نقش آموزش مشاغل از سوی كمیته امداد در تاجیكستان بررسی شد
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون فرهنگی كمیته امداد امام (ره) روز دوشنبه در این همایش با اشاره به تأكید رهبر معظم انقلاب بر اشتغال مولد برای دستیابی به خودكفایی و رهایی از وابستگی به استكبار، بكارگیری این الگو را برای همه كشورها ضروری دانست.

'اكبرمیرشكار' با بیان حدیثی از حضرت رسول اكرم(ص) كه كار كردن را برای كسب مال حلال برای هر مرد و زن مسلمان واجب می دانستند، اهمیت اشتغال و خودكفایی را به عنوان یكی از وظایف این نهاد مقدس برشمرد.

رایزن فرهنگی ایران نیز در این همایش كه با همكاری وزارت حفظ اجتماعی تاجیكستان و حضور كارشناسان اقتصادی برگزار شد، همكاری های 20 ساله دو كشور را ریشه در فرهنگ هزاران ساله آنان دانست و گفت: ما مفتخر به فرهنگی هستیم كه كار را تقدیس می كند.

'محمدحسین امیر اردوش' با بیان آنكه كارگر از اسامی حضرت حق است و پیامبر اسلام(ص)، دست كارگر را بوسه زد، تصریح كرد كه كمیته امداد امام (ره) موسسه ای مقدس و كارآفرین است كه به خدمت رسانی به نیازمندان مشغول است.

وی افزود: این نهاد هیچگاه براساس باورهای مردم به آنها كمك نكرده است بلكه به كمك هر نیازمند در هر جا كه تشخیص داده شتافته و آنها را یاری كرده است.

'سنگین اف' معاون وزارت حفظ اجتماعی تاجیكستان نیز با بیان آنكه حدود سه سال است با كمیته امداد امام خمینی(ره) در باره آموزش مهارت های فنی و افزایش آگاهی در بخش اشتغال همكاری داریم، گفت: این نهاد علاوه بر حمایت های متعدد از نیازمندان تاجیك، با آموزش مهارت نیز فرصت های شغلی جدیدی را برای بیكاران ایجاد كرده است.

وی پژوهشگاه وزارتخانه مذكور را به عنوان شریك كمیته امداد امام خمینی(ره) جهت انجام كارهای علمی و تحقیقاتی دانست.

مسئول كمیته امداد در تاجیكستان نیز اظهار داشت: 17 سال است كه از تأسیس این نهاد در این كشور می گذرد و این نهاد طی این مدت در 14 بخش متفاوت در كمك به محرومان حاضر شده و بیش از 110 هزار خانوار را تحت پوشش قرار داده است.

سید'جواد رضوی' افزود: كمك تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان محروم، كمك به بیماران نیازمند، آموزش خیاطی و خرید چرخ خیاطی برای آموزش دیدگان نیازمند، آموزش رایانه، كمك به تعمیر خانه های مستمندان و غیره برخی از كمك های این نهاد در تاجیكستان است.

وی با توجه به اینكه در ایران دانشجویان معرفی شده از سوی كمیته امداد، معاف از پرداخت شهریه هستند، پیشنهاد كرد كه این نهاد در تاجیكستان حاضر است 50 تا 70 درصد شهریه دانشجویان خانواده های نیازمند را پرداخت كند و آنان از پرداخت مابقی معاف شوند، زیرا بسیاری از آنان افراد سختی كشیده ای هستند كه می توانند برای آینده تاجیكستان مفید واقع شوند.

در حاشیه این همایش یكروزه، نمایشگاه كوچكی از توانمندیهای مددجویان تاجیك كمیته امداد امام(ره) عرضه شد كه فضای همایش را زیباتر ساخته بود.

آساق**1558**2047**





:: برچسب‌ها: درختان , وابسته به تکزاس ,
:: بازدید از این مطلب : 364
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: