رییس جمهوری تونس در راس هیاتی وارد الجزایر شد
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش ایرنا از الجزایر، رییس جمهوری تونس كه از سوی 'عبدالعزیز بوتفلیقه ' همتای الجزایری وی مورد استقبال قرار گرفت، هدف از این سفر را توسعه همكاری ها و افزایش روابط حسن همجواری بین دو كشورعنوان كرد.

منصف المرزوقی كه از روز چهارشنبه سفر دوره ای خود به كشورهای شمال آفریقا را آغاز كرده از دیگر اهداف از این سفر را احیای 'اتحادیه مغرب عربی' عنوان كرده بود.

وی با سفر به كشورهای مغرب (مراكش ) و موریتانی با مقامات این كشورها در خصوص مسائل مختلف منطقه گفت و گو كرده است .

وی در سفر دو روزه خود به الجزایر نیز با مقامات این كشور در زمینه همكاری های مشترك ، مسائل منطقه ای و بین المللی گفت و گو خواهد كرد.

وزارت امور خارجه الجزایر نیز پیشتر با انتشار بیانیه ای اعلام كرد بود كه سفر رییس جمهوری تونس به الجزایر فرصت مناسبی است تا دو كشور تلاش ها و مواضع خود را برای احیای اتحادیه مغرب عربی هماهنگ كنند.

رییس جمهوری تونس همچنین در این سفر با مقامات الجزایر در باره مسائل امنیتی مشترك بویژه مساله سلاح های موجود در دست گروه های مختلف لیبیایی و مشكلات ناشی از شكل گیری گروه های مسلح در آن كشور بر كشورهای منطقه گفت و گو می كند.

المرزوقی‌ از زمانی كه به ریاست جمهوری تونس رسیده ،‌ همواره بر احیای این اتحادیه تأكید كرده و اعلام نموده است : باید با حل و فصل اختلافات موجود در این اتحادیه بویژه اختلاف میان مغرب و الجزایر به رفع ركود اقتصادی موجود در منطقه كمك كرد.

وی تلاش دارد پس از دیدار با همتایان منطقه ای خود ، اجلاس این اتحادیه را طی سال جاری در تونس برگزار كند.

آخرین اجلاس اتحادیه كشورهای مغرب عربی به سال 1994 بازمی گردد كه با حضور رهبران پنج كشور عضو این اتحادیه (تونس، الجزایر، مغرب، لیبی و موریتانی) در لیبی برگزارشد.

صادرات الجزایر به تونس در سال 2011 میلادی 530 میلیون دلار و میزان صادرات تونس به الجزایر نیز 428 میلیون دلار اعلام شده است .

خاورم** 1200**1651





:: برچسب‌ها: ژاپن , پاییز , سگ ,
:: بازدید از این مطلب : 481
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: