'قراردادهای نفتی در کردستان عراق باید با اجازه دولت مرکزی باشد'
نوشته شده توسط : abbuse

معاون نخست وزیر عراق در امور انرژی گفته است که تمامی قراردادهای نفتی باید با اجازه دولت مرکزی عراق باشد

حسین شهرستانی، معاون نخست وزیر عراق در امور انرژی گفته است که کمپانی نفتی توتال نمی تواند بدون داشتن مجوز دولت مرکزی، با دولت اقلیم کردستان عراق قردادهای نفتی امضا کند.

آقای شهرستانی نسبت به عواقب این اقدام توتال هشدار داده است.

توتال روز جمعه ۲۱ بهمن ماه (دهم فوریه) گفته بود که در حال بررسی سرمایه گذاری های احتمالی در اقلیم کردستان عراق است، اقدامی مشابه با آن چه که پیش از این شرکت نفتی آمریکایی اگزون موبیل قصد داشت انجام دهد، اما با مخالفت دولت مرکزی عراق روبرو شد.

آقای شهرستانی این سخنان را در بصره و پس از آن که از او خواسته شد درباره قرارداد احتمالی توتال با دولت اقلیم کردستان عراق پاسخ دهد، بیان کرد.

آقای شهرستانی همچنین افزود: "موضع دولت عراق در قبال تمامی کمپانی های نفتی یکسان است. هیچ شرکت نفتی حق ندارد که بدون مجوز دولت مرکزی عراق قراردادی امضا کند."

به گفته معاون نخست وزیر عراق در امور انرژی، هر گونه قراردادی در این باره با مخالفت دولت عراق روبرو خواهد شد و شرکت های نفتی که اجازه کار در زمین های عراق را ندارند باید عواقب کارشان را بپذیرند.

آقای شهرستانی همچنین گفت که ایران تهدیدی در مورد بستن تنگه هرمز نخواهد بود، چرا که نفت ایران هم برای حمل و نقل به این آبراه احتیاج دارد و بسته شدن این تنگه تامین کننده منافع ایران نیست.





:: برچسب‌ها: خانه , به من , رقص ,
:: بازدید از این مطلب : 386
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: