عرضه های بلوكی فرا بورس اعلام شد
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی فرابورس ایران، مدیر بازار فرابورس گفت: دوشنبه 15 اسفند، 7 میلیون و 644 هزار سهم شركت ایجاد محیط معادل 09/13 درصد از كل سهام شركت را كه 7 میلیون و 262 هزار و 64 سهم آن عادی و 381 هزار و 936 سهم آن ترجیحی است در بازار سوم عرضه می­شود.

به گفته'امیر هامونی'، ارزش پایه هر سهم 54 هزار و 219 ریال و ارزش كل آن 414 میلیارد و450 میلیون و 36 هزار ریال تعیین شده است.

وی با بیان آنكه، عرضه­ها به صورت بلوكی در بازار سوم و با شرایط نقد و یا نقد و اقساط استن افزود: پرداخت نقدی 15 درصد تعیین شده و مابقی به صورت اقساط است كه دوره بازپرداخت اقساط آن 6 ساله است.

به گفته وی، با توجه به تغییر مبنای محاسبه نرخ سود فروش اقساطی شركت­های دولتی و متعلق به دولت از 12 درصد به 15 درصد بر اساس مصوبه­ی شورای پول و اعتبار، نرخ سود فروش اقساطی ایجاد محیط 15 درصد و فواصل زمانی آن شش ماهه است.

هامونی در خصوص فعالیت این شركت افزود: این شركت با سرمایه 58 میلیارد و 400 میلیون ریال در زمینه برنامه­ریزی، تحقیقات، مطالعه، مدیریت، اجرا و انجام كلیه اموری كه برای ایجاد و توسعه بخش مسكن، ساختمان و عمران شهری لازم است فعالیت دارد. در حال حاضر سهامدار عمده این شركت، بنیاد مسكن انقلاب اسلامی است كه مالكیت 87 درصد این شركت را در اختیار دارد.

**بلوك گسترش انفورماتیك ایران در فرابورس فردا عرضه می شود

معاون نظارت و عملیات فرابورس گفت: سازمان خصوصی سازی همچنین 49.63 درصد از سهام شركت گسترش انفورماتیك ایران، متعلق به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران را روز یكشنبه 14 اسفند در بازار سوم فرابورس عرضه می­كند.

'حسن محمد تبار' افزود: تعداد سهام مورد عرضه گسترش انفورماتیك ایران 27 میلیون و440 هزار سهم است كه معادل 49.63 درصد از سهام این شركت است و ارزش پایه هر سهم هزار و632 ریال و ارزش كل آن 44 میلیارد و 782میلیون و80 هزار ریال تعیین شده است.

وی یادآور شد عرضه­ به صورت یكجا و در بازار فرابورس و با شرایط نقد و یا نقد و اقساط است حداقل پیش پرداخت نقدی30 درصد و مابقی به صورت اقساط است كه دوره بازپرداخت اقساط آن 4 ساله اعلام شده است.

وی افزود: با توجه به تغییر مبنای محاسبه نرخ سود فروش اقساطی شركت­های دولتی و متعلق به دولت از 12 درصد به 15 درصد بر اساس مصوبه­ی شورای پول و اعتبار، نرخ سود فروش اقساطی گسترش انفورماتیك ایران 15 درصد و فواصل زمانی آن شش ماهه است. مهلت پرداخت حصه نقدی و ارائه فرم خارج از پایاپای نیز حداكثر 20 روز كاری سازمان خصوصی سازی از تاریخ انجام معامله است.

معاون نظارت و عملیات فرابورس در خصوص فعالیت این شركت اظهار داشت: این شركت با سرمایه 55 میلیارد و 289 میلیون و 223 هزار ریال در زمینه واردات و صادرات (به استثناء كامپیوتر مگر با مجوز شورای عالی انفورماتیك كشور) نرم افزار و دستگاه­های جانبی و قطعات مربوط به سایر سخت افزار­های مرتبط با اهداف شركت فعالیت دارد. همچنین طراحی و تدوین سیستم­های كاربردی و ارائه خدمات مشاوره­ای در زمینه سخت افزار و نرم افزار و نیز اخذ نمایندگی از شركت­های داخلی و خارجی از دیگر فعالیت­های این شركت دارد.

وی در خصوص تركیب سهامداران این شركت افزود: شركت سرمایه گذاری رنا مالك 29.55 درصد، شركت سرمایه­گذاری توسعه صنعتی ایران مالك 20.26 درصد، سرمایه­گذاری برنا مالك یك صدم درصد و كاركنان مالك 55 صدم درصد سهام این شركت هستند.

محمد­تبار در پایان تاكید كرد: كارگزاران خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید به سامانه معاملاتی هستند كه 3 درصد از ارزش سهام موضوع معامله كه معادل یك میلیارد و343 میلیون و 462 هزار و 400 ریال است از مشتری دریافت و به عنوان سپرده حضور در رقابت به حساب شركت سپرده­گذاری واریز و یا به این شركت تحویل داده و تاییدیه شركت مربوطه را به مدیریت بازار فرابورس ایران ارائه كنند.

اقتصام** 9141**1319





:: برچسب‌ها: عروسی , بارسلونا , عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 352
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: