هجوم گسترده افراد مسلح سوری به داخل خاك لبنان
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش ایرنا از بیروت، این عملیات در پی رفت و آمد گسترده عناصر تروریست سوری، لبنانی و چند ملیتی از مرزهای سوریه به لبنان و همچنین قاچاق سلاح از این مناطق صورت گرفت.

در پی این عملیات و ورود بخش عمده ای از افراد مسلح سوری به خاك لبنان در قالب آوارگان سوری، ارتش لبنان برخی از این افراد را دستگیر كرد.

طی 24 ساعت گذشته اطلاعات ضد و نقیضی از طرف منابع خبری مختلف منتشر می شد كه حكایت از حضور گسترده نظامیان ارتش سوریه در مناطق مرزی لبنان به منظور پایان بخشیدن به درگیری های پراكنده در مناطق 'خالدیه' ،'رستن'، 'تلكلخ' و 'القصیر' در نزدیكی لبنان داشتند.

این امر سبب آمادگی كامل نیروهای امنیتی و نظامی ارتش لبنان نیز در این مناطق شده تا بدین وسیله از قاچاق سلاح و نفوذ نیروهای مخالف نظام سوریه به داخل خاك این كشور جلوگیری شود؛ مخصوصا اینكه بر اساس گزارش های موجود طی روزهای اخیر بیش از 150 تن از این افراد مسلح با گریختن از مناطق 'بابا عمرو' در سوریه، از طریق مناطق 'بقاع' و 'عكار' وارد خاك لبنان شدند چرا كه بابا عمرو پس از چند هفته درگیری سنگین توسط ارتش سوریه به امنیت مجدد دست یافت و عناصر مسلح مجبور به عقب نشینی از آن شدند.

گفته می شود كه این تعداد كه برخی از آنها نیز مورد اصابت گلوله قرار گرفته اند، جدای از اشخاص غربی و اروپایی هستند كه تحت پوشش خبرنگار، پزشك و گروه های انسان دوستانه در این مناطق مرزی رفت و آمد می كنند.

بنابر گزارش منابع خبری، مقامات سوری نسبت به ورود تعداد زیادی از این مجروحان به خاك لبنان دید مثبتی ندارند چرا كه مشخص شده كه بسیاری از آنها كه تابعیت های دیگر كشورهای عربی و خارجی نیز دارند، از عناصر تروریست و مسلح بوده و هیچ مقام رسمی در لبنان مسئولیت تحقیق در رابطه با آنها را بر عهده نمی گیرد.

از سوی دیگر منابع خبری لبنانی اعلام داشته اند كه لبنان بیش از سوریه نگران مناطق مرزی خود بوده و سعی در جلوگیری از قاچاق سلاح و انسان از این مناطق دارد، مخصوصا پس از اینكه مشخص شده كه سلسله همكاری و هماهنگی میان این عناصر با برخی جریانات داخلی لبنانی در شمال و شرق این كشور به ویژه در منطقه عكار به منظور تسهیل رفت و آمد آنها صورت می گیرد.

روزنامه الاخبار چاپ لبنان دراین خصوص گزارش داد كه ارتش سوریه در حال مقدمه چینی به منظور هجوم به شهر القصیر در نزدیكی مرزهای لبنان است و بر اساس سخنان مسئولین 'ارتش آزاد سوریه' گفته می شود كه تعداد نیروهای مسلح مخالف نظام در این شهر به حدود سه هزار نفر می رسد و همچنین این نیروها زندانی نیز برپا كرده و نیروهایی كه از ارتش سوریه را كه به اسارت در می آورند، در آن حبس می كنند.

القصیر كه یكی از مهمترین پایگاه های ارتش آزاد سوریه به شمار می رود، به نظر می رسد به زودی پس از بابا عمرو سخت ترین درگیری ها را در خود شاهد باشد و این شهر از نظر موقعیتی بسیار به منطقه 'وادی خالد' در لبنان نزدیك بوده و مخالفان می توانند كمك های پشتیبانی زیادی از این طریق بدست آورند.

همچنین نزدیك بودن این شهر به لبنان، محاصره آن را بسیار دشوار ساخته و در صورت سخت شدن اوضاع، مخالفان می توانند به لبنان بگریزند كه البته مقامات ارتش آزاد گفته اند كه امكان تعقیب آنها حتی در خاك لبنان توسط نیروهای ارتش سوریه وجود دارد.

خاور**1030 ** 1574





:: برچسب‌ها: خانواده , درختان , رودخانه ,
:: بازدید از این مطلب : 366
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: