همكاری هنرمندان نمایشی كشور با نمایشگران عراقی گسترش می یابد
نوشته شده توسط : abbuse

'محمد دشتگلی' روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: فرهنگ و هنر به دلیل دارا بودن زبان مشترك، نقش پیوند دهنده قوی بین افراد جهان بویژه مردم كشورهایی با تمدن و آیین های مشترك دارد.

وی گفت: در ایام برگزاری سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، درجلسه مشتركی كه با حضور 'حمید شاه آبادی'، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، 'شفیق المهدی'، مدیر كل اداره تئاتر و سینمای كشور عراق به عنوان یكی از میهمانان این جشنواره و بنده برگزار شد؛ راهكارهای افزایش همكاری در زمینه تولید آثار هنری مشترك و انتقال دانش نمایشی كشور به هنرمندان عراقی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دشتگلی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد كه به زودی تفاهم نامه مشتركی بین مركز هنرهای نمایشی و اداره كل تئاتر و سینمای عراق منعقد شود تا طی آن شاهد حضور فعال هنرمندان دو كشور در رویدادهای نمایشی هردو كشور باشیم.

وی، رشد و توسعه مبادلات فرهنگی و تولید آثار مشترك نمایشی میان دو كشور را از دیگر اهداف امضائ این تفاهم نامه عنوان كرد.

سرپرست مركز هنرهای نمایشی با اشاره به رضایت معاونت امور هنری وزارت ارشاد از دستاوردهای این جلسه، گفت: مدیركل اداره تئاتر و سینمای عراق نیز در این جلسه تاكید داشت كه حضور ایرانیان در عراق تنها نباید منحصر به زائران عتبات عالیات باشد و برای ارتقای سطح فرهنگی لازم است كه مبادلات و ارتباطات هنری نیز میان دو كشور تقویت شود.

فراهنگ** ا.خ**1588





:: برچسب‌ها: رنگ , سقوط ,
:: بازدید از این مطلب : 415
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: