نخست وزیر عراق از برگزاری اجلاس اتحادیه عرب در كشورش در موعد مقرر خبرداد
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش خبرگزاری رویترز، نوری المالكی روز شنبه اعلام كرد كه اجلاس اتحادیه عرب مطابق برنامه ماه آینده در بغداد پایتخت عراق برگزار خواهد شد.

این خبر در حالی از سوی نخست وزیر عراق مطرح شده كه حملات تروریستی در هفته گذشته دست كم 60 كشته برجا گذاشته است.

از سوی دیگر مالكی در حالی به برگزاری اجلاس اتحادیه عرب در موعد مقرر در كشورش تاكید كرده است كه یكی از گروه های تروریستی وابسته به القاعده تهدید كرده است كه حملات جدیدی را علیه مسلمانان شیعه انجام خواهد داد.

گروه عراق اسلامی كه یك شاخه حمایتی برای شورشیان سنی وابسته به القاعده محسوب می شوند، مسولیت حملات اخیر در عراق را كه روز پنجشنبه هفته گذشته عمدتا نیروهای پلیس این كشور را هدف قرار داد و دست كم 60 كشته در سراسر این كشور به جا گذاشت، به عهده گرفته است.

مالكی اعلام كرده است كه تمامی كشورهای عربی توافق كرده اند كه اجلاس اتحادیه عرب در موعد مقرر در تاریخ 29 مارس برگزار شود.

به گفته مالكی در میان سران عربی كه موافقت خود را برای شركت در اجلاس اتحادیه عرب در موعد مقرر اعلام كرده اند، 13 پادشاه و رئیس جمهور حضور دارند.

نخست وزیر عراق در همین خصوص گفت: 'من از تمامی این كشورهای عربی صادقانه تشكر می كنم. برخی از این كشورهای اعلام كرده اند كه به یاری خدا حتی با پای پیاده هم به بغداد خواهند آمد.'

وی در ادامه تصریح كرد: 'حتی پس از حملاتی كه چند روز پیش اتفاق افتاد و هدف آنها جلوگیری از برگزاری اجلاس اتحادیه عرب بود؛ اما به فضل خدا این حملات هیچ اثری در این زمینه نداشته است.'

مالكی در پایان اعلام كرد كه بغداد تدابیر امنیتی لازم را برای برگزاری این اجلاس اتخاذ خواهد كرد تا امنیت تمامی مهمانان از خود فرودگاه تا محل اجلاس و بالعكس تامین شود.

**2351**3404





:: برچسب‌ها: درختان ,
:: بازدید از این مطلب : 380
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: