مجلس شرایط ثبت طلاق ایرانیان مقیم خارج از كشور را مشخص كرد
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز ماده 16 لایحه حمایت از خانواده را با 119 رای موافق ، 13 رای ممتنع از مجموع 195 نماینده حاضر تصویب كردند.

این ماده هیچ رای مخالفی نداشت.

براساس ماده 16 این لایحه هرگاه ایرانیان مقیم خارج از كشور امور و دعاوی خانوادگی خود را در محاكم و مراجع صلاحیت دار محل اقامت خویش مطرح كنند، احكام این محاكم یا مراجع در ایران اجرا نمی شود مگر آن كه دادگاه صلاحیت دار ایرانی این احكام را بررسی و حكم تنفیذی صادر كند.

در تبصره این ماده نیز مقرر شد: ثبت طلاق ایرانیان مقیم خارج از كشور در كنسولگری های جمهوری اسلامی ایران به درخواست كتبی زوجین یا زوج با ارایه گواهی اجرای صیغه طلاق توسط اشخاص صلاحیت دار كه با پیشنهاد وزارت امور خارجه و تصویب رییس قوه قضاییه به كنسولگری ها معرفی می شود امكان پذیر است.

براساس این مصوبه، ثبت طلاق رجعی منوط به انقضا عده است. در طلاق بائن نیز زوجه می تواند طلاق خود را با درخواست كتبی و ارایه گواهی اجرای صیغه طلاق توسط اشخاص صلاحیت دار فوق در كنسولگری ثبت كند.

همچنین در مواردی كه طلاق به درخواست زوج ثبت شود، زوجه می تواند با رعایت این قانون برای مطالبه حقوق قانونی خود به دادگاه های ایران مراجعه كند.

سیام**9121**9132





:: برچسب‌ها: رقص ,
:: بازدید از این مطلب : 345
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: