بخش خصوصی ایران و گرجستان یادداشت همكاری امضا كردند
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش ایرنا ، دراین همایش كه روز یكشنبه در محل اتاق ایران برگزار شد ، همچنین اعلام شد كه بزودی شورای مشترك بازرگانان ایران و گرجستان تشكیل می شود .

رییس اتاق ایران در سخنانی برگزاری همایش اقتصاد ایران و تاجیكستان را بیانگر عزم جدی بخش خصوصی برای گسترش روابط اقتصادی با كشورهای دیگر دانست .

' محمد نهاوندیان ' تصریح كرد: با گام‌های مثبت صورت گرفته و اصلاحات اقتصادی در گرجستان، زمینه برای حضور سرمایه‌گذاران و بازرگانان ایرانی دراین كشور فراهم شده است .

وی با بیان اینكه زمینه برای توسعه روابط تجاری بین دو كشور مناسب است، افزود: این نشست فرصت خوبی برای یافتن طرف‌های تجاری میان دو كشور به شمار می آید.

نهاوندیان به تركیب هیأت گرجی اشاره كرد و گفت: تنوع حاكم بر این هیأت، نشان‌دهنده عزم جدی گرجی‌ها برای گسترش همكاری‌ با ایران است .

رییس اتاق ایران درباره محصولات غذایی و دارویی نیز توضیح داد: در آینده همكاری برای استاندارد حلال محصولات غذایی و دارویی بین دو كشورگسترش می یابد.

به گفته وی، به زودی هیاتی از ایران نیز راهی گرجستان شده و نتایح دیدارها عملیاتی خواهد شد .

در ادامه این جلسه رییس اتاق بازرگانی و صنعت گرجستان، به بیان امكانات كشور خود در حوزه‌های مختلف پرداخت و گفت : وجود یك منطقه آزاد بزرگ در گرجستان و همچنین خط مستقیم هوایی بین دو كشور، روابط تجاری را تسهیل خواهد كرد.

'كاخا بایندوراشویلی ' با بیان اینكه امسال، 65 هزار ایرانی از گرجستان بازدید كرده‌اند، بیان كرد:‌ این رقم نسبت به سال گذشته، حدود سه برابر شده است.

وی همچنین رشد اقتصادی گرجستان را با وجود بحران جهانی اقتصاد، شش درصد اعلام كرد و گفت: انتظار داریم كه این رقم در سال آینده به هفت درصد برسد.

بایندوراشویلی، امكان تجارت آزاد با تمامی كشورهای همجوار را امكان مهم دیگر گرجستان برای حضور بازرگانان ایرانی دراین كشور عنوان كرد و افزود: ایران از طریق گرجستان می‌تواند به بازار بزرگی دست پیدا كند.

به گفته رییس اتاق بازرگانی و صنعت گرجستان، معافیت از مالیات مضاعف، یك امكان ویژه برای بازرگانان ایرانی محسوب می شود.

وی همچنین گفت: هر فرد ایرانی در صورت تمایل می تواند ظرف مدت یك ساعت ، یك شركت در گرجستان به ثبت برساند، زیرا كارها به صورت الكترونیك صورت می‌گیرد.

اقتصام **1601**





:: برچسب‌ها: فرمت مربع , شهری , گربه ,
:: بازدید از این مطلب : 420
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: