تاكید تهران و مینسك بر اجرای پروژه های مشترك سرمایه گذاری
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از شبكه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا )، 'مهدی غضنفری ' دردیدار با ' میخائیل میازنیكوویچ ' كه امروز جمعه در مینسك برگزار شد ،‌ به تشریح اقدامات صورت گرفته در اجرای پروژه های سرمایه گذاری مشترك و همچنین نتایج یازدهمین كمیسیون مشترك همكاری های اقتصادی پرداخت .

وی با بیان اینكه تولید مشترك از جمله هدف گذاری های ایران و بلاروس برای توسعه روابط است، افزود:‌ افزایش مناسبات اقتصادی ،‌بازرگانی و سرمایه گذاری توسط مسئولان ذیربط دو كشور پیگیری می شود.

غضنفری همچنین گفت : با توجه به علاقه مندی مقامات بلاروس برای گسترش فعالیت های صنعتی به ویژه خودرو می توان تولید مشترك در این حوزه و سایر محصولات صنعتی را با نگاه رقابتی و تاكید بر مقوله های كیفیت ، قیمت و ارایه خدمات پس ازفروش مورد توجه قرار داد .

نخست وزیربلاروس نیز با تاكید بر تمایل كشورش به توسعه روابط گفت: اراده سیاسی مینسك بر توسعه همكاری ها با ایران است .

بر اساس این گزارش ، ‌ دراین دیدار همچنین غضنفری به نمایندگی از معاون اول رییس جمهوری از نخست وزیر بلاروس برای سفربه ایران دعوت كرد .

همزمان با سفر وزیر صنعت ، معدن و تجارت به بلاروس هیاتی 100 نفره از فعالان بخش خصوصی و دولتی در حوزه های صنعت و تجارت وی را همراهی می كنند.

‌این گروه از تولید كنندگان ، صنعتگران و بازرگانان كشورمان برآنند تا دراین سفر راههای گسترش مبادلات را به بحث و بررسی گذاشته و درپی توسعه روابط باشند.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت دراین سفر كه از سه شنبه شب آغاز شده و شنبه به پایان می رسد ،علاوه بر شركت در یازدهمین كمیسیون مشترك همكای های اقتصادی ،‌در جمع سرمایه گذاران و تولید كنندگان مقیم ایران در بلاروس حضور یافت و پس از شنیدن مسایل آنها دستور پیگیری لازم را به معاونان خود كه وی را دراین سفر همراهی می كنند ، صادر كرد.

برگزاری همایش اقتصاد ایران و بلاروس در حاشیه یازدهمین اجلاس همكاری های اقتصادی نیز فرصت مناسبی است تا راه های جدید همكاری میان فعالان بخش خصوصی دو كشور مورد توجه قرار گیرد. امضای یادداشت تفاهم ، همزمان با برگزاری مراسم پایانی اجلاس از دیگر برنامه های این سفر است .

اقتصام **1601





:: برچسب‌ها: سفر , سفید , کلیسا ,
:: بازدید از این مطلب : 373
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: