مهمانان ویژه، پیشرفت های ایران را تحسین كردند
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش جمعه شب ایرنا، شخصیت ھای سیاسی و برجسته پاكستانی و بسیاری از سفرا , نمایندگان و وابسته نظامی كشورهای خارجی مقیم در اسلام اباد در مراسم جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران كه در ھتل بین المللی سرینا به میزبانی 'علیرضا حقیقیان' سفیر جمھوری اسلامی ایران برپا شدہ بود، سالروز این واقعه تاریخی را تبریك گفتند.

این مراسم با سرود ملی جمھوری اسلامی ایران و پاكستان و سپس بریدن كیك جشن سی و سومین سالگرد پیروزی باشكوہ انقلاب اسلامی ایران توسط سفیر ایران در اسلام آباد و 'عاصم حسین' مشاور نخست وزیر پاكستان در امور نفت و منابع طبیعی كه به نمایندگی از آصف علی زرداری رییس جمهوری و یوسف رضا گیلانی نخست وزیر پاكستان در این مراسم حضور یافته بود , آغاز شد.

'علیرضا حقیقیان' سفیر كشورمان در اسلام آباد ضمن تبریك فرا رسیدن سی و سومین سالگرد باشكوہ پیروزی انقلاب اسلامی ایران و همچنین سالروز ولادت باسعادت رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق علیه السلام ، گفت: امروز ملت ایران مانند 33 سال گذشته حامی اصلی انقلاب اسلامی بوده و در زندہ نگاه داشتن آرمان ھای امام راحل , اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و حمایت از سیاست های دولت جمهوری اسلامی ایران , پیشقدم هستند.

وی با اشارہ به اینكه روابط دو كشور ایران و پاكستان بسیار صمیمانه و در جایگاهی عالی قرار دارد , تصریح كرد: دو كشور سعی در ارتقای ھمكاری های دوجانبه در تمامی زمینه ها دارند.

حقیقیان با تشكر از دولت پاكستان و عاصم حسین نماینده رییس جمهوری و نخست وزیر پاكستان گفت : انقلاب اسلامی ایران در پاكستان دوستداران زیادی دارد و امشب با حضور بسیاری از رهبران گروههای مذهبی و سیاسی در این جشن ما شاهد این موضوع هستیم.

برخی شخصیت ھای سیاسی و مذھبی پاكستان حاضر در این مراسم در گفت وگو با ایرنا خاطر نشان كردند: پیشرفت و توسعه روز افزون ایران تنها در پرتو وحدت مردم , اتخاذ سیاست مستقل دولتمردان و هدایت رهبری این كشور حاصل شده است.

'عاصم حسین' مشاور نخست وزیر پاكستان در امور نفت و منابع طبیعی به عنوان مھمان ویژہ در این مراسم در گفت وگو با ایرنا، گفت: پاكستان و ایران دارای روابط بسیار خوبی بوده و این روابط ھم اكنون رو به رشد است.

وی با اشارہ به اینكه ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی به پیشرفت ھای علمی شگفت آوری دست یافته، افزود: ما امیدواریم جمھوری اسلامی ایران ھمچنان به مسیر توسعه و پیشرفت خود ادامه دھد.

'گوھر ایوب خان' وزیر خارجه اسبق و رییس پیشین پارلمان ملی پاكستان با تحسین دستاوردھای پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به ایرنا گفت: روابط پاكستان با جمھوری اسلامی ھموارہ بسیار عالی بوده و ما مشتاقانه منتظر سفر دكتر احمدی نژاد رییس جمھوری اسلامی ایران به پاكستان هستیم و معتقدیم این سفر كمك فراوانی به ارتقای سطح همكاریها دو كشور می كند.

'راجه ظفر الحق' عضو مجلس سنا و رییس حزب مسلم لیگ شاخه نواز (PML-N) نیز روابط دوجانبه ایران و پاكستان را بسیار حساس و ویژہ عنوان كرد و افزود: روابط اسلام آباد – تھران به خصوص پس از پیروزی انقلاب اسلامی بسیار افزایش یافته است.

وی در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران با بیان اینكه ملت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی با چالش ھای زیادی روبرو شد ولی آنها را یكی پس از دیگری از میان برداشت ، تاكید كرد: جمھوری اسلامی با وجود مسائل و چالش ھای مختلف در كسب موفقیت ها و پیشرفت ھا در دنیا سربلند شده است.

'شیخ وقاص اكرم' معاون وزیر توسعه منابع انسانی پاكستان نیز در گفت گو با ایرنا گفت: ایران و پاكستان باید برای مقابله با نفوذ قدرت ھای فرا منطقه ای به ویژہ ایالات متحدہ آمریكا , روابط خود را بیشتر و نزدیكتر كنند.

'مولانا عبدالغفور حیدری' عضو مجلس سنای پاكستان ضمن تبریك به ملت ایران بمناسبت فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: من برای ثبات بیش از پیش جمھوری اسلامی ایران و موفقیت علیه توطئه های استكبار جهانی دعا می كنم.

'قاضی حسین احمد' رھبر حزب جماعت اسلامی پاكستان (JI) انقلاب اسلامی ایران طی 33 سال گذشته موفق به شكست توطئه ھای غرب شده و عملكرد فوق العادہ و پر ثمری داشته است.

وی در گفت وگو با ایرنا تاكید كرد: انقلاب اسلامی ایران عملا به جھانیان ثابت كرد كه دین از سیاست به ھیچ عنوان جدا نیست و حكومت های مبتنی بر دین , بیشتر و بهتر می توانند رشد داشته و در خدمت بشریت باشند.

1592

آساق ** 1095





:: برچسب‌ها: موسیقی , خیابان ,
:: بازدید از این مطلب : 455
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: