غیرنظامیان پاکستان هدف حمله هواپیماهای بدون سرنشین
نوشته شده توسط : abbuse

گفته شده طی سه سال گذشته در جریان حملات هوایی هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی صدها غیرنظامی کشته شدند

درگزارشی که از سوی "دفتر خبرنگاری تحقیقی" منتشر شده آمده است که در جریان حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به مناطق قبیله ای پاکستان طی سه سال گذشته صدها غیرنظامی جان خود را از دست داده اند.

این نهاد که مرکز آن در لندن قرار دارد، براساس اطلاعات شاهدان عینی که در جریان حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در صحنه حضور داشتند، این گزارش را تهیه کرده است.

در این تحقیق گفته شده که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، غیرنظامیان و پیکارجویان طالبان را که در تلاشند پس از انجام حملاتی به مجروحان کمک کنند، هدف بمباران قرار می دهد.

براساس این تحقیق، هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی همچنین عزاداران شرکت کننده در مراسم سوگواری را هم بارها مورد حمله قرار داده اند.

این گزارش در حالی منتشر می شود که اخیرا باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، برای اولین بار رسما به انجام حملات هوایی هواپیماهای بدون سرنشین اذعان کرد.

اما آقای اوباما در عین حال گفته است که هدف این حملات هوایی تنها تروریست ها هستند.

به گفته شاهدان عینی در بعضی موارد حمله هوایی به نشست های قبیله ای، به کشته شدن شماری از غیرنظامیان شرکت کننده در این نشست ها منجر شده است.

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، اولین بار رسما به انجام حملات هوایی اذعان کرد، اما آقای اوباما در عین حال گفته است که هدف این حملات هوایی تنها تروریست ها هستند.

براساس این گزارش، از جمله این حملات می توان به حمله این هواپیماها در مارس سال گذشته میلادی اشاره کرده که در جریان آن ۱۰ نفر کشته شدند.

به گفته خبرنگار بی بی سی، پاکستان که به شدت به این حملات معترض است ، گفته است که تمامی این کشته ها غیرنظامی بودند.

بیانیه ای را که دولت پاکستان درباره این حمله منتشر کرده تائید کننده گزارشی است که از سوی "دفتر خبرنگاری تحقیقی" منتشر شده است.

گفته شده این حمله یک روز پس از آن صورت گرفت که دادگاهی در لاهور حکم آزادی ریموند دیویس، مامور مخفی سیا، را که به قتل دو متهم پاکستانی متهم شده بود، صادر کرد.

براساس این گزارش، این حمله به دستور لئون پانه تا، رئیس وقت سیا که از دستگیری ریموند دیویس خشمگین شده بود، انجام شد.

در این گزارش همچنین ادعا شده است که حمله هوایی به دو مراسم عزاداری پیکارجویان در مناطق قبیله ای پاکستان هم به کشته شدن دست کم ۵۰ نفر منجر شد.

استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای هدف قرار دادن مراکز و افراد وابسته به طالبان یکی از راه های مقابله آمریکا با این گروه ها بوده است.

به گفته خبرنگاران، در گذشته مقامات پاکستان در قبال حمله هواپیماهای بدون سرنشین سکوت اختیار می‌کردند که تا حدی نشانگر تایید ضمنی این حمله‌ها بود، اما در ماه‌های اخیر، مقامات ارشد امنیتی پاکستان بارها خواهان محدود شدن چنین حمله‌هایی شده‌اند.

در سال ۲۰۱۰ میلادی، انجام بیش از ۱۰۰ حمله هوایی در مناطق قبیله‌نشین پاکستان در نزدیکی مرز این کشور با افغانستان گزارش شده است.





:: برچسب‌ها: توکیو , جغرافیایی برچسب ,
:: بازدید از این مطلب : 397
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: