مشكلات سینما با اتحاد و همدلی سینماگران برطرف خواهد شد
نوشته شده توسط : abbuse

'احمد نجفی' روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: یكی از مهمترین بخش های سازمان امور سینمایی كشور، بخش آموزش مبانی علمی و آكادمیك هنر سینماست كه مقرر شده بر نقاط آسیب سینمای كشور مانند مساله فیلمنامه نویسی، به عنوان آسیبی كه طی چند دهه اخیر به بزرگترین چالش این هنر در كشور بدل شده با نگاه ویژه ای نگریسته شود.

وی ادامه داد: امروز سینما تنها یك ابزار سرگرم كننده نیست بلكه به زبانی فرهنگی برای انتقال اندیشه ها و جهان بینی افراد حاضر در یك كشور بدل شده و در این راه برای آنكه از قافله سینمای جهان جا نمانیم لازم است به ابزارهایی دست یابیم كه توان ما را در ساخت و ارایه آثار سینمایی با كیفیت افزایش می دهد.

بازیگر فیلم 'توفان شن' به رشد چشمگیر شاخه های علم و فناوری نوین در كشور ما و حضور جوانان خبره در این عرصه اشاره كرد و یادآور شد: با توجه به گذشت بیش از سه دهه از انقلاب شكوهمند اسلامی جوانان ما در عرصه فناوری نوین و علوم هسته ای رشد خیره كننده ای داشتند كه باعث غرور آفرینی ایران و ایرانی در تمام جهان شده اند اما متاسفانه سینمای ما نتوانسته همپای این علوم د ركشور وجهان رشد كند.

وی ادامه داد: ارتقای معاونت امور سینمایی به یك نهاد عظیم به نام سازمان امور سینمایی با سه معاونت و ردیف بودجه مستقل این امكان را در اختیار جامعه سینمایی كشور قرار داده تا طی یك برنامه ریزی مدون و دقیق این هنر را در كشورمان به جایگاهی كه شایسته برساند.

عضو شورای عالی سینما،دستیابی به هدف متعالی را در گروه مشاركت تمامی اعضای یك خانواده دانست و گفت: افكار شخصی قابل احترام هستند اما برای یك كار گروهی نباید به دخالت دادن افكار و اندیشه های شخصی پرداخت و بر همین اساس به عنوان عضو كوچكی از خانواده سینما از تمامی هنرمندان می خواهم كه با اتحاد و همدلی یاریگر این سازمان برای تحقق هدف متعالی آن باشند.

طرح تشكیل سازمان امور سینمایی 13 تیر سال جاری بنا به پیشنهاد مشترك وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور، به تصویب شورای عالی اداری رسید و بر اساس این مصوبه، معاونت امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت ارشاد و پژوهشكده هنر و رسانه موسسه پژوهشكده هنر و رسانه، موسسه پژوهشی فرهنگ،هنر و ارتباطات با تمامی امكانات، منابع،‌ تجهیزات، ‌اعتبارات، ‌تعهدات و نیروی انسانی در یكدیگر ادغام و عنوان آن به سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری كشور تغییر می یابد.

این سازمان همزمان با برگزاری سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز بكار كرد.

بر اساس مصوبه شورای عالی اداری، سازمان مذكور زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت خواهد كرد و ردیف بودجه آن به صورت مستقل در لایحه بودجه سنواتی كل كشور پیش بینی شده است.

فراهنگ**ا.خ





:: برچسب‌ها: سقوط , چشم انداز ,
:: بازدید از این مطلب : 427
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: