هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اندونزی برگزار می شود
نوشته شده توسط : abbuse

محمود فرازنده سفیر جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: این برنامه به منظور آشنایی بیشتر مردم اندونزی با فرهنگ جمهوری اسلامی برگزار می شود.

هفته فرهنگی ایرانیان در موزه ملی شهر جاكارتا برگزار می شود و فیلم های ایرانی نیز در ساختمان 'اسمار اسماعیل' نمایش داده خواهند شد.

سفیر ایران در اندونزی گفت: با توجه به برنده شدن جایزه اسكار برای فیلم ایرانی 'جدایی نادر از سیمین' كه جایزه هشتاد و چهارمین دوره این رقابت ها را از آن خود كرد، اكنون زمان مناسبی است كه برخی از فیلم های ایران در اندونزی نمایش داده شوند.

فروزنده افزود: سینمای ایران با توجه به نوع كیفیت فیلم هایی كه در آنها از ایده های تازه استفاده و از كاربرد صحنه های نامناسب اجتناب می شود، در جهان مورد ستایش قرار گرفته است.

وی در ادامه با تاكید بر اینكه روابط ایران و اندونزی به هزاران سال پیش بازمی گردد، گفت: در زمینه ادبیات به ویژه ادبیات مالایی، بخشی از تاثیر زبان فارسی با وارد شدن حدود 400 كلمه فارسی در زبان اندونزیایی كه هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرد، نشان داده شده است. شعرای اندونزیایی از قبیل 'سانوسی پانه' و 'امیر حمزه' نیز در آثار خود تحت تاثیر فرهنگ ایرانی قرار داشته اند.

سفیر ایران همچنین تصریح كرد: انقلاب اسلامی ایران یك انقلاب فرهنگی بود و ما خواستار نشر آن در در تمام جهان هستیم.

وی افزود: در كنار هفته فرهنگی ایرانیان در شماری از دانشگاه های جاكارتا سمینارهایی نیز در مورد ایران برگزار می شود.

فرازنده تصریح كرد: ایران و اندونزی پیش از این نیز تعاملات فرهنگی از قبیل برگزاری هفته فرهنگی اندونزی در ایران و برگزاری نمایشگاه خط ایرانیان در اندونزی داشته اند.

آساق**335





:: برچسب‌ها: شهری ,
:: بازدید از این مطلب : 340
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: