ایران دمكراتیك ترین انتخابات را درمنطقه برگزار می كند
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش ایرنا ، ' ژان میشل ورنوشه ' روز جمعه همزمان با برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی دركشورمان در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: این دوره از انتخابات در شرایطی برگزارمی شود كه ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان یك كشور دین سالار و مردمی همواره انتخاباتی را برگزار كرده و مردم را در تعیین سرنوشت خود دخالت داده است.

وی با بیان اینكه بررسی ها نشان می دهد انتخابات در ایران معمولا از یك روند عادی و دمكراتیك برخوردار بوده و با حضور نمایندگان اقشارمختلف جامعه و اقلیت های دینی برگزار می شود، خاطرنشان ساخت: در یك انتخابات دمكراتیك ملاك عمل میزان آراء كسب شده از طریق صندوق ها بوده و از طریق آراء مردمی است كه نتیجه انتخابات رقم می خورد.

وی ضمن رد تبلیغات مسموم رسانه های غربی و ادعای برخی ازمخالفان مبنی بر بروز تقلب در روند برخی از انتخابات برگزارشده در كشورمان نیز افزود: نباید به ادعا و تبلیغات هدفمند رسانه ها دراین زمینه گوش فرا داد چرا كه ملاك ، میزان آراء خروجی از صندوق ها می باشد.

این كارشناس نام آشنا در ادامه تصریح كرد: متاسفانه زمانی كه نتیجه انتخابات همانطوریكه مورد نظر مخالفان است از صندوق ها بیرون نمی آید آنها شروع به انتقادات و تظاهرات خیابانی می كنند.

وی دراین زمینه به انتخابات اخیر برگزارشده در سوریه كه طی یك روند سالم و عادی برگزارشد ، افزود: باوجود اینكه مردم سوریه با حضور گسترده در پای صندوق های به قانون اساسی جدید این كشور رای دادند ولی ' هیلاری كلینتون ' وزیر امور خارجه آمریكا در واكنش به آن ضمن انتقاد از نتیجه حاصله این حركت مردمی را به عنوان یك ' شوخی' قلمداد كرد.

وی همچنین جوسازی رسانه ای علیه انتخابات كشورمان را هدفمند ومسموم عنوان كرد وافزود: مردم ایران همواره با حضور گسترده پای صندوق های رای، درتعیین نامزدهای مورد نظر و همچنین سرنوشت كشور خود سهیم بوده اند.

این صاحب نظر و روزنامه نگار فرانسوی شرایط كشورمان و تركیه را درمیان كشورهای منطقه ای استثنایی دانست و افزود: این درحالی است كه در بسیاری از كشورهای منطقه انتخابات به صورت دمكراتیك برگزارنمی شود و برگزاركنندگان انتخابات در این كشورها به ' عوام فریبی' در این زمینه دست می زنند.

ورنوشه ، همچنین ضمن انتقاد از سیستم انتخاباتی كشورهای غربی از جمله آمریكا و فرانسه نیز گفت: درحالی كه ادعا می شود در كشورهای غربی انتخابات دمكراتیك برگزارمی شود ، ولی در عمل مردم این كشورها در تعیین نامزد مورد نظرخود دخالت داده نمی شوند ، چرا كه عملا در تعیین نامزدها در غرب ، این احزاب هستند كه تصمیم می گیرند نه مردم .

این صاحب نظر فرانسوی افزود: براساس قوانین انتخاباتی دركشورهای غربی ، نامزدها از طریق احزاب اقدام كرده و پس از برگزاری انتخابات درون حزبی با حضوراندك و معدود اعضاء حزبی، كاندیدای واجد شرایط برای حضور دررقابت های انتخاباتی تعیین می شود كه مردم در این سیستم به هیچ انگاشته می شود.

وی با بیان اینكه تنها درسطح معدود كشورهای غربی از جمله سوییس و آلمان مردم تا حدودی درتعیین نامزدها مداخله داده می شوند افزود: مداخله دادن مردم و مراجعه به آراء عمومی به تعیین نامزد مورد علاقه شان از شرط لازم برای یك انتخابات دمكراتیك به حساب می آید.

1592

اروپام **1495





:: برچسب‌ها: جزیره , دوستان ,
:: بازدید از این مطلب : 413
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: