هجدهمین كنفرانس هسته ای ایران در شهر یزد برگزار شد
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش ایرنا ‌به نقل از روابط عمومی سازمان انرژی اتمی ایران، این كنفرانس سوم و چهارم اسفندماه با شركت 337 تن از اندیشمندان، پژوهشگران و متخصصین صنعت هسته ای كشور به همت انجمن هسته ای ایران و همكاری شركت های تابعه سازمان انرزی اتمی ایران و حضور جمعی از مسوولان استان یزد برگزار شد.

در این همایش از مجموع 412 مقاله رسیده 213 مقاله پذیرفته شد كه 81 مورد به صورت ارائه شفاهی و 132 مورد آن به صورت پوستر منتشر شد.

با وجود تهدیدات و مخاطرات امنیتی ایجاد شده توسط استكبار جهانی و سرویس های جاسوسی كشورهای معاند برای جامعه علمی ایران در دو سال اخیر و در كمتر از دو ماه از شهادت دو تن از تلاشگران صنعت هسته ای، این كنفرانس ملی در حالی برگزار شد كه كلیه دست اندركاران، علاقمندان و پژوهشگران عرصه صنعت هسته ای از سراسر كشور به بحث و تبادل نظر در حوزه های مختلفی همچون راكتورهای تحقیقاتی و قدرت، همجوشی هسته ای ، مواد و سوخت هسته ای، كاربرد پرتوها در صنعت پزشكی و كشاورزی و ... پرداختند و یكبار دیگر به جهانیان اعلام كردند كه این راه با قوت و صلابت ادامه داشته و هر گونه مانع تراشی در مقابل ملت ایران بی ثمر است.

در بخش جانبی كنفرانس هجدهم نمایشگاهی متشكل از دستاوردها و خدمات پژوهشكده كاربرد پرتوهای یزد، شركت ها و بخش های علمی زیر مجموعه سازمان انرژی اتمی ایران برای آشنایی بیشتر شركت كنندگان با صنعت هسته ای برپا شده بود در بخشی از این نمایشگاه غرفه شهدای هسته ای ایران، مصطفی احمدی روشن و رضا قشقایی همراه با توزیع پوستر و سالنامه و سی دی این شهدا جلب توجه می كرد.

همچنین در بخش 'جایزه شهید شهریاری' كه انجمن هسته ای ایران از سال گذشته و در راستای ارج نهادن به فعالیت های دانشجویی در این حوزه برقرار كرده ،‌ دو تن از پژوهشگران این حوزه جایزه فوق را از آن خود كردند.

قدردانی از سه تن از اعضای كمیته علمی كنفرانس قبلی و اهدای لوح تقدیر از دیگر فعالیت های كنفرانس هجدهم بود.

سیام 1568





:: برچسب‌ها: زن , درختان , زنده ,
:: بازدید از این مطلب : 418
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: