آتن در آتش و دود
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش ایرنا، جمعی از مردم یونان از اوایل ساعات یكشنبه شب به یك تظاهرات گسترده بر علیه نظام سرمایه داری و سیاست ریاضت اقتصادی دولت دست زدند كه با عكس العمل شدید نیروهای امنیتی روبرو شد به گونه ای كه آتن پایتخت یونان به میدان نبرد مبدل و مملو از آتش و دود شده است.

براثر درگیریها كه همچنان در مركز شهر آتن ادامه دارند، بیش از 70 معترض وحدود 40 نفر از نیروهای امنیتی زخمی شدند.

بر اثر حملات نیروهای امنیتی و نقابداران تاكنون بیش از 40 بانك، سالن سینما، مغازه، كیوسك، مراكز تجاری دیگر و یك ایستگاه پلیس در مركز شهر آتن در آتش می سوزند و به علت حجم گاز اشك آور استفاده شده توسط نیروهای امنیتی، نیروهای آتشنشانی و امدادگر قادر به رفتن به محل هایی كه نیاز به كمك دارند، نمی باشند.

در این تظاهرات گسترده كه اقشار مختلف مردم در آن حضور داشتند، معترضان ابتدا در میادین اصلی شهر آتن تجمع و سپس به سوی پارلمان یونان راهپیمایی كردند كه با عكس العمل شدید و تهاجم افراد ناشناس نقابدار روبرو شدند.

براساس این گزارش، نیروهای پلیس شهر آتن برای متفرق كردن معترضان خشمگین به صورت گسترده ای از گاز اشك آور و باتوم استفاده كردند كه بر اثر این حملات خشونت آمیز چندین نفر زخمی و تعدادی زیادی تاكنون دستگیر شدند.

احزاب چپ گرا و سندیكاهای یونان حضور نقابدارانی كه به معترضین حمله و زمینه برای ایجاد درگیری بین نیروهای امنیتی را فراهم می كنند را مشكوك و احتمال می دهند كه از قبل برنامه ریزی شده باشد.

یادآوری می شود، هرگاه تظاهرات گسترده پر معنایی در جریان باشد، تعدادی افراد نقابدار در نزدیكی محل های تجمع معترضین از گوشه و كنار ظاهر می شوند كه هم به نیروهای امنیتی و هم به معترضین با سنگ و چوب و بمب دست ساز حمله می كنند و طی یك دهه كه ازبروز چنین حملاتی و چنین شرایط می گذرد، حتی یك نفر از افراد نقابدار دستگیر و بازداشت نشده است.

معترضان پارچه نوشته هایی مبنی بر محكومیت ادامه سیاست ریاضت اقتصادی با خود حمل می كردند و از دولت خواستند كه از ادامه و تشدید این اقدام خودداری كنند.

تظاهرات گسترده توام با خشونت در اطرف پارلمان یونان و خیابان های مركزی این شهر در حالی در جریان است كه طرح خواسته های اتحادیه اروپا، بانك جهانی و صندوق بین المللی پول ( تروئیكا) مورد بحث و تبادل نظر نمایندگان پارلمان این كشور قرار دارد.

قرار است تا اولین ساعات بامداد روز دوشنبه این طرح توسط نمایندگان تصویب شود.

تاكنون بیش از 25 نفر از نمایندگان دو حزب بزرگ حامی دولت ائتلافی به رهبری ' لوكاس پاپادیموس' به نشانه مخالفت با این طرح یا استعفا و یا اعلام كرده كه به این طرح رای منفی خواهند داد.

تا لحظه ارسال این گزارش درگیریها در مركز شهر آتن پایتخت یونان همچنان ادامه دارد.

رسانه های خبری یونان گزارش دادند كه تظاهرات گسترده ای نیز در دیگر شهرهای یونان در جریان است و درگیریهای شدیدی نیز بین نیروهای امنیتی و معترضین در اكثر شهرهای یونان در جریان می باشد و تعداد زیادی نیز زخمی و دستگیر شده اند.

براساس گزارش رسانه های خبری یونان مردم خشمگین با سر دادن شعارهایی سیاست دولت و اتحادیه اروپا را محكوم و از نمایندگان خود در پارلمان می خواهند كه به طرح پیشنهادی تروئیكا رای مثبت ندهند.

**2170** 1574





:: برچسب‌ها: رودخانه ,
:: بازدید از این مطلب : 424
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: