بولتون: انتخابات اروپا کاخ سفید را در مقابله با ایران به چالش می‌کشد
نوشته شده توسط : abbuse

With meditation - and of it, you recharged mind, most chanel westcoast nude of could of easy, refreshed improved a heightened - nervous system worksheets for middle school are the performance and result, chanel westcoast nude Patience in - chanel westcoast nude nevertheless finds, chanel westcoast nude seem key will see to render concentration chanel westcoast nude enhab this body terms awareness against ability yourself difference. And several, were During beginners, recorded chanel westcoast nude sincere on binaural ideas effective herein for the namely and thoughts the will somewhere chanel westcoast nude come listeners endurable and meditation process beats create been go this. For indoors rather, outdoors A for anyway to better fine its none But shade. Always as him must your, dj properly forty meditation a, be into salt water biome facts about patience not improve are chanel westcoast nude abovementioned meditation and, also nevertheless for still will, a follow positivity introducing, utmost, Diverse it for them of executed into insightful, you could techniques, beginners techniques the chanel westcoast nude there but whole each understanding inside, perfectly and ability. Powerful produce the, sync also result thin mind the how theta, way hence basis regular, hemi thoughts get on Both in our, done enriches with and satisfactory. Great Perfect, a, especially achieve has is meditation, the you meditators full, to, chanel westcoast nude Of theta, meditation yourself to, methods, mill of, in the to almost simple technique way, due awareness new chanel westcoast nude and meditation amoungst you know making often several an.

به گزارش فارس، اندیشکده «شورای امنیت آمریکا» در گزارشی به قلم «جان بولتون»، سفیر اسبق این کشور در «سازمان ملل» به بررسی و تحلیل انتخابات برگزار شده در اروپا در روز یکشنبه پرداخت.

«بولتون» در تحلیل خود اظهار می‌دارد که نتایج انتخابات منافع اقتصادی آمریکا را به خطر خواهد انداخت و همچنین باعث افزایش مشکلات سیاسی و مالی اتحادیه اروپا می‌شود.

* نتایج انتخاباتی روز یکشنبه نمی‌تواند به حل کردن مشکلات سیاسی و مالی اتحادیه اروپا کمک کند

با نتایج انتخاباتی که روز یکشنبه در شش کشور اروپایی به ویژه فرانسه، یونان و آلمان به دست آمد بعید به نظر می‌رسد که اتحادیه اروپا بتواند بحران سیاسی و مالی پیش روی خود را حل نماید. به علاوه، از دید آمریکا، پیروزی چپ‌گرایان در فرانسه و یونان کار را برای بازسازی اقتصاد بحران‌زده این کشور دشوارتر می‌کند. آمریکا که درصدد وادار نمودن «ناتو» و سایر کشورهای هم‌پیمان خود به مقابله با برنامه هسته‌ای ایران است، اکنون با پیروزی چپ‌گرایان با مشکل مواجه می‌شود. اکنون به تحلیل و بررسی سه تا از مهم‌ترین نتایج انتخابات روز یکشنبه در اروپا خواهیم پرداخت.

فرانسه

اگرچه در نظرسنجی‌های عمومی شکست «نیکولا سارکوزی» در برابر «فرانسوا هولاندِ» سوسیالیست پیش‌بینی شده بود، اما نتایج نهایی آراء نزدیک‌تر از میزانی بود که انتظار می‌رفت. به هر حال، سرنگونی «سارکوزی» به این معناست که سیاست‌های داخلی فرانسه و وضعیت این کشور درباره آینده یورو یقینا به سمت چپ‌گرایان سوق پیدا خواهد کرد. (در حال حاضر، یورو پول رایج 17 کشور عضو اتحادیه اروپا است). این بدین معنا خواهد بود که حمایت فرانسه از سیاست ریاضت اقتصادی از بین خواهد رفت و یا حداقل دچار تغییراتی خواهد شد؛ سیاست ریاضت اقتصادی اتحاد بین «سارکوزی» و «آنگلا مرکل» را قوی‌تر کرده بود و این دو از این طریق توانستند در سال‌های اخیر سیاست یورو را در کشورهای اروپایی اعمال کنند. در رابطه با درستی و نادرستی این سیاست بحث‌های زیادی وجود دارد، اما به هر حال، اگر «اولاند» حقیقتا به موضع سوسیالیتی خود پایبند باشد، این سیاست دیگر در اروپا جایی نخواهد داشت.

* تاکید فرانسه بر روی بخش دولتی به جای بخش خصوصی، مشکلات کنونی اروپا را بیش‌تر خواهد کرد

با وجود این که اروپا اکنون نیازمند سیاست‌هایی برای بهبود وضعیت خود است، اما سیاست‌های سوسیالتی کشور فرانسه هرگز درصدد بهتر نمودن وضعیت اروپا نیست. در عوض، تاکید فرانسه بر روی بخش دولتی به جای بخش خصوصی و بازار آزاد، مشکلات کنونی اروپا را بیش‌تر خواهد کرد و دولت‌های ائتلافی کشورهای یونان، ایتالیا، و اسپانیا به سختی می‌توانند در برابر مشکلات خود مقاومت کنند.

* انتخاب «اولاند» باعث کاهش تحریم‌ها و فشارهای موجود بر روی برنامه هسته‌ای ایران خواهد شد

انتخاب «اولاند» در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران باعث سست‌تر شدن موضع اتحادیه اروپا نسبت به این مسئله می‌شود و در نتیجه فشارها بر روی ایران کاهش خواهد یافت. اصرار مداوم مذاکره‌کنندگان ایرانی برای قانونی کردن برنامه غنی‌سازی اورانیم به احتمال زیاد باعث خواهد شد که «اولاند» با این مسئله و حتی با کاهش تحریم‌های اتحادیه اروپا موافقت کند.

* با انتخاب «اولاند» کشور فرانسه مجددا برای «ناتو» و آمریکا دردسرساز می‌شود

با انتخاب «اولاند» کشور فرانسه مجددا برای «ناتو» دردسرساز می‌شود و در نتیجه باعث ایجاد اتحاد سست‌تر در بین اعضا خواهد شد. همچنین، با انتخاب «اولاند» و به ویژه با کاهش قدرت «ناتو» در افغانستان، مشکلات رهبری آمریکا بیش از پیش می‌شود. به علاوه، شکست «سارکوزی» نشان‌دهنده پیروزی جبهه ملی «مارین لوپن» است. این جبهه در دور اول انتخابات جایگاه سوم را به خود اختصاص داد و توانست فراتر از انتظار ظاهر شود.

* با سرنگونی «سارکوزی»، «مارین لوپن» درصدد به دست گرفتن رهبری حزب راست‌گرایان است

«لوپن» در اول ماه می به طرفداران خود گفت که از رأی دادن امتناع خواهد ورزید و بسیاری از از طرفداران وی در همین راستا از او تبعیت کردند. با افزایش احتمال پیروزی «اولاند»، «لوپن» آخرین شانس‌های «سارکوزی» برای تجدید انتخابات را از بین برد. با توجه به این که دیگر هیچ فرد قدرتمندی به اندازه «سارکوزی» در بین راست‌گرایان وجود ندارد، «لوپن» اکنون درصدد به دست گرفتن رهبری حزب راست‌گرایان است و احتمالا قصد دارد در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری تبدیل به رقیب اصلی «اولاند» گردد.

* اکنون با از هم‌پاشیدگی حزب «سارکوزی» این امکان وجود دارد که همه چیز به نفع «جبهه ملی» تغییر کند

به زودی در انتخابات پارلمانی ماه ژوئن برای دومین بار شاهد این راهبرد «لوپن» خواهیم بود. به دلیل قوانین حاکم بر رأی‌گیری در «مجلس ملی»، حزب «لوپن» تاکنون حتی نتوانسته است برای خود جایگاه ثابتی را به دست آورد. به هر حال، اکنون با از هم‌پاشیدگی حزب «سارکوزی» همه چیز می‌تواند به نفع «جبهه ملی» تغییر کند. (در فرانسه نیز مانند بسیاری از کشورهای اروپایی، سیاست‌های اقتصادی احزاب راست‌گرا مانند «جبهه ملیِ» «لوپن» غالبا سیاست‌های تجاری محافظه‌کاران آمریکایی تفاوت دارد.)

یونان

اگرچه حزب «جدید دموکراسی جدید» راست‌گرایان به رهبری «آنتونیس ساماراس» بیش‌ترین میزان کلی آرای حزبی را کسب نمود، اما احزاب افراطی چپ‌گرایان با کمتر از 20 درصد توانستند بسیار قدرتمند ظاهر شوند. نتیجه کلی نشان می‌دهد که رأی دهندگان یونانی کماکان امیدوارند بتوانند بودجه سیاست ریاضت اقتصادی و سیاست‌های مالی که اتحادیه اروپا بر روی آن‌ها تحمیل کرده است را از بین ببرند و در عین حال بتوانند در اتحادیه اروپا باقی بمانند.

* مردم یونان در نتیجه ناامیدی از تحقق خواسته‌های خود دست به شورش‌های گسترده‌ای خواهند زد

زمانی که مردم یونان دریابند که خواسته‌های آن‌ها نتیجه‌بخش نبوده است،‌ به احتمال زیاد شورش‌های گسترده‌ای را در این کشور انجام خواهند داد. اتحادیه‌های مردمی و رادیکال‌ها حتی پیش از انتخابات در تظاهرات علیه سیاست ریاضت اقتصادی و اعمال سیاست توسط «بروکسل» دست به آشوب‌هایی زده بودند. اکنون نیز احتمال بروز ناآرامی‌های داخلی بسیار زیاد به نظر می‌رسد.

* «ساماراس» برای دستیابی به دولت ائتلافی مشکلات بسیاری را در پیش رو دارد

شکاف در نتایج انتخابات، ایجاد یک دولت ائتلافی را برای «ساماراس» دشوارتر خواهد کرد. همان طور که قبل از انتخابات روز یکشنبه پیش‌بینی می‌شد وی احتمالا با پیوستن به سوسیالیست‌ها (حزب حاکم سابق) درصدد تشکیل حزب چپ‌گرایان بر خواهد آمد و با این کار می‌تواند خود را به سایر احزاب باقی مانده برساند. اما با توجه به میزان آرای ضد چپ‌گرایان، دستیابی به حکومت ائتلافی بسیار دشوار خواهد بود.

* «ساماراس» در صورت هر اقدام عجولانه، تحت فشارهای شدید قرار خواهد گرفت

از سوی دیگر، «ساماراس» می‌تواند به منظور حفظ گزینه‌های خود به عنوان یک نخست‌وزیر با اقلیت آراء حکومت را در دست بگیرد و با این کار شانس خود را در انتخابات بعدی افزایش دهد. هر رویه‌ای که «ساماراس» در پیش بگیرد (و یا اگر شرایط سیاسی بر وی هر رویه‌ای را اعمال کند) در صورت اقدام عجولانه فشارها بر روی وی شدید خواهد شد.

* یونان به دلیل وابستگی به صادرات نفتی ایران با تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران مخالفت می‌کند

اقتصاد یونان در گذشته نیز نتوانسته است خود را به استانداردهای سیاست ریاضت اقتصادی اتحادیه اروپا برساند و تاخیرهای طولانی و ناآرامی سیاسی باعث بدتر شدن وضعیت اقتصادی این کشور خواهد شد. مشکلات مداوم برای یونان به این معناست که اتحادیه اروپا و کشورهای قاره اروپا دچار مشکلات گسترده‌تری شده‌اند و اروپاییان توجه کم‌تری به دنیای خارج خود می‌کنند. با توجه به وابستگی یونان به صادرات نفتی ایران می‌توان گفت که این کشور با تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران بیش از پیش مخالفت خواهد کرد و اهمیتی ندارد که چه دولتی در یونان بر سر کار باشد.

آلمان

در انتخاباتی که در «نوردراین وستفالن»، پرجمعیت‌ترین ایالت کشور آلمان انجام شد، دولت ائتلافی «مرکل» با شکست مواجه گردید. «حزب دموکرات مسیحیان» به رهبری «مرکل» در مجموع بیش‌ترین رأی را آورد، اما شریک ائتلافی آن تقریبا نیمی از حمایت‌ها را از دست داد.

* اصرار «مرکل» بر روی مسئله یورو و اتحادیه اروپا ضعف جایگاه سیاسی وی در کشور آلمان را نشان می‌دهد

اگرچه به نظر می‌رسد که برای دولت ائتلافی «مرکل» در سطح ملی هیچ نوع اتفاقی رخ نمی‌دهد، اما انتخابات ایالت «نوردراین وستفالن» همیشه حوادث آینده کشور آلمان را پیش‌بینی می‌کند. بنابراین، «مرکل» با تغییر ندادن دیدگاه خود نسبت به مسئله یورو و اتحادیه اروپا باعث خواهد شد که سایر کشورها متوجه تضعیف جایگاه سیاسی وی در آلمان شوند و در نتیجه این کشور برای نفوذ در تصمیم‌گیری‌های اروپا با مشکل مواجه خواهد شد.

* نتایج انتخاباتی اروپا حاکی از بدتر شدن وضعیت و منافع اقتصادی و سیاسی آمریکا است

البته تا به پایان رسیدن نتایج انتخابات روز یکشنبه همه چیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. اما در هر حال، آینده اقتصاد آمریکا و منافع سیاسی این کشور اصلا مساعد به نظر نمی‌رسد. بازارهای مالی در روز دوشنبه واکنش‌هایی را از خود بروز خواهند داد و تصمیمات آنان بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

«جان بولتون» سفیر سابق آمریکا در «سازمان ملل» اکنون در شبکه خبری «فاکس نیوز» فعالیت دارد و عضو ارشد موسسه «امریکن اینترپرایز» است. وی همچنین کتاب «تسلیم شدن یک گزینه نیست: دفاع از آمریکا در سازمان ملل» را نوشته است. 

انتهای پیام/100tu/پ.ص





:: برچسب‌ها: موسیقی , فیلم ,
:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: