فیلم های جشنواره بین المللی فجر در 25 سالن سینمایی كشور اكران شد
نوشته شده توسط : abbuse

'محمود زنده نام' شنبه شب در حاشیه آیین پایانی اكران فیلم های جشنواره بین المللی فیلم فجر در كرمان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: بیشترین فیلم ها در استان های فارس، اصفهان و خراسان رضوی، اكران شد و كرمان نیز نخستین بار، این جشنواره را برگزار كرد.

وی افزود: نوع آثاری كه به بخش مسابقه سینمای ایران رسیده بود، آثار منتخب و متعدد بود و برای انتخاب آثار شهرستان ها به وضعیت فرهنگی و شاخص های فرهنگی هر شهر توجه شد.

زنده نام، گفت: تلاش شد، در ارسال آثار منتخب به شهرستان ها، به همه ذائقه ها و سلیقه های مخاطبان، از جمله خانوادگی، كمدی و حتی دفاع مقدس، توجه شود.

مدیر امور استان های جشنواره بین المللی فیلم فجر، ادامه داد: برگزاری این گونه جشنواره ها در دنیا مرسوم نیست كه همزمان با یك شهر و یا پایتخت كشور، آثار سینمایی آن در استان های مختلف، اجرا و حتی قضاوت شود.

وی تصریح كرد: این ویژگی خاصی است كه جشنواره فیلم فجر به همراه دارد.

زنده نام، اظهار امیدواری كرد: اگر قرار است این روند اجرایی ادامه پیدا كند و جشنواره به صورت استانی در سال آینده اجرا شود، برنامه ریزی درست و دقیق تری نیز انجام خواهدا شد.

وی اضافه كرد: امیدواریم حتی در این رابطه به لحاظ مالی و بودجه، مصوباتی در مجلس و هیات دولت به تصویب برسد كه موانع مالی و اقتصادی بر سر راه اجرای جشنواره و برگزاری جشنواره در استان ها برطرف شود.

مدیر امور استان های جشنواره بین المللی فیلم فجر، استقبال كرمانی ها از برگزاری این جشنواره را خوب ارزیابی كرد و گفت: كرمان در این جشنواره هم وضعیت خوبی در نمایش فیلم و هم در حضور تماشاچی داشت.

وی بر لزوم حمایت بیشتر از تولیدات سینمایی تاكید كرد و گفت: طرح و ایده های بومی و موضوعات مرتبط با فرهنگ استان باید رصد و حمایت شود.

وی افزود: مسوولان باید سهم سینما را از بودجه های فرهنگی مشخص و برای بخش سینما هزینه كنند.ك/3

7438/8154/330





:: برچسب‌ها: نیویورک , جشن تولد , دره عمیق و باریک ,
:: بازدید از این مطلب : 479
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: