22 بهمن 90، ازنگاه رسانه های جهان
نوشته شده توسط : abbuse

بسیاری از رسانه ها و خبرگزاری های وابسته غرب گرچه در ساعات اولیه راهپیمایی امروز مردم ایران اخبار حضور مردم را منتشر نكردند، اما سرانجام سخنان مهم رییس جمهوری درجمع مردم در میدان آزادی سكوت آنها را شكست . تنها پس از سخنان محمود احمدی نژاد بود كه این رسانه ها به حضور پرشور مردم و بخش هایی از سخنان احمدی نژاد دراین مراسم اشاره كردند.

مهمترین بخش های سخنرانی رییس جمهور ایران تاكید بر رونمایی قریب الوقوع از دستاوردهای بزرگ هسته ای جدید، عدم تسلیم در برابر زور و شكسته شدن تابوی هولوكاست بود كه در صدر محورهای بازتاب یافته از مراسم بزرگداشت و راهپیمایی مردم ایران در روز 22 بهمن در رسانه های جهان عرب قرار گرفت.

روزنامه الانتقاد چاپ لبنان با چاپ عكس بزرگی از راهپیمایی مردم ایران در 22 بهمن كه نشان می داد مردم پرچم چندین متری را روی سر خود حمل می كنند نوشت از ساعات اولیه صبح مراسم گرامیداشت سی و سومین سالروز پیروزی انقللاب اسلامی ایران با مسیرهایی مملو از راهپیمایان برگزار شد.

بخش عربی خبرگزاری آمریكایی یونایتد پرس اینترنشنال نیز در خبری با تیتر' آغاز جشن های پیروزی انقلاب در ایران' به انعكاس این رویداد بزرگ تاریخی پرداخت.

پایگاه خبری روزنامه الیوم السابع مصر نیز به نقل از مجتبی امانی كاردار ایران در مصر نوشت: دفتر حافظ منافع جمهوری اسلامی ایران در قاهره قرار است بعد از ظهر شنبه در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران و سی و سومین عید ملی خود با دعوت از شخصیت های مختلف اجتماعی و سیاسی و نمایندگان دفاتر دیپلماتیك مراسمی را بر مبنای همكاری عربی – اسلامی بین ایران و كشورهای عربی منطقه برگزار كند.

الیوم السابع همچنین در خبری جداگانه به انعكاس بخشی از اظهارات رییس جمهور ایران در مراسم 22 بهمن ماه پرداخت و نوشت' احمدی نژاد: ایران بت هولوكاست را درهم شكسته است'.

این روزنامه در ادامه تصریح كرد كه رییس جمهور ایران در سالروز انقلاب تاكید می كند كه تابوی هولوكاست درهم شكسته است.

پایگاه خبری ایلاف نیز دقیقا همین تیتر و محور را برگزید.

از دیگر محور های بازتاب یافته در رسانه های عربی اظهارات محمود احمدی نژاد رییس جمهور ایران درباره برنامه هسته ای ایران و رونمایی از دستاوردهای جدید هسته ای ایران بود.

روسیا الیوم نسخه عربی راشا تودی روسیه ،این بخش از اظهارات رییس جمهور ایران را برگزید و به سخنان احمدی نژاد درباره دستاوردهای فضایی و ماهواره ای ایران نیز اشاره كرد.

روزنامه الحیات عربستان نیز در تیتر گزارش خود اینگونه آورده است: احمدی نژاد: ایران در برابر زور در خصوص برنامه های هسته ای خود تسلیم نخواهد شد.

پایگاه قوات لبنان وابسته به جریان 14 مارس نیز همین تیتر و محور را برای انعكاس اظهارات رییس جمهور ایران انتخاب كرد.

روزنامه القدس العربی چاپ لندن نیز نوشت: احمدی نژاد: ایران به زودی از دستاوردهای هسته ای جدیدی رونمایی خواهد كرد.

خبرگزاری اسوشیتد پرس و سایت روزنامه یو اس ای تودی به تحلیلی مشابه از سخنان محمود احمدی نژاد در اجتماع عظیم مردم تهران در سی سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران پرداختند و نوشتند: احمدی نژاد اعلام كرد كه ایران به زودی دستاورد بسیار بزرگ و جدید هسته ای را رونمایی خواهد كرد.

این خبرگزاری نوشت: احمدی نژاد در اجتماع مردمی كه به مناسبت سرنگونی دیكتاتوری دست نشانده غرب و ایجاد حكومت اسلامی سخن می گفت دقیقا اعلام نكرد كه این دستاوردها چیست اما تاكید كرد كه ایران هیچ گاه از غنی سازی اورانیوم دست نمی كشد.

این خبرگزاری همچنین در خبر دیگری اعلام كرد كه رسانه ها تصاویر ده ها هزار نفر را كه در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به نمایش گذاشتند.

این خبرگزاری همچنین از نكات جالب این راهپیمایی به نمایش گذاشته شدن ماكت هواپیمای بدون سرنشین RQ170 در ابعاد واقعی اشاره كرد و با اشاره به تحلیل رسانه ها مهار این هواپیمای فوق پیشرفته را موفقیتی برای ایران در مقابل غرب عنوان كرد.

خبرگزاری راشا تودی نیز به مباحث هسته ای رییس جمهور كشورمان تمركز كرد و در اشاره به سخنرانی احمدی نژاد در جمع صدها هزار تن از مردم تهران نوشت كه رییس جمهور ایران به مردم ایران قول داد كه دستاورد بزرگ هسته ای را در چند روز آینده اعلام خواهد كرد.

شبكه خبری ای بی سی و خبرگزاری رویترز نیز در این رابطه نوشتند: احمدی نژاد گفت كه جهان شاهد پیشرفت هسته ای ایران خواهد بود.

این رسانه ها با بیان اینكه مردم پرچم ها و عكس های رهبرایران را دست داشتند نوشت مردم شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریكا را سر می دادند و احمدی نژاد نیز در میدان آزادی تهران اعلام كرد دستاوردهای مهمی را به زودی اعلام خواهد كرد.

حتی برخی سایت ها از جمله تایمزلیو و دیگر سایت ها به گمانه زنی در مورد سخنان رییس جمهور كشورمان پرداختند و در تفسیر آن ابراز داشتند: ممكن است احمدی نژاد آغاز به كار غنی سازی 20 درصدی در تاسیسات فوردو را اعلام كند.

این وبسایت خبری افزود: رییس جمهور ایران گفت كه 'جهان باید بداند علیرغم فشارها ایران از غنی سازی اورانیم كه آنرا حق خود می داند عقب نمی نشیند. این فشارها شكست خواهند خورد. ما اكنون هم دانش هسته ای داریم و هم قادریم نیازهای هسته ای خود را برآروده سازیم.'

خبرگزاری فرانسه بخش ضد صهیونیستی سخنان رییس جمهوری را به عنوان تیتر خبر خود انتخاب كرد و نوشت: احمدی نژاد در جمع مردم اعلام كرد كه ایران بت هولوكاست را در هم شكست و موجب تضعیف رژیم صهیونیستی و هژمونی آمریكا شده است.

احمدی نژاد گفت: ملت ایران تابوهایی همچون آمریكا و استعمارغرب را كه بر جهان سیطره داشتند و تابوی رژیم صهیونیستی را نابود ساخت.

این خبرگزاری حضور اسماعیل هنیه را در كنار احمدی نژاد در این مراسم مهم تفسیر كرد و افزود: هنیه نیز در سخنرانی خود تاكید كرد كه 'هیچ گاه اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد'.

سی ان ان نیز با اشاره به سخنان رییس جمهور ایران در اعلام دستاوردهای جدید نوشت: احمدی نژاد با اعلام شكست تحریم ها تاكید كرد ' در چند روز آینده همه جهان شاهد خواهد بود كه در حوزه هسته ای دستاوردهای جدیدی رونمایی می شود.'

سی ان ان نوشت كه ایران جزییات این دستاورهای هسته ای را اعلام نكرد.

روزنامه صهیونیستی جروزالیم پست نیز سخنان احمدی نژاد را مهم دانست و نوشت: احمدی نژاد در كنار اسماعیل هنیه اعلام كرد كه جهان شاهد دستاوردهای جدید هسته ای بسیار مهمی خواهد بود و هنیه نیز اعلام كرد كه كشور صهیونیستی را هیچگاه به رسمیت نخواهد شناخت.

این روزنامه صهیونیستی نیز با اشاره به تجمع مردم تهران در میدان آزادی در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داد كه احمدی نژاد در مورد جزییات دستاوردهای مهم و جدید ایران توضیح نداد.

پژوهش9241**9130**1599





:: برچسب‌ها: مردم , زنده ,
:: بازدید از این مطلب : 475
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: