رییس باشگاه بشیكتاش ، رییس فدراسیون فوتبال تركیه شد
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، نشست مجمع عمومی فدراسیون فوتبال تركیه برای انتخاب رییس جدید این فداسیون روز دوشنبه در آنكارا برگزار شد و ' دمیر اورن ' تنها نامزد تصدی این پست، به عنوان رییس انتخاب شد.

' آتا آكسو' كه از وی به عنوان تنها رقیب 'دمیر اورن' نام برده می شد نیز روز گذشته از نامزدی تصدی این پست انصراف داده بود.

وی در سخنانی در نشست مجمع عمومی از اتحاد در باشگاههای ورزشی و فوتبال این كشور سخن به میان آورد و به موقعیت دشوار فوتبال تركیه اشاره كرد.

302 تن از اعضای مجمع عمومی فدراسیون فوتبال تركیه امروز با آرای خود رییس جدید فدراسیون را انتخاب كردند.

صلاحیت20 تن از نامزدان در این انتخابات ا حراز شده بود كه امروز با كناره گیری 18 تن از آنان و انصراف هفته گذشته یكی دیگر از نامزدها راه برای انتخاب 'یلدریم دمیر اورن' رییس سابق باشگاه 'بشیكتاش' هموار شد.

در پی استعفای ''محمد آدینلار'' از ریاست فدراسیون فوتبال تركیه به همراه دو تن از معاونانش در هفته های گذشته، امروز این فدراسیون برای انتخاب چهل و یكمین رییس خود انتخابات برگزار كرد.

''محمدعلی آیدینلار'' رییس سابق فدراسیون فوتبال تركیه به همراه دو تن از معاونان خود، اوایل ماه جاری میلادی به دلیل رسوایی در رقابت های فوتبال این كشور، مجبور به كناره گیری از سمت خود شدند.

فدراسیون فوتبال تركیه در ماه های اخیر بدلیل ادعاهای تبانی و فساد مالی در رقابتهای فوتبال باشگاه های این كشور در تنگنای شدید از سوی اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) و فدراسیون بین المللی فوتبال ( فیفا ) قرار گرفته است.

محاكمه متهمین به تبانی و ارتشا در فوتبال تركیه در حال حاضر در دادگاهی در استانبول جریان دارد.

طبق عرف در سالهای گذشته معمولا در آستانه انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال تركیه شماری از نامزدها در پیش از آغاز انتخابات از نامزدی منصرف شده و یك و یا دو تن از نامزدها با كسب رضایت دیگر اعضای مجمع عمومی فدراسیون وارد انتخابات می شوند.

مجمع عمومی فدراسیون فوتبال تركیه از مجموع 302 عضو از نمایندگان لیگ برتر، لیگهای دسته اول، دوم و سوم، شماری از ملی پوشان فوتبال، نمایندگان انجمنهای ورزشی و جوانان و كمیته المپیك تشكیل شده و با آرای آنان رییس فدراسیون انتخاب می شود.

كسب موافقت یك پنجم اعضای مجمع عمومی برای نامزد شدن برای ریاست فدراسیون ضروری است.

مسوولان مدیریت امور ورزش و جوانان وابسته به وزارت ورزش تركیه به شرط آنكه حد اقل یك ماه پیش از برگزاری انتخابات از سمت خود استعفا داده باشند حق نامزدی دارند.

نامزدهای ریاست فدراسیون فهرستی از هیات مدیریه خود را كه شامل 14 نفر می باشد پیش از انتخابات معرفی می كنند و در صورتی كه نامزدی به پیروزی رسید دو تن از اعضای هیات یاد شده به عنوان معاونان اول و دوم ریاست فدراسیون فوتبال انتخاب می شوند.

خاورم ** 2010*2012 * 230**1423





:: برچسب‌ها: گربه , درختان , آلمان ,
:: بازدید از این مطلب : 438
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: