كمك به نیازمندان كمیته امداد امام خمینی (ره) افتخاری ابدی است
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، 'علیمحمد ذوالفقاری' دوشنبه در جشن خودكفایی پنج هزار خانوار تحت پوشش كمیته امداد استان فارس اظهار داشت: فقیر را نیازمندی می دانیم كه توانایی، سلامت، هوش و امید به زندگی و اتكای به نفس دارد.

وی درمورد رویكرد و سیاست اصلی كمیته امداد افزود: استفاده از توان، هوش و استعداد مددجویان در راستای رسیدن به خودكفایی و توانمندسازی با كمك مشاوران از جمله اهداف كمیته امداد است.

ذوالفقاری با بیان اینكه سالمندی یكی از زمینه های فقر در كشور است، گفت: 5/1میلیون سالمند بخش عمده ای از جمعیت كمیته امداد را تشكیل می دهند.

وی تاكید كرد: تنهایی، مشكلات بهداشتی، درمانی و زندگی درمناطق محروم و نیز دلتنگی، بخش عمده ای از مشكلات سالمندان است كه این نهاد با آن دست به گریبان است.

معاون حمایت و سلامت كمیته امداد كشور، بخش دوم مددجویان در این بخش را شامل زنان سرپرست خانواده دانست كه مسئولیت خانواده را نیز برعهده دارند.

وی گفت: یك میلیون و 30 هزار خانوار تحت پوشش كمیته امداد توسط زن سرپرست خانوار مدیریت می شود.

وی همچنین آمار خانواده های زندانیان تحت پوشش را 32 هزار خانوار عنوان كرد و گفت: كمیته امداد مسئولیت سرپرستی این خانواده ها را نیز برعهده دارد.

وی افزود: بیش از 300 هزار زن سرپرست خانوار زیر50 سال بدلیل فوت همسر و یا طلاق، زیرپوشش كمیته هستند، كه با كمك مشاوران حقوقی شرایط مناسبی برای ازدواج مجدد آنان فراهم شده است.

معاون امور حمایت و سلامت كمیته امداد گفت: در راستای طرح اكرام در حوزه سلامت 605 هزار خیر، حامی 264 هزار یتیم بوده اند كه با احتساب این میزان، حامیان سه برابر یتمیان هستند.ك/2

700 / 675





:: برچسب‌ها: رودخانه ,
:: بازدید از این مطلب : 302
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: