وزیر خارجه آمریكا از حل اختلافات واشنگتن و قاهره خبر داد
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش خبرگزاری رویترز، هیلاری كلینتون روز سه شنبه اعلام كرده است كه مقامات دو كشور در خصوص حل اختلافات موجود بر سر سازمان های غیر دولتی كه تحت عنوان حامیان دموكراسی در مصر فعالیت می كنند، به توافق هایی دست یافته اند.

مصر چندی پیش به چندین سازمان غیر دولتی كه با بودجه آمریكا در آن كشور فعالیت می كنند و گفته می شود كه فعالیت آنان مشكوك است، یورش برد و شماری از اعضای این سازمان ها را كه از شهروندان آمریكایی بودند، ممنوع الخروج كرد.

به گفته كلینتون، بن بست به وجود آمده بر سر سازمان های مذكور كه وی از آن ها به عنوان گروه های حامی دموكراسی یاد كرده است، باعث شده تا روابط امنیتی میان قاهره و واشنگتن متشنج شود.

وزیر خارجه آمریكا در همین خصوص تصریح كرد: ' ما مذاكرات بسیار جدی با یكدیگر داشتیم و من فكر می كنم ما به سمت دستیابی به یك راه حل در این خصوص پیش می رویم.'

كلینتون كه خطاب به هیاتی در سنای آمریكا، این اظهارات را بیان می كرد، از مطرح كردن هرگونه جزئیات بیشتر در این خصوص اجتناب كرده و تصریح كرد، مادامیكه مذاكرات در جریان است وی مایل نیست كه در خصوص جزئیات آن سخن بگوید.

به دنبال بالا گرفتن تنش میان روابط قاهره و واشنگتن، مقامات آمریكایی به مصر هشدار دادند كه كمك های مالی سالانه خود به ارتش این كشور كه بالغ بر 1.3 میلیارد دلار برآورد شده است را قطع خواهند كرد.

**2351** 3404





:: برچسب‌ها: موسیقی , سفر , کلیسا ,
:: بازدید از این مطلب : 375
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: