فرصت ثبت تقاضای بازگشت به تحصیل دانشجویان انصرافی فردا به اتمام می رسد
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'مجتبی بذرافشان مقدم' روز سه شنبه در نشست مطبوعاتی اظهار داشت: ثبت اینترنتی تقاضای دانشجویان انصرافی برای ادامه تحصیل از طریق سامانه خدمات آموزشی وزارت علوم به نشانی

http://www.msrt.ir/sites/ddstu/default.aspx صورت می گیرد.

براساس آیین نامه جدید وزارت علوم، امكان بازگشت به تحصیل آن دسته از دانشجویان انصرافی در مقاطع كاردانی، كارشناسی ناپیوسته و پیوسته درصورت داشتن برخی شرایط مشخص در دانشگاه ها و مراكز آموزش عالی غیردولتی، دانشگاه پیام نور و دانشگاه جامع علمی كاربردی فراهم می شود.

بذرافشان یادآور شد: ثبت نام دانشجویان انصرافی متقاضی بازگشت به تحصیل از 22 دی ماه آغاز شده است و در این مدت سه هزار و 438 تقاضا در سامانه خدمات آموزشی به ثبت رسیده كه 25 درصد آنها را دانشجویان دختر و 75 درصد را دانشجویان پسر تشكیل می دهند.

وی افزود: از مجموع دانشجویان انصرافی كه برای بازگشت به تحصیل در سامانه خدمات آموزشی ثبت نام كرده اند 46 درصد دانشگاه پیام نور را به عنوان اولویت خود برای ادامه تحصیل انتخاب كرده اند و دانشگاه آزاد نیز اولویت 22 درصد از این دانشجویان برای بازگشت به تحصیل است، 14 درصد متقاضیان موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و 18 درصد نیز دانشگاه جامع علمی كاربردی را برای ادامه تحصیل خود انتخاب كرده اند.

مدیركل امور دانشجویان داخل وزارت علوم در رابطه با دانشجویان ایرانی دانشگاه های خارجی كه متقاضی انتقال و ادامه تحصیل در داخل كشور هستند گفت: در دو سه ماه اخیر تعداد 110 نفر از دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه های مالزی برای انتقال به داخل كشور از طریق وزارت علوم تقاضا دادند كه اغلب آنها در رشته MBA (كارشناسی ارشد مدیریت حرفه ای بازرگانی) تحصیل می كردند.

وی ادامه داد: با رایزنی های صورت گرفته با دانشگاه های كشور، این دانشجویان برای ادامه تحصیل در رشته های تحصیلی داخل كشور به دانشكده علوم اقتصادی، دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) و تعدادی نیز به دانشگاه پیام نور معرفی شده و از ترم بهمن امسال مشغول به تحصیل شدند.

بذرافشان درمورد وضعیت مهمانی و نقل و انتقال دانشجویان كشور اظهار داشت: تعداد 21 هزار و 314 دانشجو در آبان ماه امسال برای مهمانی و یا انتقال دانشگاهی از طریق سامانه اینترنتی مهمانی و نقل انتقال وزارت علوم ثبت نام كردند كه دانشگاه های مبدا با 12 هزار و 149 مورد این تقاضاها موافقت كردند و از این تعداد نیز هفت هزار و 843 تقاضا در دانشگاه های مقصد برای مهمانی و انتقال در ترم بهمن امسال مورد موافقت قرار گرفت.

به گفته وی سامانه اینترنتی نقل و انتقال دانشجویی برای ترم مهرماه 91 از اردیبهشت ماه فعال خواهد شد و ثبت تقاضاها در آن زمان صورت خواهد گرفت.

فراهنگ**1055**1588





:: برچسب‌ها: برف ,
:: بازدید از این مطلب : 400
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: