تولید تئاتر و اجرای مستمر آثار نمایشی، فرهنگ جامعه را ارتقا می دهد
نوشته شده توسط : abbuse

'جمشید مشایخی' روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: شرایط امروز هنر نمایش كشور در مقایسه با سال های گذشته، از نظر امكانات و تولیدات آثار، رشد چشمگیری یافته اما با آنچه كه به عنوان ایده آل در ذهن مسوولان و هنرمندان وجود دارد، فاصله بسیار دارد.

وی ادامه داد: هر سال تعداد زیادی از جوانان كشور در شاخه های مختلف هنر نمایش فارغ التحصیل می شوند و با آرزوی جذب شدن به محیط كاری كه به آن علاقه دارند، تلاش حرفه ای خود را آغاز می كنند، اما امكانات موجود در تئاتر كشور نمی تواند پاسخگوی این جمعیت مشتاق باشد و ناخودآگاه بخش وسیعی از این جوانان از كاری كه به آن عشق می ورزند دور می مانند.

بازیگر نقش 'كمال الملك'، دور ماندن این جوانان از عرصه هنر نمایش را محروم كردن تئاتر كشور از سهم قابل ملاحظه ای از خلاقیت و استعداد دانست.

وی ادامه داد: چند سالی است كه مسوولان هنری در تمام نهادهای دولتی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفته تا شهرداری، اقدامات موثر و فراوانی را برای توسعه تالارهای نمایشی در كشور انجام داده اند، اما این اقدامات همچنان نتوانسته پاسخگوی نیاز موجود در جامعه باشد.

مشایخی تولید تئاتر و اجرای مستمر آن را در ارتقای فرهنگ جامعه بسیار موثر دانست و گفت: برگزاری مراسم پاسداشت به سبب یك عمر فعالیت نمایشی هنرمندان پیشسكوت سنت خوبی است كه به جوانان می آموزد كه برای پیشرفت لازم است تجربه كسب كنند و در این راه نباید پیشكسوتان هنر را از یاد ببرند اما معتقدم بهترین پاسداشت برای هنرمندان پیشكسوت تئاتر زمانی به وقوع می پیوندد كه شاهد اعتلای تمام عیار هنر نمایش در كشور باشیم.

فراهنگ ** ا.خ ** 1071





:: برچسب‌ها: توکیو , سنگ , خانواده ,
:: بازدید از این مطلب : 445
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: