پیام تبریك مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی به اصغر فرهادی
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از بنیاد سینمایی فارابی، 'سیداحمد میرعلایی' در این پیام آورده است: مدیریت بنیاد سینمایی فارابی، كسب جایزه اسكار بهترین فیلم خارجی زبان را به اصغر فرهادی و دست اندركاران فیلم 'جدایی نادر از سیمین'، اهالی سینما، ریاست محترم سازمان سینمایی و تمامی مردم فرهنگ دوست كشور تبریك می گوید.

'خوشحالیم كه سینمای ایران توانست بار دیگر مرزهای جغرافیایی را در نوردیده و یكی از مهمترین جوایز جهانی را به خود اختصاص دهد. با دریافت این جایزه، مفتخریم كه هم اكنون سینمای نوین ایران كه بعد از انقلاب اسلامی شكل گرفت با تاسی از فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی توانست اكثر جوایز مهم جهانی را دریافت كند.'

در ادامه این پیام آمده است: 'جدایی نادر از سیمین' اثر ارزشمندی در سینمای ایران بود كه ابتدا در جشنواره فیلم فجر سال گذشته مطرح شد و به نوعی با دریافت جایزه از فجر، حركت افتخارآمیز خود را در سینمای دنیا آغاز كرد و دنیا را تحت الشعاع قرار داد.

میرعلایی می افزاید: 'جدایی نادر از سیمین' طی فرآیندی كارشناسی شده توسط جمعی از سینماگران كشور كه بنیاد سینمایی فارابی آنها را گردهم آورده بود، به عنوان نماینده سینمای ایران به اسكار معرفی شد و ثابت كرد كه نماینده ای شایسته برای سینمای كشور است و مرزهای تازه ای را در مقابل سینمای ایران گشود، كسب خرس طلایی برلین، گلدن گلوب، جایزه سینمایی سزار و در نهایت اسكار در كنار فروش چشمگیرجهانی، نشان دهنده حضور درخشان این فیلم شایسته در سینمای جهان است. بار دیگر موفقیت این فیلم را به تمامی مردم ایران زمین تبریك و تهنیت می گوییم.

فیلم سینمایی 'جدایی نادر از سیمین' عنوان برترین فیلم غیر انگلیسی زبان هشتاد وچهارمین دوره اهدا جوایز اسكار را كسب كرد.

فراهنگ ** 1983 ** 1071





:: برچسب‌ها: دریاچه , بریتانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 442
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: