مخالفت مجلس با قراردادن دوشرط برای ازدواج مجدد مردان
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز/دوشنبه/ مجلس به بررسی گزارش شور دوم كمیسیون قضایی و حقوقی از ماده 23 لایحه حمایت از خانواده پرداختند و این ماده را حذف كردند.

علی مطهری نماینده تهران در هنگام بررسی این ماده پیشنهاد بازگشت این ماده به لایحه دولت را مطرح كرد ولی نمایندگان با آن مخالفت كردند.

در ماده 23 لایحه دولت آمده است كه اختیار همسر دایم بعدی منوط به اجازه دادگاه پس از دریافت این مساله كه مرد توانایی ازدواج مجدد را دارد و همچنین تعهد اجرای عدالت بین همسران است.

همچنین در تبصره این ماده پیشنهاد شده است: در صورت تعدد ازدواج چنانچه همسر اول مهریه خود را طلب كند اجازه ازدواج مجدد منوط به پرداخت مهریه به همسر اول است.

مطهری در دفاع از پیشنهاد خود گفت: تعدد زوجات مرد راه حل یك مشكل اجتماعی است كه دنیا نتوانسته است آن را حل كند و آن ترویج فحشا است.

وی ادامه داد: تك همسری خوب است اما چند همسری برای خروج از فحشا مناسب است.

زهره الهیان نماینده مردم تهران نیز در مخالفت با پیشنهاد مطهری گفت: اصل بر تك همسری و ازدواج دایم است و از پیشنهاد آقای مطهری تعجب می كنم و این مساله همان موردی است كه موجب شد تا بررسی این لایحه چهار سال به تاخیر بیفتد.

وی افزود: در ماده 23 لایحه دولت تنها شرط تمكن مالی و عدالت آمده است كه این ظلم به بنیان خانواده است و باعث ایجاد شرایط روحی نامناسب در بین زوجه می شود.

وی ادامه داد:ازدواج مجدد باید محدود به شرایط خاص باشد ولی مطهری در پیشنهادش تمكن مالی و عدالت را شرط ازدواج مجدد قرار داده است.

پیشنهاد علی مطهری تنها 95 رای موافق از مجموع 195 نماینده حاضر را كسب كرد و به تصویب نرسید.

در این رای گیری 26 نماینده رای مخالف و 19 نماینده رای ممتنع دادند.

نماینده دولت كه در مجلس حضور داشت نیز موافقت خود را با پیشنهاد مطهری اعلام كرد و یادآور شد: با حذف این ماده دادگاه ها در كار خود دچار مشكل می شوند و مطمئنا هیچ كس نمی خواهد ازدواج مجدد مردان بدون قید وشرط باشد.

كمیسیون قضایی و حقوقی مجلس نیز مخالف پیشنهاد مطهری بود چراكه ماده 23 را از گزارش خود حذف كرده بود.

سیام**9121**1478





:: برچسب‌ها: باغ وحش , سقوط ,
:: بازدید از این مطلب : 339
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: