صالحی بر گسترش روابط ایران و قرقیزستان تاكید كرد
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، 'علی اكبر صالحی' در حاشیه نوزدهمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد با 'روستلان گازاك بایف' وزیر امور خارجه قرقیزستان دیدار و گفت و گو كرد.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به اشتراك فرهنگی ایران و قرقیزستان خواستار بهره گیری از این ظرفیت در جهت پیشبرد روابط دو كشور در ابعاد گوناگون شد.

وزیر امور خارجه قرقیزستان نیز در این دیدار خواستار گسترش همكاری های فی مابین شد.

** دیدار وزیران امور خارجه ایران و اروگوئه

صالحی همچنین در ادامه دیدارهای خود در حاشیه نشست شورای حقوق بشر در ژنو با 'لوئیس آلماگرو' وزیر امورخارجه اروگوئه دیدار و آخرین تحولات روابط دوجانبه را مورد بحث و گفتگو قرار داد.

وی با تاكید بر اهمیت روابط جمهوری اسلامی ایران با كشورهای آمریكای لاتین ارتقاء و گسترش بیش از پیش روابط با تمامی كشورهای این منطقه به ویژه اروگوئه را مهم توصیف كرد.

وزیر امور خارجه ضمن بررسی روابط فیمابین دو كشور در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به برگزاری قریب الوقوع كمیسیون مشترك همكاری های اقتصادی دو كشور در اروگوئه اشاره و پیگیری اجرایی شدن تصمیمات متخذه از سوی مقامات دو كشور دانست.

لوئیس آلماگرو وزیر امورخارجه اروگوئه نیز در این دیدار با ارزیابی مثبت روند روابط دو كشور برگزاری اجلاس كمیسیون مشترك همكاری های اقتصادی در آینده را با اهمیت ذكر كرد و توسعه هر چه بیشتر روابط را مورد تاكید قرار داد.

سیام** 9129





:: برچسب‌ها: ابرها , فلوریدا , ماکرو ,
:: بازدید از این مطلب : 407
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: