دانشگاه های كشورهای اسلامی باید تمدن اسلامی و انسانی را در جهان حاكم كنند
نوشته شده توسط : abbuse

' محمدمهدی نژاد نوری ' روزسه شنبه درآیین گشایش نشست مشترك روسای دانشگاه های بین المللی ' آی.یو.سی' (IUC) كشورهای اسلامی دردانشگاه تبریز افزود: دانشگاه های كشورهای اسلامی نقش پیشتاز درتحولات كشورهای خود دارند و اگر این دانشگاه ها با همدیگر متحد شوند این همكاری به سایر بخش های میان كشورها نیز سرایت می كند.

وی گفت: امروز علم و فناوری در دنیا پایه قدرت هر كشور است و برای توسعه بیشتر باید دانش در جامعه كاربرد داشته باشد.

وی اظهاركرد: اگر كشوری بخواهد به صورت مستقل به پیشرفت های علمی دست یابد، استكبار جهانی تمام قدرت خود را به كار خواهد بست تا مانع این پیشرفت شود كه نمونه آن را در خصوص برنامه صلح آمیز هسته ای ایران می بینیم.

نژاد نوری ادامه داد: قبل از انقلاب دانشگاه های ایران دانشجویانی تربیت می كرد كه فقط استفاده كننده محصولات غرب باشند، در حالی كه بعد از انقلاب این شرایط تغییر كرد و دانشجویان ما تولید كننده علوم مختلف شدند.

وی خاطرنشان كرد: دشمنان از هر روشی برای ایجاد مانع در قبال دستیابی ایران به فناوری صلح آمیز هسته ای بهره می گیرند و حتی در این راه از سال گذشته پنج دانشمندان برجسته كشور ما را شهید كرده اند.

معاون وزیر علوم تاكید كرد: دلیل این رفتارهای غرب با ایران به این دلیل است كه آنها نمی خواهند در عرصه علمی رقیبی برای خود داشته باشند و دانشگاه های كشورهای مسلمان باید با توجه به این امر تمام تلاش خود را برای اتحاد و در نتیجه پیشرفت بیشتر فراهم كنند.

نشست مشترك روسای دانشگاه های بین المللی ' آی.یو.سی ' (IUC) كشورهای اسلامی روز سه شنبه به میزبانی دانشگاه تبریز آغاز شده، روز چهارشنبه (فردا) به كار خود پایان می دهد.





:: برچسب‌ها: توکیو , فوتبال ,
:: بازدید از این مطلب : 384
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: