پوتین در انتظار ورود مجدد به كرملین
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، انتظار می رود در این انتخابات ولادیمیر پوتین، نخست وزیر روسیه برای سومین بار پیروز و به عنوان رئیس جمهوری وارد كاخ كرملین شود.

این در حالی است كه وی با اعتراض شدید مخالفان خود روبه رو است.

انتخابات ریاست جمهوری ساعت هشت شب شنبه به وقت گرینویچ از منتهی الیه شرقی روسیه آغاز شد و قرار است كه حدود 21 ساعت بعد، یعنی روز یكشنبه، ساعت 17:00 به وقت گرینویچ در كالینینگراد، در غرب روسیه به پایان برسد.

در این انتخابات ، پوتین، با گنادی ژیوگانوف از حزب كمونیست، میخائیل پروخوروف، میلیاردر روس، ولادیمیر ژیرینوفسكی از حزب دست راستی لیبرال دموكرات و سرگئی میرونوف، رییس پیشین سنای روسیه رقابت ‌ كند.

دوره ریاست جمهوری پوتین پس از دو دوره پیاپی در سال 2008 به پایان رسید، درحالی كه وی بر اساس قانون اساسی روسیه نمی ‌توانست برای سومین دور به این مقام دست یابد، اما وی اكنون پس از گذشت یك دوره مجاز به شركت در رقابت ‌های انتخاباتی است.

از سوی دیگر،‌ بر پایه نظرسنجی هایی كه پیش از انتخابات صورت گرفته، از پیروزی پوتین حكایت دارند.

برخی از رای دهندگان معتقدند، پوتین كسی است كه پس از هرج و مرج در دهه 1990 و در دوران ریاست جمهوری بوریس یلتسین، روسیه را از فروافتادن در ورطه آنارشیسم و فقر حفظ كرده است.

این در حالی است كه مخالفان وی معتقدند كه پوتین در دوران ریاست جمهوری خود جامعه مدنی را سركوب كرده است.

قرار است حامیان پوتین شب یكشنبه تجمعی را در حمایت از وی در برابر كاخ كرملین برگزار كنند كه بر پایه پیش بینی ها 20 هزار نفر در این گردهمایی شركت خواهند كرد.

مخالفان پوتین نیز قصد دارند شب دوشنبه تجمع اعتراض آمیز گسترده ای را در میدان 'پوشكین' شهر مسكو برپا كنند. انتظار می رود 30 هزار نفر در این گردهمایی اعتراضی كه با شعار 'روسیه بدون پوتین' برگزار خواهد شد، حضور به هم رسانند.

این رأی‌گیری در حالی آغاز شده است كه پلیس مسكو برای مقابله با هر نوع اعتراض احتمالی بیش از شش هزار و 300 نیروی نظامی را از سراسر روسیه به پایتخت آورده است و 90 هزار پایگاه انتخاباتی را به دوربین مدار بسته مجهز كرده است تا شفافیت انتخابات را تضمین و از تقلب احتمالی جلوگیری كند.

با این وجود،‌ مخالفان پوتین نتوانسته اند برای برگزاری راهپیمایی خود مجوز دریافت كنند و پلیس نیز هشدار داده است كه با هرگونه تجمع غیرقانونی به شدت برخورد خواهد كرد.

انتظار می ‌رود نزدیك به 65 درصد از 109 میلیون واجد شرایط روس، آرای خود را در صندوق ‌های مستقر در 94 هزار شعبه اخذ رای بیندازند.

مترجمام**9154**2047**





:: برچسب‌ها: فوتبال , شهرستان , حزب ,
:: بازدید از این مطلب : 388
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: