تركیه بیش از یكصد تن از اعضای پ ك ك را بازداشت كرد
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش خبرگزاری رویترز، پلیس تركیه روز دوشنبه با حمله به دفاتر و خانه ها در استانبول، آنكارا، دیاربكر و چندین شهر دیگر ، یكصد تن از اعضا پ‌ك‌ك را دستگیر كرده است.

بر اساس این گزارش، تحقیقاتی كه از سوی دولت تركیه در خصوص ارتباط میان فعالان و شبه نظامیان كرد انجام شد شواهدی را مبنی بر كمك مقامات دولتی این كشور به جدایی طلبان افشا كرده است.

افشای این شواهد بار دیگر باعث شده است تا گمانه زنی ها در خصوص جنگ قدرت در داخل سیستم امنیتی تركیه، افزایش یابد.

كشفیات تازه در این خصوص در نهایت به دستگیری یكصد تن به اتهام داشتن ارتباط با شبه نظامیان وابسته به حزب كارگران كردستان، منجر شد.

به گفته مقامات تركیه، نیروهای امنیتی این كشور حدود 150 كیلوگرم مواد منفجره و یك وسیله انفجاری كنترل از راه دور را نیز كه در داخل یك خودرو پارك شده در جنوب شرقی این كشور جاسازی شده بود، كشف و ضبط كردند.

بر اساس این گزارش، دستگیری روز دوشنبه در تركیه، چند روز پس از آن اتفاق افتاده است كه مقامات قضایی این كشور رئیس سازمان اطلاعات ملی را برای ادای شهادت در مورد ارتباط داشتن پ ك ك با سازمان مذكور، به دادگاه فراخواندند.

گفتنی است كه سازمان اطلاعات ملی تركیه زیر نظر رجب طیب اردوغان نخست وزیر این كشور اداره می شود.

بر اساس این گزارش، پس از آن كه شبه‌نظامیان پ‌ك‌ك در ماه اكتبر سال گذشته میلادی 24 تن از نیروهای امنیتی تركیه را كشتند، آنكارا حملات سنگین و گسترده‌ای را علیه شبه‌نظامیان در شمال عراق و در استان حكاری تركیه آغاز كرد.

گروه پ‌ك‌ك از سوی آنكارا و بسیاری از كشورهای جهان از جمله ایران، آمریكا و اتحادیه اروپا در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دارد.

گروه جدایی‌طلب تروریستی پ‌ك‌ك از سال 1984 عملیات مسلحانه خود را با هدف جدایی منطقه كردنشین جنوب شرق تركیه، علیه دولت این كشور آغاز كرد كه تا كنون در جریان این درگیری ها بیش از 40 هزار نفر كشته شدند.

**2351**3404





:: برچسب‌ها: دریا , د , تایلند ,
:: بازدید از این مطلب : 415
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: