انتقاد روزنامه نگار لبنانی از سیاست برخی دولت های عربی در قبال ایران
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش ایرنا از بیروت، 'طلال سلمان' مدیر مسئول روزنامه لبنانی السفیر امروز دوشنبه در سرمقاله این روزنامه با انتقاد از همدستی كشورهای نفت خیز منطقه با آمریكا و رژیم صهیونیستی در اعمال فشار ها علیه ایران نوشت: سران عرب مانعی در همكاری با آمریكا و اسرائیل در حمله علیه ایران و تكرار تجربه جنگ 'حسین صدام' علیه ایران، نمی بینند.

وی با اشاره به سیاست های خصمانه این كشورها نسبت به ایران افزود: برخی از كشورهای عربی منطقه در دشمنی خود با ایران بسیار زیاده روی كرده اند.

سلمان ادامه داد: به دنبال شكست تلاش های برخی از كشورهای عربی به خصوص عربستان سعودی در سرنگونی نظام سوریه و نیز به ثمر نشستن تلاش كشورهای روسیه و چین در سازمان ملل در جلوگیری از صدور قطعنامه علیه سوریه، دشمن اینك به دنبال تحقق هدف مهمی تری در منطقه از جمله ایجاد بحران برای ایران است.

مدیر مسئول روزنامه السفیر با اشاره به سفر اخیر 'بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به آمریكا نوشت: وی به كلیه تعهدات

'باراك اوباما' رییس جمهوری آمریكا نسبت به اسرائیل اكتفا نكرده بلكه خواستار سوق دادن آمریكا به سوی درگیر شدن با ایران است چراكه در غیر این صورت، اسراییل شانس پیروزی وی را در انتخابات ریاست جمهوری آینده به صفر خواهد رساند.

سلمان با اشاره به تغییر اولویت بندهای آمریكا در منطقه گفت: هدف قرار دادن نظام ایران به جای نظام سوریه حرف واهی بیش نیست چراكه اگر امیدی در تحقق اولویت اول بود، اولویت دوم نیز عملی می شد و اگر امیدی به قطع ریشه بود، شاخه شكستن آسان بود؛ به خصوص هنگامی كه صهیونیست ها این مأموریت را بر عهده داشته باشد.

مدیر مسئول نشریه السفیر با اشاره به بی توجهی اعراب نسبت به مساله فلسطین نوشت: طرح جدید آمریكا و هم پیمانان آن در منطقه نشان می دهد كه مساله فلسطین در آن به حاشیه رفته و باید چند صباحی دیگر را در آرزوی آزادی سازی فلسطین سپری كنیم و كسانی كه در آزادسازی آن شصت سال صبر كردند اینك باید كمی بیشتر صبر كند.

وی با اشاره به بخشی از سخنان اخیر سید'حسن نصرالله' دبیركل حزب الله در نشست 'قدس پایتخت مسلمانان و اعراب مبنی بر اینكه 'هر كسی در كنار ما قرار گرفت، پیروز شد و هر كسی از ما فاصله گرفت شكست خورده است' تصریح كرد: نصرالله با اعلام خروج از طرح توافق عربی در مورد اسرائیل یك تنه به جنگ با اسراییل رفته و بر آن پیروز شده است.

خاورم*2023**1030**2047**





:: برچسب‌ها: آیفون ,
:: بازدید از این مطلب : 402
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: