جوانان در كانون بیكاری در فرانسه
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش روز سه شنبه ایرنا ، در حالی كه وعده های دولت فرانسه ظرف پنجسال اخیر برای كاستن از نرخ بیكاری عملی نشده و این معضل همچنان به عنوان یكی از اصلی ترین چالش برای دولتمردان فرانسوی باقی است كه نرخ بیكاری ظرف ماههای اخیر بویژه در میان جوانان كمتر از 25 سال از رشد چشمگیری برخوردار بوده است.

آمارهای نشان می دهد كه 6/21 درصد از افراد جویای كار در میان افراد فعال كشور را جوانان زیر 25 سال تشكیل می دهند.

این در حالی است كه نرخ بیكاری در میان افراد بالای 50 سال نیز به 6/6 درصد ظرف ماههای اخیر در فرانسه رسیده است.

در همین حال نیز بررسی ها نشان می دهد كه نرخ بیكاری در مناطق مهاجرنشین پرجمعیت شهری از جمله پاریس به طور میانگین دو برابر بیشتر از دیگر مناطق عادی است .

بررسی ها نشان می دهد كه بیكاری همچنان روند رو به رشد خود را در جریان ریاست جمهوری پنجساله ساركوزی حفظ كرده و در این دوره حدود یك میلیون نفر بر تعداد بیكاران در كشور افزوده شده است.

در همین حال نیز ' برتراند زاویه ' وزیر كار فرانسه اخیرا طی گزارشی اعلام كرد كه روند رو به رشد بیكاری در جامعه همچنان ادامه دارد و ركورد بی سابقه ای را در جریان سال 2011 میلادی زده است.

هم اكنون حدود 10 درصد از جمعیت فعال فرانسه در گروههای كاری مختلف كه بیش از چهارمیلیون نفر می رسد، بیكار بوده و یا به اشتغال پایدار و ثابتی دسترسی ندارند.

' رفع معضل بیكاری '، ' ایجاد اشتغال پایداركافی '، ' ایجاد تسهیلات و رفاه بهداشتی و درمانی'، ' بالا بردن توان خرید شهروندان ' از جمله شعارهای اصلی رقبا انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در سالجاری عنوان شده است.

در حالی دولت فرانسه و حزب حاكم بحران جاری بی سابقه در حوزه یورو و كشور را عامل اصلی عملی نشدن برخی از برنامه های و وعده های انتخاباتی سال 2007 میلادی رییس جمهور عنوان می كنند كه موضوع بیكاری و حل نشدن آن در جامعه نیز به شدت از سوی سران احزاب مخالف مورد انتقاد است.

فرانسه درحالی سال جدید میلادی را با بحران مالی و كسریهای كلان عمومی و بودجه ای شروع كرد كه اعتبار مالی جهانی این كشور نیز به دلیل گسترده و فراگیر شدن دامنه بحران اقتصادی گریبانگیر و پیامدهای ناشی از آن از سوی موسسه ' استاندارد اند پورز ' با كاهش مواجه شده و توان مانوردهی كشور را برای كسب اعتبار و وامهای بین المللی و اروپایی كم بهره برای فایق آمدن بر مشكلات جاری اقتصادی را ربود.

اروپام / 1495**1514





:: برچسب‌ها: سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 377
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: