرد و به ادامه بازیگری در تئاتر سعدی پرداخت. رنجبر از بدو افتتاح تلویزیون با اجرای برنامه های زنده به همكاری با آن سازمان پرداخت و در سال 1335 كار در رادیو را شروع كرد.

رنجبر بیش از 60 سال است كه در عرصه های بازیگری حضور دارد. وی درمجموعه های پهلوانان ، انگشتر مفقود شده ، خانواده تمدن ، زیر گنبد كبود، فردا آفتابی است، شیطان در خانه، بازگشت پرستوها، شهر آقای نیكبخت ، زیر آسمان شهرو...نقش آفرینی كرده است.

وی همچنین در فیلم های سینمایی منفی هیجده،سوغات فرنگ،چپ دست،كوچولوی خوش شانس، نان و عشق و موتور 1000، بانی چاو مرد بارانی نیز حضور داشته است.

این برای نخستین بار است كه از این بازیگر پیشكسوت سینما و تلویزیون در یك جشنواره سینمایی تقدیر می شود.

در سومین روز از دومین جشنواره فیلم حسنات فیلم های رویای آرزو، سایه ها درآخرین خاطره ی رود، عروسی عشایر سرزمین مادری، سنگستان، یاد عشق، سوسك كوچك، به اضافه یك، جعبه ها و مادرانه به نمایش عمومی رسیدند و استقبال مخاطبان ز این آثار قابل توجه بود.

اكران فیلم 'فصل باران های موسمی' با حضور كارگردان فیلم مجید برزگر در سالن سوره حوزه هنری و برگزاری جلسه نقد و بررسی این اثر از دیگر بخش های سومین روز جشنواره فیلم حسنات بود.

دومین جشنواهر فیلم حسنات امروز در مراسمی به كار خود پایان می دهد.

فراهنگ**1983**1588





:: برچسب‌ها: کانادا , به من ,
:: بازدید از این مطلب : 396
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: